Hey. Ik wil een parrot carkit aanschaffen, maar weet niet helemaal zeker of ik dan ook een iso converter nodig heb. Ik heb een HU1205 in de V40 zitten (2002). Voor ik zometeen de radio eruit trek (eruit moet ie immers toch): weet iemand het zo?
Ik heb wel een website gevonden waar je je parrot kitje in kunt vullen en je auto type, maar als ik daar dan "With subwoofer" invul, dan weet ie het niet. Wil natuurlijk niet m'n subwoofer uitschakelen.
ISO converter nodig bij carkit?
-
- 5th Gear member
Bij mijn weten is het niet ISO.
Ik heb een fase 1, daar past een Hu1205 niet in, omdat bij die modellen de kabelboom (althans bij de mijne) wel ISO waren. Deze heb ik helemaal aangepast en een Nokia Bluetooth setje op aangesloten.
Werkt prima. Als ik word gebeld, verschijnt op het display van de HU 'TELEPHONE', en mute hij meteen. Ik weet dat ze bij ons in Arnhem dat spul hebben liggen (zo'n verloop stekker). Plug & Play.
Het heeft overigens niets met je versterker uitgang te doen, dit is namelijk een DIN aansluiting (zon grote ronde stekker).
Ik heb een fase 1, daar past een Hu1205 niet in, omdat bij die modellen de kabelboom (althans bij de mijne) wel ISO waren. Deze heb ik helemaal aangepast en een Nokia Bluetooth setje op aangesloten.
Werkt prima. Als ik word gebeld, verschijnt op het display van de HU 'TELEPHONE', en mute hij meteen. Ik weet dat ze bij ons in Arnhem dat spul hebben liggen (zo'n verloop stekker). Plug & Play.
Het heeft overigens niets met je versterker uitgang te doen, dit is namelijk een DIN aansluiting (zon grote ronde stekker).
-
- 2nd Gear member
Onlangs nog een Parrot ingebouwd in een V40 uit 2003 met HU-1205. Je hebt inderdaad een verloopkabel nodig..
Volvo C70 T5 Automaat - Comfort-Line - Luxury-Line - Exclusive-Line - RTI - 80.000km
Volvo 480 2.0L Collection AUT '95
Volvo 440 1.6 '94
Volvo 480 2.0L Collection AUT '95
Volvo 440 1.6 '94
-
- 5th Gear member
Ik ben ff de naam kwijt van dat bedrijf in Arnhem... Zoek ff op; Auto Radio's Arnhem, en ze zitten op industrieterrein de Overmaat.
-
- 2nd Gear member
Huh, ik meende al geäntwoord te hebben, maar kan em nou niet terugvinden: ik heb nu bij Bol een Parrot MK6000 besteld, en bij PDAshop de ISO kabel: samen net 100 euro 
Nu nog een vraagje over de HU1205: uit de verloopplug lijk ik af te kunnen leiden dat de HU geen mute heeft? Niet dat dat een grote ramp is, ik neem aan dat de parrot gewoon de audio afsnijdt als de telefoon gaat, maar het zou me een heel klein beetje tegenvallen van de HU...
De afleiding is trouwens omdat er in de kant waar parrot de mute naarote wil sturen, geen draadjes in de ISO stekker van de verloopkabel zitten.

Nu nog een vraagje over de HU1205: uit de verloopplug lijk ik af te kunnen leiden dat de HU geen mute heeft? Niet dat dat een grote ramp is, ik neem aan dat de parrot gewoon de audio afsnijdt als de telefoon gaat, maar het zou me een heel klein beetje tegenvallen van de HU...
De afleiding is trouwens omdat er in de kant waar parrot de mute naarote wil sturen, geen draadjes in de ISO stekker van de verloopkabel zitten.
-
- 5th Gear member
HU1205 heeft wel degelijk een mute.
Ik kan evt. ook voor je opzoeken, welke pen je moet hebben op de HU1205.
Het kan kloppen dat op de HU1205 kabelboom (die van HU naar kabelboom loopt) geen MUTE draad is geintegreerd. Maar, je kunt dit zelf doen (heb ik immers ook gedaan).
Ik kan evt. ook voor je opzoeken, welke pen je moet hebben op de HU1205.
Het kan kloppen dat op de HU1205 kabelboom (die van HU naar kabelboom loopt) geen MUTE draad is geintegreerd. Maar, je kunt dit zelf doen (heb ik immers ook gedaan).
-
- 5th Gear member
PM me effe, zit nu op het werk en vergeet het toch.
-
- 2nd Gear member
Hey Bart, had je mijn PM gezien? Ik ben nog steeds erg benieuwd 
Edit: nu zag ik op het volvo40forum een thread van jou met daarin de volgende quote:

Edit: nu zag ik op het volvo40forum een thread van jou met daarin de volgende quote:
Nu heb ik nog nooit gehoord van een gecombineerde remote/mute kabel. De blauwe kabel is in de ISO stekker doorgaans idd de remote, dus om bv de versterker aan te zetten, maar kan ik betwijfel of ik em dan ook gewoon zo op de mute van de parrot aan kan sluiten... of wel?JoosT4 schreef:Nu zag ik op een schema (waar ik de link even van kwijt ben) dat in de originele radio stekker (de eerder omschreven zwarte stekker) al een verlichtingsdraad is opgenomen!! Deze zit volgens het schema in stekker A ,(de breedste van de twee) positie 10. De kleur van deze kabel is oranje, en naast deze kabel zit de telefoon-mute/remote kabel met de kleur blauw. Deze laatste kabel is niet relevant voor het aansluiten van enkel de HU1205, maar misschien handig om de juiste kabel te vinden