Immobilizer - Niet meer starten van de wagen

Geleverd vanaf 2003
Smirky
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 29.09.2006 - 13:00
Locatie: Tessenderlo

vandaag wilde ik wegrijden met de wagen
eerst de deuren open, instappen, sleutel in contact, omdraaien .... NIETS!

Nu geeft hij een melding "IMMOBILIZER" error of zoiets
ik krijg de motor gewoon niet aan de praat!
De reserve sleutel even bovengehaald, maar ook dat mocht niet baten.

Iemand enig idee wat er juist mis is?
Volvo V50 MY06 1,6D Fasttech tuned
Momentum, Barentz Blue, 17inch Sculptor, Aluminium inleg, Spoiler, Parrot 3300 GPS, Trekhaak, Parkeersensoren, High performance audio, etc...
vin940
4th Gear member
Berichten: 709
Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
Locatie: Den Haag

Wat je moet is je contact slot in spuiten met electro clean niet te veel, daarna je sleutel er goed erin en eruit halen net zolang dat imo uit je display is. Je sleutel wordt niet niet herkend, en je micro contacten in het slot blijven kleven. Hoor je zo wel als hij het doet. Je zou wel je contactslot module een keer laten vervangen.
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW

__________________________________________________
Afbeelding
Smirky
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 29.09.2006 - 13:00
Locatie: Tessenderlo

Bedankt voor de snelle respons;

de wagen is nu bijna 4 jaar, heel in het begin heeft ie dat probleempje ook eens gehad, ik kon toen na 20 min de wagen terug starten. Nadien geen problemen meer gehad tot vandaag...
Heb je enig idee wat de prijs is van zo een contact slot module ?
Volvo V50 MY06 1,6D Fasttech tuned
Momentum, Barentz Blue, 17inch Sculptor, Aluminium inleg, Spoiler, Parrot 3300 GPS, Trekhaak, Parkeersensoren, High performance audio, etc...
vin940
4th Gear member
Berichten: 709
Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
Locatie: Den Haag

Geen idee weet wel dat ze met regelmaat stuk gaan, maar wat ik je net zei werkt wel voor nood.
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW

__________________________________________________
Afbeelding
sequence
5th Gear member
Berichten: 1371
Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41

Vincent hoe zit dat, ik kan helemaal geen metalen contactdelen op die sleutel vinden. Of gaat het om contacten in het slot die elkaar moeten raken ?
V40 T2 Nordic+
Gebruikersavatar
Firechief
3rd Gear member
Berichten: 342
Lid geworden op: 20.02.2007 - 18:10
Locatie: Ninove, België
Contacteer:

Volgens mij kan je met contactspray of iets dergelijk niet veel aanvangen aan een sleutel of contactslot van een V50. Het heeft geen enkel metalen onderdeel !!! Immobilizer is een soort chip die in je sleutel verwerkt zit, die wanneer hij in de nabijheid van de ontvanger, een code uitstuurt die toelaat de wagen te starten. Heb hier op het forum wel al eens een topic gelezen daarover en over het feit dat de sleutels niet meer herkend worden. Mss helpt herprogrammeren, zoniet zal het wss nieuwe contactslot worden.
Firechief's Volvo's
Voertuigen
Volvo C70 2.0D MY10
Volvo V50 2.0D MY07 --> To be replaced by ??? XC60/V60/X1/X3
Opel Astra G 2.0 Di '98 - '09
Suzuki Baleno 1.3i '96 - '98
Opel Kadett 1.3 '94 - '96
Opel Corsa 1.2 '93 - '94
Yamaha FJR 1300A '04 - '08
Yamaha FJR 1300A '08 - '16
Yamaha FJR 1300A '16 - ...
vin940
4th Gear member
Berichten: 709
Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
Locatie: Den Haag

