Volvo XC90 Ocean Race

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Volvo builds on the XC90 success with special Volvo Ocean Race edition

The countdown for the second Volvo Ocean Race has begun.
In perfect timing for the Barcelona Boat Show in early November, Volvo Cars is presenting the first in a series of specially designed Volvo Ocean Race models – a Volvo XC90 T6 with unique “ocean blue” livery.
The XC90 will be followed by a Volvo V70 Ocean Race and a Volvo XC70 Ocean Race model.

“The Volvo Ocean Race represents values that reflect what our customers are looking for in their cars. It’s all about an active lifestyle, adventure and passion. The campaign cars radiate all this and we know from experience that they are highly attractive models”, says Gerry Keaney, Senior Vice President Marketing, Sales & Service at Volvo Cars.
When the Volvo Ocean Race was held the first time round, the company sold twice as many of its special campaign cars as planned. 4,500 Ocean-Blue Volvo V70 and XC70 models were delivered before the winning boat, “Illbruck”, crossed the finishing line in Kiel, Germany, on 9 June 2002.

Exciting new interior designs
“This time we have an even better offer than before, with particular focus on a range of interior details in exciting materials, for instance blue-tone aluminium inlay panels and upholstery in materials resembling exclusive yachting clothes. With this offer we expect to sell considerably more cars compared to the previous Volvo Ocean Race Edition”, says Gerry Keaney.

As before, the marine atmosphere is radiated by the special Ocean-Blue body colour combined with silver mouldings, roof rails in brushed aluminium and the Volvo Ocean Race emblem on the front doors.
Production of the specially built Volvo Ocean Race models will start in mid June 2005.

The Volvo Ocean Race
The Volvo Ocean Race is a round the world yacht race featuring nine offshore racing legs. It starts on the 12th of November 2005 in Vigo, Spain. An inshore race at each of the main stopover ports will also be included in the 2005-2006 event.
This race also features “The Volvo Open 70” – a new and faster boat with a modern design.

For more detailed information about the race please go to: http://www.volvooceanrace.org
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Douwe
3rd Gear member
Contacteer:

Deze wordt dus gepresenteerd op de RAI, maar heeft iemand al foto's van het interieur?
Ben
Executive Member
Contacteer:

Ik was vandaag bij een dealer en die wist nog niet eens dát er weer een Ocean Race zou komen :?
Volvo heeft het waarschijnlijk te druk met het voorbereiden van de AutoRAI.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Walter
Geartronic member
Contacteer:

is ook nog niet aan de dealers gepresenteerd. Op SwedeSpeed zal wel een foto van de buitenkant staan (die heb ik al gezien). Interieur nog niet
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

bart15
3rd Gear member

Het is alleen maar een ander kleurtje en wat velgen en ander interieur toch???

Maar geen technische veranderingen???

Word die T6 met de standaard 4bak automatic geleverd of ook handgeschakeld???? Zal wel niet maar toch vraag ik het ff
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Nog altijd die zelfde GT. MT is er niet en zal er zeker niet komen.
Afbeelding
Mijn blog

Ben
Executive Member
Contacteer:

Persbericht van vandaag

Het duurt niet lang meer of de nieuwe editie van de spectaculaire Volvo Ocean Race gaat van start. Om dit heuglijke feit te vieren, introduceert Volvo op de AutoRAI 2005 de speciaal ontworpen Ocean Race Edition-uitvoeringen van de V70, XC70 en XC90. Alle uitgevoerd in de opvallende carrosseriekleur Ocean Blue.
"De Volvo Ocean Race staat voor waarden die onze klanten belangrijk vinden. Denk aan een actieve levensstijl, avontuur en passie, maar ook verantwoordelijkheid, veiligheid en aandacht voor het milieu", aldus Richard Snijders, Vice President Global Marketing van Volvo Cars. "Deze Volvo-modellen stralen deze waarden tot in detail uit, en uit ervaring weten we dat ze de consument zeer zullen aanspreken."

Afbeelding

Alleen in 2005 en 2006
Ten tijde van de eerste Volvo Ocean Race verkocht Volvo ongeveer twee keer zoveel speciale uitvoeringen als verwacht. Ruim 4500 Ocean Blue Volvo's V70 en XC70 vonden hun weg naar de klant voordat de winnende boot, de Illbruck, op 9 juni 2002 in het Duitse Kiel over de finish ging. "Deze keer hebben de Ocean Race Edition-modellen nog weer betere specificaties en de uitrusting is voor elk model net even anders", vervolgt Snijders. "We verwachten dan ook dat we van deze actiemodellen nog meer zullen verkopen dan bij de vorige races het geval was." In Nederland werden destijds meer dan 450 exemplaren van de Ocean Race uitvoering verkocht. De speciale edities worden naar verwachting een jaar lang geproduceerd, van mei 2005 tot mei 2006.

