Dit is originele hoogte met 18 inch velgen eronder.
Bandenmaat op deze foto is 225/40/R18 en past zonder aanpassingen.
Maximaal insturen is geen probleem en er loopt nergens iets aan.
Nu maatje 235/40 eronder, toont net iets breder maar is wel de maximale maat die zonder aanpassingen past.
Hoe dat er met verlaging uitziet hoef ik denk ik niet meer te plaatsen
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers '60 Fordson Dexta smalspoor Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Vind het verschil van 16 inch naar 17 inch vrij klein, vandaar ook mijn keuze om 18 inch te nemen.
Zoals een vriendin van mij ooit zei, het lijkt de auto compacter te maken
@Hakan, je hebt geloof ik wel zowat alle foto's van de V50 gezien
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers '60 Fordson Dexta smalspoor Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Ik vind het heel erg moeilijk. Heb to dusver alleen maar 17" onder de V50's gehad, stond erg goed (allen zonder verlaging). Denk dat het comfortverlies in stapjes gelijk is....van 16 naar 17 en van 17 naar 18, maar dat Ferdi wel beamen. Ik zit meer met de vervangingswaarde. 17" is nu redelijk gemeengoed en voor 'normale' prijzen te koop. 18" is nog wat exclusiever en duurder. Daarna slijt 18" wat sneller dan 17". Puur voor de looks zou ik voor de combi van Ferdi gaan. Vind ik echt super. Met de Intrax verlaging hen je precies de juiste hoogte bereikt!
Mocht je de keuze hebben gemaakt Rob, laat het dan weten en zien !
Huidig: Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey Ex: Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]
Ik rijd 's winters rond met 16 inch, alles voelt dan een stukje comfortabeler aan, maar met 18 inch (zelfs niet met verlaging) wordt het absoluut geen stuiterbak.
Vind de wegligging met de zomerbanden eronder ook een stuk beter dan met de winterbanden.
Niet alleen grip, maar ook hoe de auto op de weg ligt en zich "gedraagt".
Heb geen ervaring met 17 inch onder een V50, maar denk dat 18 inch aardig vergelijkbaar is.
De banden zullen net iets minder "dempen"
Ireentje is van 17 naar 18 inch gegaan, misschien dat zij haar ervaring hier ook wil delen?
Is 18" te monteren zonder aanpassingen (uitslagbegrenzers, aanslagrubbers en kilometertelleraanpassingen) met de originele bandenmaat 215/45/18 op een T5 i.v.m. het dynamic chassis?
Hebben de pegasus R velgen omdat ze een andere wielbolling hebben (ET 49 i.p.v. 52,5) geen minder goed weggedrag?
Ik wil namelijk ofwel 18" midir velgen als zomerbanden nemen of eventueel de 17" pegasus als winterbanden.
Beide opties werden namelijk door de dealer afgeraden...
Ja dit past zonder aanpassingen.
Ik rijd 's Zomers met 18 inch Pegasus R met bandenmaatje 235/40/18 en dit gaat zonder problemen.
Mijn auto is 3 cm verlaagd en loopt niet aan met de banden die er nu onder zitten (oude achterbanden liepen met flink inveren wel iets aan, maar daar heb je met 215 geen last van).
Vind het weggedrag eerder beter als slechter met deze velgen
Heeft het niet gewoon met de rijstijl te maken.
Ik heb 13 jaar autobanden gemonteerd en gewisseld maar deze ken ik nog niet.
Omtrek en dergelijk blijven allemaal hetzelfde.
Enigste is dat je met 18 inch nog lekkerder door de bochten kan gummen.
Zelf rijd ik met 225-40/18 en verlaagd met eibach en moet zeggen bevalt uitstekend.
wel moet je na verlagen en als je zeker wilt zijn de auto een keertje laten uitlijnen, zowel voor als achter wat bij de meeste garages alleen voor gebeurd.
19inch in de maat 8J x 19 ET40 of 8,5J X 19 ET42 met 225-35/19 is goed te doen zonder al te veel problemen.
rob78 schreef:ik ben bang dat als ik 18inch koop de auto te hoog op zn wielen komt te staan of valt dat mee?
wil dan namelijk niet meteen hoeven te verlagen...
De rolomtrek blijft toch hetzelfde, mits je de juiste maat kiest, dan kan de auto toch niet hoger op zijn wielen komen te staan? De hoogte blijft immers gelijk... Of bedoel je optisch te hoog op zijn wielen?
Dit is zonder verlaging en met 18 inch eronder.
De rolomtrek is geloof een cm meer dan met de 16 inch winterset, maar dit verschil is te verwaarlozen.
De foto die ik eerder geplaatst heb is volgens mij ook nog zonder verlaging.
Met verlaging ziet het er vind ik persoonlijk een stuk beter uit en rijd het ook net even wat lekkerder
Met de originele 215/45/18 wordt de rolomtrek toch wel iets groter? Ik zie dat jullie rijden met 35 en 40. Is het met 45 niet nodig de 3 aanpassingen die volvo aangeeft door te voeren? Raden jullie dit ook af? Enig idee wat dergelijke aanpassingen kosten?
In belgie zou ik alles boven de 17" wel afraden. Ik probeer altijd wel op te letten, maar vandaag ben ik toch weer in zo'n krater in de weg gestuiterd. Ik had echt gedacht dat mijn band ging sneuvelen. Het mag dan wel passen, maar de wegen moeten in een beter staat zijn als je met grotere velgen wil rijden.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac