Probleem met dealer?

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
dcc
2nd Gear member

Hoi, Ik zit met het volgende probleem. Sinds een tijdje heeft mijn Volvo S40 het nare trekje dat plotseling (voor een seconde ofzo) allerlei lampjes oplichten tijdens het rijden en daarna gelijk weer verdwijnen. Dit heb ik aangegeven bij de dealer toen de auto voor een onderhoudsbeurt langs moest. Hierop kreeg ik als antwoord dat het probleem een contactrol/stuurwieleenheid was en dat die dus vervangen moest worden, kosten € 460 exclusief BTW. Inclusief vervangen van 2 voorbanden en de onderhoudsbeurt moest ik totaal 1200 (afgerond) betalen. Daar kwamen ook nog kosten van de huurauto bij.

Pittig prijskaartje, maar als alles ok was had ik hier vrede mee. helaas bleef ik zitten met lampjes die plotseling oplichten en ik heb hierop de dealer gebeld. Die vertelde mij simpelweg dat ik de auto maar langs moest brengen, dan konden ze nog een keer alles controleren. Ze kunnen mij wel even naar huis brengen, maar ik moet maar zien hoe ik zelf weer bij de dealer kom. Hier ben ik dus helemaal niet blij mee. Ik heb (in mijn optiek) al enorm veel kosten betaald en ben van mening dat zij me tenminste kosteloos een auto ter beschikking moeten stellen. Tenslotte had ik dit niet hoeven doen als alle opgelost was. Enige wat zij zeggen is dat zij ook maar doen wat de meetapparatuur aangeeft.

Ben ik te veeleisend of moet ik het hogerop spelen (via Volvo Nederland ofzo)? Zij willen namelijk absoluut niet gratis een auto ter beschikking stellen.
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Jammer dat het probleem nog niet verdwenen is.
Als je een goede dealer hebt, zou die je zowiezo wel een gratis leenauto meegeven.(ligt er wel aan waar je ongeveer woont)

Ikzelf vind dat de dealer je wel een gratis auto ter beschikking moet stellen, maar waarom maak je daar zo'n probleem van? Als je 1200 euro al betaald hebt, dan is 50 euro niets.

Maar natuurlijk is het niet leuk dat het probleem niet is opgelost, en dit is het probleem van je dealer. Die moet dan ook jouw reiskosten betalen..
asta
5th Gear member

Je kan in eerste plaats de kosten terugvragen of laten verreken als straks wel het probleem verholpen is.
Maar een vervangend vervoer valt hier niet onder en ben ook van mening dat je dit keer dit niet kan eisen.
Mocht dit weer afspelen dan zou ik wel aansturen op een vervangend vervoer, tenslotte dient men over voldoende kennis te beschikken om adequat op dit soort dingen in te spelen.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
dcc
2nd Gear member

rsnhakan schreef:Jammer dat het probleem nog niet verdwenen is.
Als je een goede dealer hebt, zou die je zowiezo wel een gratis leenauto meegeven.(ligt er wel aan waar je ongeveer woont)

Ikzelf vind dat de dealer je wel een gratis auto ter beschikking moet stellen, maar waarom maak je daar zo'n probleem van? Als je 1200 euro al betaald hebt, dan is 50 euro niets.

Maar natuurlijk is het niet leuk dat het probleem niet is opgelost, en dit is het probleem van je dealer. Die moet dan ook jouw reiskosten betalen..
I'm sorry, maar als een grote beurt rond de 400-500 kost en je moet opeens 1200 betalen dan lijkt het me dat je verwacht dat alles opgelost is. Ik ben nu gewoon (waarschijnlijk) mijn auto nog een keer een dag kwijt en dat was niet gebeurd als alles opgelost was. Ik kan accepteren dat ik bij een onderhoudsbeurt zelf een auto moet huren, maar nu ligt de fout bij de dealer.
Misschien ben jij rijk, maar ik vind 1200 best wel duur voor een keer, zeker bij een auto met een aanschafwaarde van iets meer dan 34000.
Daar mag best wel iets tegenover staan, of schat ik de kwaliteit van Volvo nu te hoog in?
Walter
Geartronic member
Contacteer:

dcc schreef:
I'm sorry, maar als een grote beurt rond de 400-500 kost en je moet opeens 1200 betalen dan lijkt het me dat je verwacht dat alles opgelost is. Ik ben nu gewoon (waarschijnlijk) mijn auto nog een keer een dag kwijt en dat was niet gebeurd als alles opgelost was. Ik kan accepteren dat ik bij een onderhoudsbeurt zelf een auto moet huren, maar nu ligt de fout bij de dealer.
Misschien ben jij rijk, maar ik vind 1200 best wel duur voor een keer, zeker bij een auto met een aanschafwaarde van iets meer dan 34000.
Daar mag best wel iets tegenover staan, of schat ik de kwaliteit van Volvo nu te hoog in?
Naar mijn idee schat de de kwaliteit zeker niet te hoog. En inderdaad, 1200 is sowieso een hoop geld, ongeacht hoe oud de auto is en wat er allemaal gedaan is. Maar je mag er wel een stuk service voor terug verwachten.

Als het betreffende onderdeel niet de oorzaak was, zou ik daar eens over praten. Maar hou dan aub in het achterhoofd dat dit soort storingen lastig zijn op te lossen, het is soms echt zoeken en uitproberen. Ik ga er vanuit dat ze het onderdeel vol overtuiging hebben vervangen. Dat het verder gaat, is heel jammer. Zeker omdat je weer terug moet.

wat je wel en niet kan eisen is een lastige. Als ze je thuis brengen kunnen ze je minstens ook weer ophalen. Wat is jouw voordeel als je een vervangende auto eist? Je hebt er toch meer aan als het probleem verholpen wordt.

Succes!
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Als men een verkeerde diagnose gesteld heeft (het probleem is er tenslotte nog) vind ik zo'n uitnodiging wel wat erg mager, zit je er naast (kan gebeuren, het blijft voor een een deel mensenwerk) dan zet je een andere auto neer tot het probleem de wereld uit is
Volvo for life
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Dcc, ik bedoelde dat 50 euro niets is bij een bedrag van 1200 euro.
En nee ik ben niet rijk.

De fout is van de dealer, die moet er een oplossing voor zoeken.
Peter
7th Gear member
Contacteer:

bart simpson schreef:Als men een verkeerde diagnose gesteld heeft (het probleem is er tenslotte nog) vind ik zo'n uitnodiging wel wat erg mager, zit je er naast (kan gebeuren, het blijft voor een een deel mensenwerk) dan zet je een andere auto neer tot het probleem de wereld uit is
Helemaal mee eens. Zeker in deze crisis tijd zou je verwachten dat men meer aan klantenbinding doet.
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
dcc
2nd Gear member

zweuds schreef:
bart simpson schreef:Als men een verkeerde diagnose gesteld heeft (het probleem is er tenslotte nog) vind ik zo'n uitnodiging wel wat erg mager, zit je er naast (kan gebeuren, het blijft voor een een deel mensenwerk) dan zet je een andere auto neer tot het probleem de wereld uit is
Helemaal mee eens. Zeker in deze crisis tijd zou je verwachten dat men meer aan klantenbinding doet.
Of het nou crisis is of niet (hoewel je inderdaad zou zeggen dat klantenbinding dan extra belangrijk is), punt is gewoon dat het probleem niet is opgelost. Ik heb nog gevraagd of ze het zeker wisten van het stuurkolom, omdat ik het bedrag nogal hoog vond (meer dan 400 Euro voor het vervangen ervan Excl. BTW). Ik ben niet bij machte om te controleren of het klopt, daarom ga ik naar hun toe.
Als achteraf dan blijkt dat het probleem niet is opgelost, waar kan ik dan controleren of de fout bij het stuurkolom lag? Dat is ook nog een vraagstuk. Als ze nou klantvriendelijk zijn bieden ze gewoon een vervangende auto aan (want wat kost dat inderdaad nou voor hun?) en gaan ze keihard aan het werk om de echte oorzaak te vinden.
Bij mij speelt gewoon mee dat ik eigenlijk elke dag wel de auto nodig heb en als ze me alleen brengen en eventueel ophalen, moet ik mijn schema helemaal om gaan gooien of toch een auto huren.
Als ik om de hoek woon en geen auto nodig heb, zal ik ook niet tegenstribbelen, zolang ze het probleem maar oplossen.
mar10
Starter