Firechief schreef:Volgens mij kan je met contactspray of iets dergelijk niet veel aanvangen aan een sleutel of contactslot van een V50. Het heeft geen enkel metalen onderdeel !!! Immobilizer is een soort chip die in je sleutel verwerkt zit, die wanneer hij in de nabijheid van de ontvanger, een code uitstuurt die toelaat de wagen te starten. Heb hier op het forum wel al eens een topic gelezen daarover en over het feit dat de sleutels niet meer herkend worden. Mss helpt herprogrammeren, zoniet zal het wss nieuwe contactslot worden.
Het is ook geen contactslot, maar zoals ik boven zei, er zitten micro contacten wat bediend wordt met het stompje van je sleutel. Die blijven dus kleven, en met contact spray, en je sleutel er goed door heen halen erin eruit dat help 100%. Kan het weten werk namelijk heel vaak voor volvo Assistance. Dus weet echt heel goed wat dit probleem is.
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW

__________________________________________________
Afbeelding
Thamar
4th Gear member
Berichten: 580
Lid geworden op: 09.03.2009 - 20:14
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Een VW immobilizer kost een €25, 't zijn vooral de werkuren die het duur maken...
Gebruikersavatar
leonboersma
3rd Gear member
Berichten: 304
Lid geworden op: 16.01.2009 - 17:05
Locatie: Lelystad

ja zet je er een vw immobilizer in ](*,) :wink: , nog even een vraagje he. als je dat nou doet met je sleutel dat inspuiten, heb je dan niet elke keer als je je sleutel er weer uit haald een vette sleuten ? "dus vet in je broekzak" of blijft dit alleen in het slot zitten ? want mss is het dan een idee het gewoon preventief in te spuiten, ook als je er nog geen last van hebt ?
History: Volvo 66 MY 79, Volvo s40 MY 00, Volvo V40 2.0T MY 01, Volvo v50 2.0D MY 05, Volvo s40 2.0D MY 05
Current: V70 2.4D MY 08
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

leonboersma schreef:nog even een vraagje he. als je dat nou doet met je sleutel dat inspuiten, heb je dan niet elke keer als je je sleutel er weer uit haald een vette sleuten ? "dus vet in je broekzak" of blijft dit alleen in het slot zitten ? want mss is het dan een idee het gewoon preventief in te spuiten, ook als je er nog geen last van hebt ?
Contact cleaner vervliegt zeer snel en is niet vettig (toch niet het spul dat we soms op het werk gebruiken om bepaalde contacten van onze vuller te reinigen die geoxideerd of versuikerd zitten)
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
suzuki
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 11.01.2007 - 20:26

heb juist tzelfde voorgehad en wagen was niet meer te starten,batterij afgekoppeld,alles geprobeerd
volvo laten takelen

volvo s40 20 d 2005
was juist 2.5 j oud
heb beetje gereclammerd dat dit geen normale sleet is
heb faktuur gekregen allerlei artikels,software en allerlei kortingen
eindtotaal 99 euro
viel voor mij nog goe mee
Thamar
4th Gear member
Berichten: 580
Lid geworden op: 09.03.2009 - 20:14
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

leonboersma schreef:ja zet je er een vw immobilizer in ](*,) :wink: ,
Was maar ter info dat zo een onderdeel niet veel kost. Want is geweten dat VW nu ook niet bepaald de goedkoopste is...
vin940
4th Gear member
Berichten: 709
Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
Locatie: Den Haag

leonboersma schreef:ja zet je er een vw immobilizer in ](*,) :wink: , nog even een vraagje he. als je dat nou doet met je sleutel dat inspuiten, heb je dan niet elke keer als je je sleutel er weer uit haald een vette sleuten ? "dus vet in je broekzak" of blijft dit alleen in het slot zitten ? want mss is het dan een idee het gewoon preventief in te spuiten, ook als je er nog geen last van hebt ?
Ik zei ook een beetje inspuiten, in het slot gedeelte. En niet op de sleutel, en contactspray vervliegt zo dus geen vette bedoeling.
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW

