Afgebroken wastegate ...

De rubriek voor de 'geblazen' Volvo's, waaronder ook motoren die voorzien zijn van een compressor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DinanT
3rd Gear member
Berichten: 253
Lid geworden op: 17.01.2007 - 09:05
Locatie: Zwijndrecht

Hallo allemaal.

Ik wilde jullie graag om advies vragen.
Afgelopen dinsdag bij het installeren van een nieuwe 3" 'turbo-back' uitlaat zijn we er (eindelijk) achter gekomen
wat de oorzaak is van de wanprestaties van mijn S40 2.0T...
Hier mist 'iets'....
Afbeelding

Namelijk dit ding....
Afbeelding


Inmiddels is door Rob al een soort van zoekactie gestart en Ludo, Eugene en Johann kwamen al met tips,
maar helaas nog niets concreets. Elferink had niets liggen en Boy Geenacker in Nijmegen helaas ook niet....

Iemand nog tips waar ik het beste kan shoppen voor een vervangend exemplaar?
Upgraden naar een andere/grotere turbo is niet de bedoeling, ben met een turbo die uberhaupt druk levert al tevreden ....
(aangezien mijn turbo kennelijk al een jaar werkloos is....)

Ongelooflijk trouwens dat 2 Volvo dealers en een Volvo-specilalist dit niet gevonden hebben, na herhaaldelijk aangeven dat ik problemen had met de auto op dit gebied....

EDIT: fotolink ge-update
Gebruikersavatar
DinanT
3rd Gear member
Berichten: 253
Lid geworden op: 17.01.2007 - 09:05
Locatie: Zwijndrecht

Hoe krijg ik die foto's hier zichtbaar? Afbeelding werkt niet???
't Is gelukt.... de link was te lang... :)
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Hee, was jij ook niet degene met veel te weinig pk's op de bank in Goes? Ik zal even voor je rondneuzen voor turbo's, je kunt trouwens ook onderdelenzoeker.nl nog proberen. Verwacht echter geen koopjes als je daar reacties op krijgt.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
DinanT
3rd Gear member
Berichten: 253
Lid geworden op: 17.01.2007 - 09:05
Locatie: Zwijndrecht

Klopt! :D Maar liefst 88,4 pk ....
Jij was die collega van Wouter toch?

Ik heb al diverse links gekregen naar nieuwe en ook hydride turbo's. Maar dat zoek ik allemaal niet... Ik kreeg nog een 12T aangeboden (super!) van een V70, maar die bleek uiteindelijk niet te passen. Een goeie tweedehands is ook moeilijk aan te komen. Onderdelenzoeker.nl heb ik inderdaad ook gevraagd, maar tot nu toe nog geen reactie op gehad, dus ik denk dat het toch een revisie wordt.
Er zijn er trouwens veel die zeggen "je kunt net zo goed meteen een 14T erop zetten..." maar, nee dus, want dan moet ik weer chippen en andere LPG-injectoren... en ik denk dat ik me dan helemaal lam schrik, ik rij nu al een hele tijd 'zonder' turbo ... hahahaha
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Nouja je lam schrikken van vermogen is natuurlijk niet zo heel erg vervelend :D Probeer ook eens ebay duitsland e.d. , duitsers doen veel meer in onderdelen dan wij!

En ik ben idd een collega van Wouter.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
DinanT
3rd Gear member
Berichten: 253
Lid geworden op: 17.01.2007 - 09:05
Locatie: Zwijndrecht

Heb inmiddels een vervanger gevonden; er gaat een toch 14T op van een '01 V40T4:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nog even een nieuw montagesetje halen bij Turboworld, dan gaan we hem over anderhalve week monteren. En meteen, wat waarschijnlijk toch even nodig is, de software aanpassen.
Hopelijk krijg ik dan weer dat lekkere 'Wauw-gevoel' van een turbo...

