Roetfilter voor een S80 2.5D uit '99

Plaats reactie
Nutcaze
1st Gear member
Contacteer:

Sinds niet al te lange tijd is er een bedrijf in Duitsland die roetfilters maakt voor de S80 2.5D. Het RDW houdt een lijst bij met alle goedgekeurde roetfilters die in aanmerking komen voor subsidie. Deze lijst is hieronder te vinden:

http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/DF7FB9EB ... 122008.pdf

Ik heb Volvo een tijd geleden hierover gebeld en deze zeiden dat er geen roetfilter voor auto's van voor 2002 (of iets dergelijks) beschikbaar waren. Toen deze lijst beschikbaar werd heb ik ze opnieuw gebeld maar ze konden niets voor me betekenen. Niet erg welwillend maar het schijnt normaal te zijn :? Ik heb toen diverse andere garages gebeld maar niemand kon me verder helpen. Ook contact gehad met het VROM maar zij konden ook niets voor me betekenen. Ik heb een aantal malen het bedrijf dat de filters maakt (Oberland Mangold) ge-emaild via hun website maar heb hier nooit reactie op ontvangen. Is er iemand die mij misschien kan helpen een garage te vinden die zo'n filter kan inbouwen (liefst in de buurt van Alkmaar) die misschien ook de subsidie regelt (weet niet of dat gebruikelijk is) hoor ik het graag.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Het was eigenaardigerwijze nooit leverbaar voor die specifieke motor (ook niet bij VW en Audi) had ooit een Duitse fabrikant gevonden die een rpf had voor de 2.5D, dat filter voldeed alleen niet voor de RDW, ondertussen is de fabrikant out of business
Volvo for life
streetie
5th Gear member
Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)

Hou wel rekening met prestatieverlies en het feit dat het filter na verloop van tijd verstopt raakt en vervangen moet worden tegen eigen kosten. Je komt dan de APK niet meer door als je subsidie hebt genoten en een aantekening hebt op het kenteken.
Geniet van het leven en van elkaar.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

je moet ook zelf de gang voor de subsidie aanvangen daar Volvo dit niet doet op een niet door hen goedgekeurd rpf
Volvo for life
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

Ik heb de lijst 'even' doorgeworsteld maar ik heb géén filter voor de S80 bouwjaar 1999 kunnen ontdekken.

Misschien heb ik iets over het hoofd gezien want ...... 176 pagina's...... ik
kijk er bijna scheel van. :drinking:

Maar kijk eens hier

Misschien kun je via het invoeren van je postcode een inbouwadres vinden en daar eens verder vragen.

Succes
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

het is er bij mijn weten ook niet, dat Duitse RPF voldeed iig niet, er is ook behoorlijk wat roet af te vangen bij die 2.5D
Volvo for life
vin940
4th Gear member

Zijn on dingen roetfilters
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW

Contacteer:

Op pagina 74 staat: RDW-43210099-00 22-8-2008 KBA 17140 Oberland Mangold OM-PMS 06 Volvo S80 T (e9*0028*..) 10.98/- D5252T 2461 103/4000 M / A L-B-C

Dat prestatieverlies heb ik wel vaker gehoord maar als je zo'n fabrikant mag geloven is dat weer niet zo. Ik heb zelf geen idee daarvan wat waar is. Ook dat ie verstopt raakt wist ik verder niet. De reden dat ik het wel zou doen zijn als volgt:
- milieureden
- ik las op een andere pagina http://www.autokompas.nl/nieuws/2006/06 ... ilter.html de volgende reactie:
-----------------------
Ik vind het een heel slechte zaak dat Volvo nog steeds geen oplossing heeft voor de niet bestaande roetfilters voor de V40. Ook ik heb een V40 uit 2004 en mag er straks de Amsterdamse binnenstad niet mee in en kan in 2012 de hoofdprijs betalen! Bij navraag blijkt Volvo ook niet bereid om bij de politiek een uitzonderingspositie voor de V40 te bepleiten, Ik koop zeker geen Volvo meer!
-----------------------

Ik weet niet wat er in 2012 staat te gebeuren maar ik heb al langer het idee dat ze wegenbelasting willen verhogen voor diesels zonder roetfilter of de wegenbelasting verlagen voor diesels met roetfilter??

Dat Volvo dat de subsidie niet aanvraagt geeft niet want ze kunnen/willen 'm toch niet inbouwen.

De link die gegeven wordt "Maar kijk eens hier" kende ik al maar wist niet dat de S80 inmiddels hier was toegevoegd (was tot voor kort niet). De bovenste garage die vermeld wordt bij mijn postcode heb ik toevallig al geprobeerd maar die konden niets voor me betekenen. Ik kan er in ieder geval nog een aantal uitpikken om eens te bellen. Eerst wil ik me nou wel 's gaan verdiepen in de voor- en nadelen.
Plaats reactie

Terug naar “S80”