__________________________________________________
Afbeelding
vin940
4th Gear member
Berichten: 709
Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
Locatie: Den Haag

suzuki schreef:heb juist tzelfde voorgehad en wagen was niet meer te starten,batterij afgekoppeld,alles geprobeerd
volvo laten takelen

volvo s40 20 d 2005
was juist 2.5 j oud
heb beetje gereclammerd dat dit geen normale sleet is
heb faktuur gekregen allerlei artikels,software en allerlei kortingen
eindtotaal 99 euro
viel voor mij nog goe mee
Het probleem is dat de sleutel, niet communiceert met contactslot module.
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW

__________________________________________________
Afbeelding
vin940
4th Gear member
Berichten: 709
Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
Locatie: Den Haag

Smirky schreef:vandaag wilde ik wegrijden met de wagen
eerst de deuren open, instappen, sleutel in contact, omdraaien .... NIETS!

Nu geeft hij een melding "IMMOBILIZER" error of zoiets
ik krijg de motor gewoon niet aan de praat!
De reserve sleutel even bovengehaald, maar ook dat mocht niet baten.

Iemand enig idee wat er juist mis is?
Is het nou gelukt????????
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW

__________________________________________________
Afbeelding
Smirky
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 29.09.2006 - 13:00
Locatie: Tessenderlo

heb deze morgen de door jouw opgegeven instructies opgevolgd.
Helaas, zonder succes :(
Dan maar touring wegenhulp (anwb) gebeld, deze hebben de wagen uiteindelijk getakeld naar de garage waar deze morgen onder de loop zal worden genomen.
Ben benieuwd wat ze te zeggen hebben.


PS: was de eerste keer dat touring dit meemaakte ( de persoon in questie dan toch )
Hij had 3 foutcode's uitgelezen en gereset waarvan er ééntje steeds terugkwam ( immobilzer).
Volvo V50 MY06 1,6D Fasttech tuned
Momentum, Barentz Blue, 17inch Sculptor, Aluminium inleg, Spoiler, Parrot 3300 GPS, Trekhaak, Parkeersensoren, High performance audio, etc...
vin940
4th Gear member
Berichten: 709
Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
Locatie: Den Haag

Hmmm jammer dat het niet gelukt was, in Nederland treft ik regelmatige deze storing aan, en meestal is het dan zo verholpen. Laat je het ons wel weten wat het geweest ben nu wel heel erg nieuwsgierig.
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW

__________________________________________________
Afbeelding
arisvh
2nd Gear member
Berichten: 86
Lid geworden op: 01.03.2005 - 17:43
Locatie: Veenendaal

Ik heb, een paar weken geleden, hetzelfde gehad. Bij mij was het het stuurslot !!
Is onder garantie vervangen. De auto is van oktober 2005 !! :o
Ooit bezitter van:V50 2.0D Momentum, Estate Line, Mobility Line, Schuif/kanteldak, 18"; Medusa, Dakspoiler, Barents Blue Pearl, S40 grille en koplampen. Nu Passat Variant 2011 ....
Smirky
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 29.09.2006 - 13:00
Locatie: Tessenderlo

Vandaag even naar de garage gebeld, daarvan kreeg ik te horen dat het defect bij het stuurslot zit zoals arisvh reeds aangaf. Weet nog niet of het kostenloos vervangen wordt, hoop van wel (is trouwens een bekend fenomeen)

PS: heeft er iemand van jullie scheuren aan de afdichting rubbers thv de deuren?
Bij mij vertonen deze abnormaal veel scheurtjes en zijn op bepaalde plaatsen echt doorgescheurd. Heb dus gevraagd of ze ook deze willen vervangen (kostenloos?)
Volvo V50 MY06 1,6D Fasttech tuned
Momentum, Barentz Blue, 17inch Sculptor, Aluminium inleg, Spoiler, Parrot 3300 GPS, Trekhaak, Parkeersensoren, High performance audio, etc...
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Delete
Laatst gewijzigd door V50 R op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”