vandaag wilde ik wegrijden met de wagen
eerst de deuren open, instappen, sleutel in contact, omdraaien .... NIETS!
Nu geeft hij een melding "IMMOBILIZER" error of zoiets
ik krijg de motor gewoon niet aan de praat!
De reserve sleutel even bovengehaald, maar ook dat mocht niet baten.
Iemand enig idee wat er juist mis is?
Immobilizer - Niet meer starten van de wagen
-
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
- Locatie: Den Haag
Wat je moet is je contact slot in spuiten met electro clean niet te veel, daarna je sleutel er goed erin en eruit halen net zolang dat imo uit je display is. Je sleutel wordt niet niet herkend, en je micro contacten in het slot blijven kleven. Hoor je zo wel als hij het doet. Je zou wel je contactslot module een keer laten vervangen.
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 29.09.2006 - 13:00
- Locatie: Tessenderlo
Bedankt voor de snelle respons;
de wagen is nu bijna 4 jaar, heel in het begin heeft ie dat probleempje ook eens gehad, ik kon toen na 20 min de wagen terug starten. Nadien geen problemen meer gehad tot vandaag...
Heb je enig idee wat de prijs is van zo een contact slot module ?
de wagen is nu bijna 4 jaar, heel in het begin heeft ie dat probleempje ook eens gehad, ik kon toen na 20 min de wagen terug starten. Nadien geen problemen meer gehad tot vandaag...
Heb je enig idee wat de prijs is van zo een contact slot module ?
Volvo V50 MY06 1,6D Fasttech tuned
Momentum, Barentz Blue, 17inch Sculptor, Aluminium inleg, Spoiler, Parrot 3300 GPS, Trekhaak, Parkeersensoren, High performance audio, etc...
Momentum, Barentz Blue, 17inch Sculptor, Aluminium inleg, Spoiler, Parrot 3300 GPS, Trekhaak, Parkeersensoren, High performance audio, etc...
-
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
- Locatie: Den Haag
Geen idee weet wel dat ze met regelmaat stuk gaan, maar wat ik je net zei werkt wel voor nood.
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

- Firechief
- 3rd Gear member
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 20.02.2007 - 18:10
- Locatie: Ninove, België
- Contacteer:
Volgens mij kan je met contactspray of iets dergelijk niet veel aanvangen aan een sleutel of contactslot van een V50. Het heeft geen enkel metalen onderdeel !!! Immobilizer is een soort chip die in je sleutel verwerkt zit, die wanneer hij in de nabijheid van de ontvanger, een code uitstuurt die toelaat de wagen te starten. Heb hier op het forum wel al eens een topic gelezen daarover en over het feit dat de sleutels niet meer herkend worden. Mss helpt herprogrammeren, zoniet zal het wss nieuwe contactslot worden.
Firechief's Volvo's
Voertuigen
Volvo C70 2.0D MY10
Volvo V50 2.0D MY07 --> To be replaced by ??? XC60/V60/X1/X3
Opel Astra G 2.0 Di '98 - '09
Suzuki Baleno 1.3i '96 - '98
Opel Kadett 1.3 '94 - '96
Opel Corsa 1.2 '93 - '94
Yamaha FJR 1300A '04 - '08
Yamaha FJR 1300A '08 - '16
Yamaha FJR 1300A '16 - ...
Voertuigen
Volvo C70 2.0D MY10
Volvo V50 2.0D MY07 --> To be replaced by ??? XC60/V60/X1/X3
Opel Astra G 2.0 Di '98 - '09
Suzuki Baleno 1.3i '96 - '98
Opel Kadett 1.3 '94 - '96
Opel Corsa 1.2 '93 - '94
Yamaha FJR 1300A '04 - '08
Yamaha FJR 1300A '08 - '16
Yamaha FJR 1300A '16 - ...
-
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
- Locatie: Den Haag
Het is ook geen contactslot, maar zoals ik boven zei, er zitten micro contacten wat bediend wordt met het stompje van je sleutel. Die blijven dus kleven, en met contact spray, en je sleutel er goed door heen halen erin eruit dat help 100%. Kan het weten werk namelijk heel vaak voor volvo Assistance. Dus weet echt heel goed wat dit probleem is.Firechief schreef:Volgens mij kan je met contactspray of iets dergelijk niet veel aanvangen aan een sleutel of contactslot van een V50. Het heeft geen enkel metalen onderdeel !!! Immobilizer is een soort chip die in je sleutel verwerkt zit, die wanneer hij in de nabijheid van de ontvanger, een code uitstuurt die toelaat de wagen te starten. Heb hier op het forum wel al eens een topic gelezen daarover en over het feit dat de sleutels niet meer herkend worden. Mss helpt herprogrammeren, zoniet zal het wss nieuwe contactslot worden.
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