Ocean Blue
Net als voorheen wordt het nautische gevoel opgeroepen door de speciale Ocean Blue-kleurige carrosserie. Gecombineerd met zilverkleurige sierstrips op de portieren, dakrails van gepolijst aluminium en het Volvo Ocean Race-embleem op de voorportieren. Zowel de V70, XC70 als XC90 in Ocean Race Edition zijn gebaseerd op het uitrustingsniveau 'Momentum'. Binnenin zijn de auto's voorzien van Ocean Blue aluminium inlegstukken in de portieren en bekledingspanelen, speciale aluminium dorpellijsten en matten met een blauwe rand. Zowel de V70, XC70 als de XC90 in Ocean Race uitvoering zijn standaard voorzien van Bi-Xenon verlichting.
De eigenaar van een Volvo in Ocean Race uitvoering ontvangt daarnaast een speciale Volvo Ocean Race sleutelring.

Zeilkleding
De V70 Ocean Race uitvoering is uitgerust met 17-inch aluminium Orpheus-velgen en optioneel kan voor dakspoiler of voor een gepolijste uitvoering van de velgen worden gekozen. In het interieur vinden we de bijzondere, op het materiaal van zeilkleding geïnspireerde T-Tec stoffen bekleding die we al kennen uit de Volvo S40 en V50. In V70 Ocean Race Edition is deze bekleding uitgevoerd in de kleur Offblack met een blauw stiksel. De Volvo XC70 heeft als extraatje spiegelhuizen in de kleur Ocean Blue Pearl, en de 17-inch lichtmetalen velgen zijn van het type Oreander (desgewenst als optie leverbaar in een gepolijste uitvoering). Optioneel kan ook bij dit model een dakspoiler worden besteld. Vanbinnen is de Volvo XC70 voorzien van gedeeltelijk lederen bekleding met blauw stiksel in naar keuze Offblack of licht gekleurd Arena. De XC90 Ocean Race Edition, tot slot, heeft portiergrepen en spiegelhuizen in de kleur Ocean Blue Pearl, 18-inch Atlantis aluminium velgen (optioneel in een gepolijste uitvoering) en een bodembeschermingplaat aan de achterzijde. De bekleding bestaat uit een combinatie van een stoere stof en echt leder en is leverbaar in Offblack en Arena.

Motorenaanbod
Het motorenaanbod bestaat voor de V70 uit de vijfcilinder turbobenzinemotoren en de beide dieselmotoren. De XC70 Ocean Race is leverbaar met de bekende 2.5T en D5 motoren. De XC90 kan geleverd worden als 2.5T, V8 en D5. De prijzen van de Ocean Race uitvoeringen zijn op dit moment nog niet bekend.

Afbeelding
Walter
Geartronic member
Contacteer:

ik heb een foto van het interieur, zal later deze online zetten
Afbeelding
Mijn blog

bart15
3rd Gear member

Ow leuk erg benieuwd hoe dat interieur eruit zal zien. Heeft iemand misschien ook een plaatje van de V70???

Wat zal die volgens jullie gaan kosten?

V70 2,5T tussen de 53 en 55 duizend??
XC70 2,5T tussen de 55 en 57 duizend??
XC90 2,5T tussen de 65 en 70 duizend??
Douwe
3rd Gear member
Contacteer:

Mensen. Ik heb m gezien. Ik vind m fantastisch. Ik heb zelfs in de XC90 VOR gezeten (mag niet, want die staat op draaiend plateau). Het interieur is weinig afwijkend van de normale versie. Het zit m voornamelijk in de details (blauw stiksel op stoelen, blauwe inleg ipv huidige aluminium, dorpellijsten). Maar het is een plaatje! Ik denk dat ik een duur weekeinde tegemoet ga.
bart15
3rd Gear member

Douwe dus je bent al op de autorai geweest wat vond je van de VCC ??? Lijkt mij iig erg leuk om in het echt te zien ik ga zondag :):)
Battlecruiser
8th Gear member

De VCC stond vandaag gelukkig met de beide deuren opengeklapt. Het is wel wennen met de voor- en achterkant, vind ik. Ik hoop dat ie uiteindelijk nog wat karakteristieker bijgeschaafd wordt; nu ietsjes te gladjes allemaal.

Tot mijn vreugde waren er ditmaal wél een paar kasten met enige merchandisespullen en het Advantageterras was wederom op de eerste etage met fijn veel uitzicht.

Overigens de grote afkanpper van de RAI de stand van BMW: alleen het instapmodel stond er vijfmaal op een onooglijk lelijk, iel, eenvoudig, goedkoop standje. Een paar andere modellen stonden in kasten opgesteld en af en toe ging er een lampje aan. Wat een ontzettend lullige vertoning voor zo'n merk!
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
440GL
4th Gear member

De vorige keer was BMW er niet eens.

Dit jaar Fiat niet.
Battlecruiser
8th Gear member

De armoedzaaiers!