Heb soortgelijk probleen met dealer in het zuiden van het land. Ben drie keer met dezelfde storing bij dealer geweest (motor slaat af tijdens rijden!!). Inmiddels meer dan € 1700 lichter en probleem is nog niet opgelost.

Ook ik kreeg geen vervangend vervoer in eerste instantie, eerst boden ze een fiets aan wat lekker handig is met twee autostoeltjes en twee tassen bij me. Na lang zeuren kreeg ik voor 1 uurtje een auto mee.

Succes!
Raven
1st Gear member

De dealer uit Terneuzen vraagt ook veel ( € ) maar doet weinig.
Opel Astra 1.7D '95
Renault Megane 1.5dci '03
Volvo S40 2.0D '04

Renault Megane 1.5dci grand tour '05
Schuurmanneke
1st Gear member

Sja, rotprobleem!
De dealer kun je in eerste instantie niets kwalijk nemen. Hij gaat ervanuit dat het probleem is opgelost. Als dat niet is opgelost dient hij een auto beschikbaar te stellen en de reparatie z.s.m. uit te voeren.

Wat betreft jou storing.... Ik heb nu 2x gehad dat het lijkt dat de auto snel uit/aan gaat, waardoor motormangementlamp en airbag controle lamp een seconde brand.

Of het vaker gebeurd weet ik niet, ik kijk natuurlijk niet fulltime op het dashboard.

In het kader van de storingen, heeft iemand een idee wat het is?

Overigens wil ik wel vermelden dat ik tot nu toe bij mijn dealer voortreffelijk ben geholpen! Wat dat betreft heb ik met voorgaande auto's (andere merken) slechte ervaringen en ben ik tot nu toe verrast.
vin940
4th Gear member

Even voor de duidelijkheid vervangend vervoer is een stukje service van de dealer, en zijn het niet verplicht om te doen. Jou storing doet heel veel lijken op op een can storing. Slechte massa aansluiting van je contactslot module.
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW

vin940 schreef:Even voor de duidelijkheid vervangend vervoer is een stukje service van de dealer, en zijn het niet verplicht om te doen. Jou storing doet heel veel lijken op op een can storing. Slechte massa aansluiting van je contactslot module.
OK, zal ik aankaarten als het probleem nog niet opgelost is. Ben uiteindelijk weer een keer naar de dealer geweest, maar heb elders een auto gehuurd (principe kwestie en was goedkoper, reed natuurlijk geen Volvo). Weer uitgelezen en getest (allemaal met high-tech apparatuur, niks is meer handenwerk of wel?) maar toch niks kunnen vinden. Voor de zekerheid een klein onderdeel vervangen en iets met software gedaan. Hopelijk is het probleem nu opgelost.
Wat is trouwens het verschil met Duitsland? Daar kreeg ik bij iets kleins gewoon gratis een leenauto mee omdat ze toch iets meer tijd nodig hadden. Waarom kan het daar wel en hier niet? Kom niet met loonkosten, want volgens mij verdienen die lui daar zeker niet minder dan hier in Nederland. Zijn er wel Volvo dealers in Nederland die dat doen? Of bestaat dat alleen nog maar over de grens?
dcc
2nd Gear member

Even een laatste update:
Ben toch naar de dealer gegaan en heb uit principe ergens anders een huurauto genomen (en scheelt een paar Euros ook al rijd ik dan geen Volvo).
Ze hebben alles gecontroleerd en een software update gedaan maar achteraf blijkt dat het probleem is gebleven.