-
- 4th Gear member
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 09.03.2009 - 20:14
- Locatie: Kortrijk
- Contacteer:
Een VW immobilizer kost een €25, 't zijn vooral de werkuren die het duur maken...
- leonboersma
- 3rd Gear member
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 16.01.2009 - 17:05
- Locatie: Lelystad
ja zet je er een vw immobilizer in ](*,)
, nog even een vraagje he. als je dat nou doet met je sleutel dat inspuiten, heb je dan niet elke keer als je je sleutel er weer uit haald een vette sleuten ? "dus vet in je broekzak" of blijft dit alleen in het slot zitten ? want mss is het dan een idee het gewoon preventief in te spuiten, ook als je er nog geen last van hebt ?
History: Volvo 66 MY 79, Volvo s40 MY 00, Volvo V40 2.0T MY 01, Volvo v50 2.0D MY 05, Volvo s40 2.0D MY 05
Current: V70 2.4D MY 08
Current: V70 2.4D MY 08
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
Contact cleaner vervliegt zeer snel en is niet vettig (toch niet het spul dat we soms op het werk gebruiken om bepaalde contacten van onze vuller te reinigen die geoxideerd of versuikerd zitten)leonboersma schreef:nog even een vraagje he. als je dat nou doet met je sleutel dat inspuiten, heb je dan niet elke keer als je je sleutel er weer uit haald een vette sleuten ? "dus vet in je broekzak" of blijft dit alleen in het slot zitten ? want mss is het dan een idee het gewoon preventief in te spuiten, ook als je er nog geen last van hebt ?
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 11.01.2007 - 20:26
heb juist tzelfde voorgehad en wagen was niet meer te starten,batterij afgekoppeld,alles geprobeerd
volvo laten takelen
volvo s40 20 d 2005
was juist 2.5 j oud
heb beetje gereclammerd dat dit geen normale sleet is
heb faktuur gekregen allerlei artikels,software en allerlei kortingen
eindtotaal 99 euro
viel voor mij nog goe mee
volvo laten takelen
volvo s40 20 d 2005
was juist 2.5 j oud
heb beetje gereclammerd dat dit geen normale sleet is
heb faktuur gekregen allerlei artikels,software en allerlei kortingen
eindtotaal 99 euro
viel voor mij nog goe mee
-
- 4th Gear member
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 09.03.2009 - 20:14
- Locatie: Kortrijk
- Contacteer:
Was maar ter info dat zo een onderdeel niet veel kost. Want is geweten dat VW nu ook niet bepaald de goedkoopste is...leonboersma schreef:ja zet je er een vw immobilizer in ](*,),
-
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
- Locatie: Den Haag
Ik zei ook een beetje inspuiten, in het slot gedeelte. En niet op de sleutel, en contactspray vervliegt zo dus geen vette bedoeling.leonboersma schreef:ja zet je er een vw immobilizer in ](*,), nog even een vraagje he. als je dat nou doet met je sleutel dat inspuiten, heb je dan niet elke keer als je je sleutel er weer uit haald een vette sleuten ? "dus vet in je broekzak" of blijft dit alleen in het slot zitten ? want mss is het dan een idee het gewoon preventief in te spuiten, ook als je er nog geen last van hebt ?
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

-
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
- Locatie: Den Haag
Het probleem is dat de sleutel, niet communiceert met contactslot module.suzuki schreef:heb juist tzelfde voorgehad en wagen was niet meer te starten,batterij afgekoppeld,alles geprobeerd
volvo laten takelen
volvo s40 20 d 2005
was juist 2.5 j oud
heb beetje gereclammerd dat dit geen normale sleet is
heb faktuur gekregen allerlei artikels,software en allerlei kortingen
eindtotaal 99 euro
viel voor mij nog goe mee
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