EDIT: fotolink ge-update
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Nice, veel plezier er weer mee en suc6 met sleutelen!
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
DinanT
3rd Gear member
Berichten: 253
Lid geworden op: 17.01.2007 - 09:05
Locatie: Zwijndrecht

thanx! 8)
Zit te denken of ik dan mijn typeplaatje ook moet veranderen...
Zoiets, bijvoorbeeld.. :D :D
Afbeelding

EDIT: fotolink ge-update
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Wow! :shock:
Gebruikersavatar
DinanT
3rd Gear member
Berichten: 253
Lid geworden op: 17.01.2007 - 09:05
Locatie: Zwijndrecht

Inmiddels is de 12T vervangen door de 14T: HEERLIJK!! Hij rijdt als nooit tevoren. Deze upgrade was een succes. Heb daarbij van de ruimte en de diensten van Fasttech in Haaksbergen gebruik mogen maken.
In eerste instantie was men bedacht op eventuele problemen met de standaard software vanwege de wat hogere boost van deze Turbo, maar uitwisselen van een standaard 12T van '98 phase 1 naar een 14T van '01 phase 2 kan zonder enig probleem. Is dus 1 op 1 uitwisselbaar. :P
Auto zit nu op zo'n 165 pk, wat toch netjes is met de geheel standaard software en 240dkm achter de kiezen wielen.
Paar fotootjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We hebben ook meteen de eindpijp naar mijn wensen aangepast:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
DinanT
3rd Gear member
Berichten: 253
Lid geworden op: 17.01.2007 - 09:05
Locatie: Zwijndrecht

Ben de laatste tijd erg druk geweest, en daarom weinig op het forum...
We waren op Kerstavond op de terugweg van het asiel naar huis omdat we de feestdagen weer veel onderweg zouden zijn naar familie, en we konden even niemand regelen voor de konijnen.
Maar toen kwam er ineens (zéér waarschijnlijk) door rood een 9-3 .... :-x en toen.... :(

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn hart huilt...
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

balen balen balen balen :(
JSS
3rd Gear member
Berichten: 369
Lid geworden op: 30.03.2009 - 09:08
Locatie: Utrecht

Zonde!! :( Ziet eruit als total loss, helaas. Sterkte met de afwikkeling!
Volvo S60 D5 Edition MY2004
Gebruikersavatar
Johan
5th Gear member
Berichten: 1402
Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
Locatie: NH

Potverdorie. Net goed dat ze die Saab fabrieken gaan sluiten.

Total loss heb je natuurlijk helemaal niets aan. Sterkte.

BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.

Gebruikersavatar
M@estro
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 05.06.2009 - 09:02
Locatie: Tilburg

Jeetje man. Dat is schrikken.
Ik heb onlangs ook zo'n akkefietje met een boom gehad.
Bij mij was het ook total loss.

Heb je er zelf niks aan overgehouden?
'05 Volvo V50 2.0D Kinetic
'05 Volvo V50 2.0D Kinetic RIP
'03 Rover 45IDTi Sterling Saloon
'00 Rover 400IDT Saloon


";Assumption is mother of all f*ckups";
Gebruikersavatar
josas1
3rd Gear member
Berichten: 285
Lid geworden op: 28.06.2009 - 12:05

Goh, balen man! Sterkte ermee.
Maarre, zie geen ontplofte airbags?
S80 2.4 170 pk automaat my 2005
S60 2.5T geartronic my 2004
V40 1.8 automaat my 2003
Gebruikersavatar
DinanT
3rd Gear member
Berichten: 253
Lid geworden op: 17.01.2007 - 09:05
Locatie: Zwijndrecht

josas1 schreef:Maarre, zie geen ontplofte airbags?
Nee, dat verbaasde mij ook al. Maar het bevestigd wel een aantal vermoedens.... Ik ben nu aan het wachten op de expert van de tegenpartij... Hopelijk wordt dat komende week.

Wel balle van de remmen, de 3" complete sportuitlaat, incl. downpipe en racekat, en de grotere turbo... En er lagen eigenlijk nog wat meer tuningplannetjes, maar die zijn nu wel door de plee gespoeld... :(
Gebruikersavatar
josas1
3rd Gear member
Berichten: 285
Lid geworden op: 28.06.2009 - 12:05

Ja, diep triest. Leef met je mee!
Maar hoezo bevestigd het niet afgaan van de airbags een aantal vermoedens?
S80 2.4 170 pk automaat my 2005
S60 2.5T geartronic my 2004
V40 1.8 automaat my 2003
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

F*CK! Zuur man... Maar wees blij dat je in een volvo zat, je bent er wel zonder kleerscheuren vanaf gekomen!

Maar het blijft gewoon $#@$^@... Succes met het regelen van alle papieren en zorg dat je in ieder geval je tuningsdelen terug krijgt als de auto naar de sloop zou verdwijnen!
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Plaats reactie

Terug naar “Turbo”