Ik kan doen alsof mijn neus bloed omdat de auto wel gewoon rijdt maar het voelt absoluut niet lekker.
Is er iets wat jullie me kunnen aanraden? Moet ik de dealer vragen of hij bij Volvo Nederland navraagt of die iets weten over dit probleem.
Wat is redelijkheid hier?
slagschip-s60
4th Gear member

U kunt ook zelf contact met Volvo Nederland op nemen je bent tenslotte klant van hun vind ik.
Een reactie verwacht ik altijd maar ze zullen voor service toch naar de dealer verwijzen ik denk maar zo nee heb je ja kun je krijgen.

veel sucses met uw storing.
V60 cross country 2023 Silver Dawn
MauritsvdT
5th Gear member
Contacteer:

@ Raven:

Niet alleen Cappendijk die veel rekent hoor, welke dealer in Terneuzen heeft nu wel normale prijzen ....???
De Groene uit Goes heeft ook geen liefdadigheids-prijzen hoor.

Maar als je voor hetzelfde probleem nog een keer moet terugkomen na het betalen van een smak geld (waarvoor je vroeger 3 tot 4 beurtjes van betaalde), dan mag je er eigenlijk wel een klein beetje van uit gaan dat de dealer uit eigen beweging iets laat blijken dat hij het ook vervelend vind (een gebaar maken).
Hoe vaak komt het niet voor dat mensen na het verstrijken van de garantie periode naar een 'all round' garagebedrijf gaan omdat de kosten bij de merkdealer gewoon de pan uit rijzen ??
(Moet ik er wel meteen even bij zeggen dat Volvo rijders meestal niet echt beknibbelen op het onderhoud wijzen de statestieken uit)
Een beetje klantenbinding kan zeker in deze tijden geen kwaad.
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
BlackSapphire
6th Gear member

Bij de beurten die ik had bracht mijn dealer me naar huis en leverde eind van de dag de auto weer thuis af. Ik kon nergens het 'recht' daartoe claimen, maar 't gebeurde. Super.
Roel

2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011

- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
MauritsvdT
5th Gear member
Contacteer:

Toen ik een aantal jaren geleden werkzaam was bij een Frans merk gebeurde dat ook dagelijks.
Elke ochtend had ik wel een paar mensen die even terug naar huis of op hun werk afgezet moesten worden.
Kleine moeite, maar voor de klant een mooi/leuk gebaar.

Zelfs de dealer in Hoogeveen (waar ik mijn V50 vrijdag kan gaan ophalen) bood aan om de aflevering 'aan huis' te doen.
Dat is voor hun toch zo'n 300 km enkele reis.
Dat ik dan de brandstofkosten betaal lijkt me logisch (niet eens over gesproken trouwens), maar ik ga hem lekker zelf wel halen.
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
Oceanracer
Geartronic member

MauritsvdT schreef:Zelfs de dealer in Hoogeveen (waar ik mijn V50 vrijdag kan gaan ophalen) bood aan om de aflevering 'aan huis' te doen.
Dat is voor hun toch zo'n 300 km enkele reis.
Dat ik dan de brandstofkosten betaal lijkt me logisch (niet eens over gesproken trouwens), maar ik ga hem lekker zelf wel halen.
Broekhuis Assen (Zelfde groep als dealer in Hoogeveen) haalt en brengt mijn auto thuis. Kosten: Alleen de door m'n eigen auto gebruikte brandstof, maar dat lijkt me logisch want die kosten had ik ook gehad als ik er zelf naartoe was gereden.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”