Dat was inderdaad de vorige keer ook al geen handige zet van BMW.
En doet Fiat dat ook al. En ik weet wel: er zijn het afgelopen jaar weinig Fiats verkocht in NL. Maar dat verbeter je zeker niet door niet op de RAI aanwezig te zijn.
Ik hoor daar errrug veel mensen praten over een auto die ze binnenkort willen kopen. Aan Fiat zullen ze dan niet zo gauw denken.
Stomme Hollandse kruideniersmentaliteit dus, van Fiat en BMW.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Waren de hebbedingetjes van Volvo ook te koop? Of alleen om naar te kijken?
Battlecruiser
8th Gear member

Ik heb er niet naar gevraagd, maar ik zag wel enkele mensen met een verkoper in de weer met een bestellijstje. Wellicht kan je het op de stand bestellen en bij je dealer afhalen.

Maar ik ga nu wel zeker een paar spulletjes bij de dealer bestellen!
Volvo Rules the Road
Douwe
3rd Gear member
Contacteer:

Ja er leek inderdaad eea te koop. Er was althans een vitrine met merchandise (modellen etc). Daarbij was de merchandise zelf niet veel. Een tasje, een dvd-tje en een folder met het volvogamma.

BMW was zelfs voor BMW-rijders teleurstellend. Een echte afknapper.

De VCC vond ik een prachtige auto. Leuk om details van huidige auto's terug te zien en andersom. Hierbij denk ik aan de middenconsole van de VCC die ze nu ook in de S40/V50 hebben.

De stand van Volvo was een rustige, ruime stand. In tegenstelling tot veel anderen. Als ik bijvoorbeeld naar Audi kijk, dan was het daar veel meer een parkeerterrein waar iedereen naar zijn auto stond te zoeken.
Paul
Geartronic member

Over BMW, vriendje van me werkt bij BMW Nederland, en het verhaal is redelijk duidelijk. De nieuwe 3 mogen ze pas laten zien in Geneve, waar ze ook pas de Phase II 7serie mogen laten zien/
Dus zouden ze hier alleen maar oude autos neerzetten. Wat gewoon veel pieken kost, huur van de stand van Merecedes kost al 2,5 miljoen euro voor 10 dagen!

Sommige mensen vragen wel of er een 6 serie sstaat, maar die kunnen er dan in zitten omdat ze het anders nooit kunnen...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
roever
4th Gear member

Op de stand van Volvo liggen inderdaad wel wat merchandise spullen in een vitrine (paar Volvo for life dingen en wat Ocean Race spullen), maar die waren niet te koop. Ik kreeg een foldertje mee van de merchandise (gewoon een boekje waar hetzelfde in staat als op de site) en werd verzocht me bij de dealer te melden als ik er iets van wilde hebben...

Beetje jammer, wilde wel zon mooie volvo for life sleutelhanger kopen (mat metalen plaatje, met Volvo for life erin gedrukt, mooi ding), maar ik ga er echt niet voor naar de dealer rijden!
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
Battlecruiser
8th Gear member

Gelukkig stond die nieuwe BMW 3 gewoon buiten vóór de ingang, haha!
Een autovisie journalist heeft hem geleend en, waarschijnlijk expres, héééél opvallend op de parkeerplaats buiten vlak voor de hoofdingang geparkeerd! Om 9.00 uur 's ochtends stond ie er al en om 17.05 uur nog steeds met nogal wat mensen eromheen. De verkopers van BMW waren er niet zo blij mee.

Die redenering die jij doorgeeft, klopt niet;
"Sommige mensen vragen wel of er een 6 serie staat, maar die kunnen er dan in zitten omdat ze het anders nooit kunnen..."

Dat geldt immers voor vele auto's die op de beurs staan. Dan hoef je helemaal geen RAI te hebben, maar dan ga je gewoon gratis naar de dealers en dan mag je er wel in zitten. Ik vind dat een armzalige redenering (c.q. goedpraterij) van BMW.
Blijkbaar hebben ze niet door dat die hele RAI een belangrijk onderdeel is van de imago-opbouw van een merk: als het gewone publiek zich vergaapt aan een mooie auto, dán willen kapitaalkrachtige lieden zo'n auto kopen.
Als mensen een auto nauwelijks kennen of kunnen zien, ruiken en voelen, dan is ie meteen een stuk minder interessant voor de kopersgroep, die immers vaak GEZIEN wil worden.
Daar komt nog bij dat er op zo'n beurs een hoop mensen rondlopen die 2e handskopers zijn. Ze kijken naar zo'n nieuwe auto en kopen hem daardoor later 2e hands. Zonder de interesse van deze groep kelderen de inruilprijzen en stijgen de leasetarieven.
Ten derde zijn er de "onvermoede kopers". Mensen die een bewust merk op de RAI ooit bekeken hebben en jaren later bij nader inzien toch ineens trek hebben in zo'n merk.

Kortom die BMW-jongens hebben de meest kortzichtige marketinginzichten die je maar kan bedenken. Dat die inzichten bij een willekeurige dorpsslager voorkomen, snap ik. Maar dat opgeleide managers zo denken, vind ik intellectueel arm en getuigen van een laag psychologisch inzicht. Blijkbaar is het korte termijn resultaatgericht denken (dat uit de VS is over komen waaien) al diep geworteld.
Volvo Rules the Road
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”