nieuwe V70 met dashboardartefakt

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
lola
Starter

Hallo lui,

Enkele dagen geleden is mijn V70 d5 (lease)geleverd. Fraaie auto, maar ook een lulligheidje en ik wilde jullie mening daarover eens vragen.
Het volgende.
Ik had ervoor gekozen om geen Volvoradio (2 Dinformaat) te laten plaatsen omdat ik mijn oog had laten vallen op een digitale radio van Blaupunkt (Woodstock 54). Het gaat dan om een radio van het zog 1 Dinformaat.
De dealer zou een passend paneel verzorgen. In mijn beleving vroeg ik niets geks, want bijna alle radio's die je koopt zijn van dat formaat. Echter bij aflevering kreeg ik een rekening gepresenteerd voor het paneel. Op mijn vraag hoe de auto zou zijn afgeleverd als ik helemaal geen radio had gewild, want de Volvoradio's zijn nl optioneel, kreeg ik het antwoord dat er dan een gapende opening zou zijn in het dashboard, opgevuld met wit piepschuim. De verkoper beklaagde zich over deze aflevering en wees met de vinger naar de fabriek. Echter het probleem wordt nu door de verkoper afgewenteld op de koper, terwijl naar mijn mening dit probleem hoort te liggen op het bord van leverancier en/of fabriek. We praten dan notabene over een auto van 47.000 euro. En dan heb ik het nog niet gehad over de afgesneden aluminium lijst, die niet paste over het 1 Dinpaneel waardoor eea er als slecht handwerk uitziet.
Zijn er onder jullie met soortgelijke ervaringen? Wat vinden jullie ervan?
Fijn als er mensen zijn die willen reageren,

vriendelijke groet,

"Lola"
Walter
Geartronic member
Contacteer:

In de modeljaar 2005 modellen passen alleen maar geïtegreerde radio's. Men had al geen dubbel-din paneel kunnen leveren... Vandaar dat de auto dus inderdaad met een brok piepschuim geleverd wordt. Waarom men dan gewoon in het aluminium gaat zagen is mij een raadsel, overleg dat eerst lijkt mij...

Over het berekenen van dat paneel kan ik alleen vragen naar de wijze waarop dit is afgestemd bij de verkoop. Tegenwoordig worden er maar weinig (lees: nihil) nieuwe Volvo's afgeleverd met een DIN formaat radio. Het gemonteerde frame hoort in een ouder modeljaar.

Ik ben zelf werkzaam bij een (andere) dealer en ik kan alleen zeggen dat wij een dergelijke optie niet verkopen simpelweg daar het net past.

Veel plezier met de auto, ik hoop dat het overige wel naar de zin is!
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
BartT5R
2nd Gear member

Kan je daar dan geen 1 din bakje in schuiven?

Op de sleuteldag bij Scholte in Arnhem had ik ook net mijn bigfront verwisseld naar een enkel din Kenwood exemplaar, toen ik daar vroeg of ze me konden helpen KREEG ik gewoon een mooi afgewerkt bakje van hen "ach dat komt toch een een auto waar naderhand een bigfront in is geplaatst".

Ik kreeg dat dus gratis en voor niks, terwijl ik met hen nooit eerder zaken deed, daar ook maar voor 30 euro stukken had gekocht en te ver weg woon om vaste klant te worden.

Dit noem ik dan weer "SERVICE MET EEN GROTE S", en zonder eerst 47 mille te spenderen.

Hulde aan Scholte.
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Dat is dus anders, hij komt zonder dat bakje en frame uit de fabriek. En voor die nieuwe modellen is er geen DIN (enkel of dubbel) frame beschikbaar.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

lola
Starter

Dank voor jullie reacties. Het relativeert mijn onprettige gevoel.
Overigens is mijn auto geleverd door Scholten uit Arnhem.

met vriendelijke groet,
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Dat is toch absoluut geen slechte dealer. Vraag eens naar hun reactie op jouw gevoel. Komen jullie er vast wel uit!
Afbeelding
Mijn blog

volvomen
Starter

Ben je d'r al uit ? In de nw. modellen V70/S60 kun je zelfs de "oude" bigfronts middels een speciaal daarvoor beschikbaar paneel inbouwen.. en ook zijn er opvullingen voor een "normale" radio te krijgen.

Arie
V70 D5
lola
Starter

Arie, dank voor je interesse. Mijn D5 betreft een nieuw (2005) model. Ik heb geen oplossing meer gevonden voor mijn probleem met het dashboard. Ik moet dan ook zeggen dat het minder zwaar is gaan wegen. Alles went, zelfs een vent, zou mijn vrouw zeggen. En het rijden op zich met de V70 maakt veel goed. Het is geen auto voor snel te nemen bochten, maar verder rijdt hij majestueus met een motorgeluid (van binnen) om van te genieten.
Vriendelijke groet aan allen.
volvomen-1
2nd Gear member
Contacteer:

Ach met 17"valt het bochtenwerk nog wel mee, alleen 's winters is het met 15"snowtracs wel behelpen, vwb de bochten dan...
Reitse
5th Gear member
Contacteer:

Welke Drentse bochten? 8)
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Ramon&Ramon
7th Gear member

Er zijn wel degelijk frame,s voor en je hoeft niets te verzagen of te hakken en te breken!
maar helaas gebeurt het bij veel knoeidealers wel!
Roeland
2nd Gear member

Lees ik het goed dat ze een stuk uit het aluminium frame hebben gezaagd? Bedoel je dat randje eromheen, zodat het 'lege' frontje uit het 2000 model erin past? Dan zijn ze toch echt niet goed snik.

Heb je er een foto'tje van?

Ben heel benieuwd hoe ze dat geknutseld hebben..
66 - 740 2.3t - 850 2.5 GLT - V70XC Classic - V70II D5 - 460 1.8i + V70XC - V40 2.0t + XC90 D5 - V70
turbo
2nd Gear member

ik ook! Ik vind dat als ze zomaar in je dashboard gaan zagen ze het tenminste wel netjes mogen afwerken.
Je hebt er dik voor betaald, en tegen zo'n lelijk randje kijk je de rest van zijn leven nog aan. Ik zou er me tenminste dood aan ergeren.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Ramon&Ramon schreef:Er zijn wel degelijk frame,s voor en je hoeft niets te verzagen of te hakken en te breken!
maar helaas gebeurt het bij veel knoeidealers wel!
Misschien is het frame er wel maar Volvo levert het niet, dat er een Volvo audio in "moet" is dus de keus van Volvo als fabrikant (of importeur) en niet van de Volvodealers, dat laat onverlet dat je een dashboard niet moet slopen zonder dat met de klant te overleggen.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

volvomen schreef:Ben je d'r al uit ? In de nw. modellen V70/S60 kun je zelfs de "oude" bigfronts middels een speciaal daarvoor beschikbaar paneel inbouwen.. en ook zijn er opvullingen voor een "normale" radio te krijgen.
Zeker al een tijdje terug dat je gekeken hebt of het past? het is inmiddels sinds mei 2004 (m.y.2005) al geen optie meer.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”