-
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
- Locatie: Den Haag
Is het nou gelukt????????Smirky schreef:vandaag wilde ik wegrijden met de wagen
eerst de deuren open, instappen, sleutel in contact, omdraaien .... NIETS!
Nu geeft hij een melding "IMMOBILIZER" error of zoiets
ik krijg de motor gewoon niet aan de praat!
De reserve sleutel even bovengehaald, maar ook dat mocht niet baten.
Iemand enig idee wat er juist mis is?
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 29.09.2006 - 13:00
- Locatie: Tessenderlo
heb deze morgen de door jouw opgegeven instructies opgevolgd.
Helaas, zonder succes
Dan maar touring wegenhulp (anwb) gebeld, deze hebben de wagen uiteindelijk getakeld naar de garage waar deze morgen onder de loop zal worden genomen.
Ben benieuwd wat ze te zeggen hebben.
PS: was de eerste keer dat touring dit meemaakte ( de persoon in questie dan toch )
Hij had 3 foutcode's uitgelezen en gereset waarvan er ééntje steeds terugkwam ( immobilzer).
Helaas, zonder succes

Dan maar touring wegenhulp (anwb) gebeld, deze hebben de wagen uiteindelijk getakeld naar de garage waar deze morgen onder de loop zal worden genomen.
Ben benieuwd wat ze te zeggen hebben.
PS: was de eerste keer dat touring dit meemaakte ( de persoon in questie dan toch )
Hij had 3 foutcode's uitgelezen en gereset waarvan er ééntje steeds terugkwam ( immobilzer).
Volvo V50 MY06 1,6D Fasttech tuned
Momentum, Barentz Blue, 17inch Sculptor, Aluminium inleg, Spoiler, Parrot 3300 GPS, Trekhaak, Parkeersensoren, High performance audio, etc...
Momentum, Barentz Blue, 17inch Sculptor, Aluminium inleg, Spoiler, Parrot 3300 GPS, Trekhaak, Parkeersensoren, High performance audio, etc...
-
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
- Locatie: Den Haag
Hmmm jammer dat het niet gelukt was, in Nederland treft ik regelmatige deze storing aan, en meestal is het dan zo verholpen. Laat je het ons wel weten wat het geweest ben nu wel heel erg nieuwsgierig.
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 01.03.2005 - 17:43
- Locatie: Veenendaal
Ik heb, een paar weken geleden, hetzelfde gehad. Bij mij was het het stuurslot !!
Is onder garantie vervangen. De auto is van oktober 2005 !!
Is onder garantie vervangen. De auto is van oktober 2005 !!

Ooit bezitter van:V50 2.0D Momentum, Estate Line, Mobility Line, Schuif/kanteldak, 18"; Medusa, Dakspoiler, Barents Blue Pearl, S40 grille en koplampen. Nu Passat Variant 2011 ....
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 29.09.2006 - 13:00
- Locatie: Tessenderlo
Vandaag even naar de garage gebeld, daarvan kreeg ik te horen dat het defect bij het stuurslot zit zoals arisvh reeds aangaf. Weet nog niet of het kostenloos vervangen wordt, hoop van wel (is trouwens een bekend fenomeen)
PS: heeft er iemand van jullie scheuren aan de afdichting rubbers thv de deuren?
Bij mij vertonen deze abnormaal veel scheurtjes en zijn op bepaalde plaatsen echt doorgescheurd. Heb dus gevraagd of ze ook deze willen vervangen (kostenloos?)
PS: heeft er iemand van jullie scheuren aan de afdichting rubbers thv de deuren?
Bij mij vertonen deze abnormaal veel scheurtjes en zijn op bepaalde plaatsen echt doorgescheurd. Heb dus gevraagd of ze ook deze willen vervangen (kostenloos?)
Volvo V50 MY06 1,6D Fasttech tuned
Momentum, Barentz Blue, 17inch Sculptor, Aluminium inleg, Spoiler, Parrot 3300 GPS, Trekhaak, Parkeersensoren, High performance audio, etc...
Momentum, Barentz Blue, 17inch Sculptor, Aluminium inleg, Spoiler, Parrot 3300 GPS, Trekhaak, Parkeersensoren, High performance audio, etc...