Hallo,
Ik ben vers en nieuw hier op het forum. Ben voornemens om op zeer korte termijn een V70 te gaan kopen. Voorkeur gaat uit naar V70 van het model jaar 2002-2005. Diesel. Heb straks op de diverse autosites zitten kijken en je komt er genoeg tegen. In de prijs zit een vrij grote spreiding. De vraag is eigenlijk waar ik op moet letten als ik een volvo koop. Wat zijn de zwakke plekken, wat zijn de instinkers, welke dealers of verkopers kan ik beter mijden. Importeren zou een opti zijn maar is volgens mij niet rendabel voor die bouwjaren.
Dus wie er tips of adviezen heeft, ik hoor het graag!
Aanschaf V70 D5 Summum, eerste grote rit achter de rug.
Dealer onderhouden is erg belangrijk. Vraag naar het boekje en de rekeningen. Neem verder iemand mee die verstand van auto's heeft, of laat de auto keuren bij de anwb voor de aanschaf. Vertrouwen is goed controleren is beter en voorkomen is beter dan genezen.
Succes met de zoektocht!
Succes met de zoektocht!
- Depom
- 2nd Gear member
Zit wat in! Maar geldt voor eigenlijk voor de aanschaf van iedere wagen.jan08 schreef:Dealer onderhouden is erg belangrijk. Vraag naar het boekje en de rekeningen. Neem verder iemand mee die verstand van auto's heeft, of laat de auto keuren bij de anwb voor de aanschaf. Vertrouwen is goed controleren is beter en voorkomen is beter dan genezen.
Succes met de zoektocht!
- aertssenhjc
- 5th Gear member
Verstuivers. injectoren. Dit zijn eigenlijk de dingen die het "meest" voorkomen. als je dit hebt, kan je gelijk je knikkers gaan pakken. laat je auto altijd afleveren met een grote beurt ( dan maar iets meer betalen) en de distributie riem....das ook een lastige. altijd laten vervangen is mijn tip.
Ik rijd zelf benzine, dus als het gaat op diesel, kan ik je niet meer vertellen. Iemand anders nog iets toe te voegen??
Groet, en suc6 met deze leuke zoektocht!!!!!!
Hans
Ik rijd zelf benzine, dus als het gaat op diesel, kan ik je niet meer vertellen. Iemand anders nog iets toe te voegen??
Groet, en suc6 met deze leuke zoektocht!!!!!!
Hans
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
-
- 4th Gear member
JA probeer er achter te komen dat het voertuig niet verkeerd getankt heeft, gebeurd namelijk vaak. Later kan je hierdoor dus wel problemen krigen. Voor de rest zou ik op zeker een ANWB keuring doen, en koop als je in die bouwjaren gaat zoeken een auto niet zonder Garantie
ps Ik kan je misschien helpen op kenteken of dit ooit gebeurd is..
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW

-
- 4th Gear member
Ik werk bij de ANWB en een V70 staat bij ons heel hoog in de lijst betreft verkeerd getankt. Dus zo kan ik zien of dat ooit aan de hand is geweest. Het is ook niet de bedoeling dat ik hier op de lopende band kentekens na ga lopen. Het is puur om te helpen vandaar........

- vincent65
- 3rd Gear member
Aha vandaar, ik heb het zelf ook gehad en was erg blij met de ANWB toen.
Was met nachtwerk en ik gooide een volle tank benzine in een diesel.......... :oops:
De benzine is er in een garage uitgepompt en ik heb er verder nooit iets van gemerkt gelukkig.
(vreemd dat dat dan met zoveel V70's gebeurt)
Was met nachtwerk en ik gooide een volle tank benzine in een diesel.......... :oops:
De benzine is er in een garage uitgepompt en ik heb er verder nooit iets van gemerkt gelukkig.
Volvo 440
Volvo V40 1.8i
Volvo V70 170pk aut.
Volvo V40 1.8i
Volvo V70 170pk aut.
-
- 4th Gear member
V70, S60, V50 en VW Golf, en Focus en Mondeo die spannen wel de kroon. Per jaar hebben wij ongeveer 1,4 miljoen liter verkeerd getankt...vincent65 schreef:Aha vandaar, ik heb het zelf ook gehad en was erg blij met de ANWB toen.

-
- 4th Gear member
Daar wil je echt niet oprijdenM@rcel schreef:mmm, tweedehands benzine. Waar is die te koop? :propellerhead:

- Mr. Ed
- 4th Gear member
Welkom Depom!
Misschien is de V70 van Richard S iets voor jou? Ik las net dat 'ie te koop staat.....
http://www.volvo-forum.nl/album_persona ... er_id=1350
Succes met je zoektocht
Misschien is de V70 van Richard S iets voor jou? Ik las net dat 'ie te koop staat.....
Succes met je zoektocht
-
- 3rd Gear member
Ik heb het niet zo op de ANWB-keuring. Ik vind ze relatief heel erg duur en heb bij een Volvo dealer een fijner gevoel omdat ze de auto wat beter kennen. Aankoopkeuring bij een Volvo-dealer kan bovendien in elke dealer in Nederland (en niet alleen op 2 plaatsen zoals bij de ANWB) en kost € 95 tegenover gemiddeld € 250-300 bij ANWB.vin940 schreef:JA probeer er achter te komen dat het voertuig niet verkeerd getankt heeft, gebeurd namelijk vaak. Later kan je hierdoor dus wel problemen krigen. Voor de rest zou ik op zeker een ANWB keuring doen, en koop als je in die bouwjaren gaat zoeken een auto niet zonder Garantie
Daarnaast moet je garantie ook in perspectief zetten, vind ik. Als je bij een niet-Bovag garage drie maanden beperkte garantie krijgt (alleen bewegende delen van de motor, de bak en de airco bijv.) heeft het nauwelijks zin. Kun je beter een paar honderd euro afdingen en dat risico zelf dragen. Is het volledige Bovag-garantie dan is het inderdaad wél een goed idee!
-
- 4th Gear member
Mooi koets hoor....Mr. Ed schreef:Welkom Depom!
Succes met je zoektocht

- Depom
- 2nd Gear member
waar staat deze AD?vin940 schreef:Mooi koets hoor....Mr. Ed schreef:Welkom Depom!
Succes met je zoektocht
- Mr. Ed
- 4th Gear member
Kijk maar even in het profiel van Richard SDepom schreef:waar staat deze AD?vin940 schreef:Mooi koets hoor....Mr. Ed schreef:Welkom Depom!
Succes met je zoektocht
http://www.volvo-forum.nl/profile.php?m ... ile&u=1350
- Mr. Ed
- 4th Gear member
Voor een redelijk bedrag kun je ook een onafhankelijke keuring aanvragen bij TUV, het is mij goed bevallen en heeft mij in ieder geval een goed gevoel gegeven over mijn aanschaf. Zie ook << dit topic >> Overigens verwacht ik dat je bij de V70 van Richard S weinig verrassingen tegen zult komen, zijn historie kun je natuurlijk hier nagaan op het forum.
Succes met je overwegingen!
Succes met je overwegingen!
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
Daarnaast moet je garantie ook in perspectief zetten, vind ik. Als je bij een niet-Bovag garage drie maanden beperkte garantie krijgt (alleen bewegende delen van de motor, de bak en de airco bijv.) heeft het nauwelijks zin. Kun je beter een paar honderd euro afdingen en dat risico zelf dragen. Is het volledige Bovag-garantie dan is het inderdaad wél een goed idee!
Welke dealer geeft op een auto van 4 tot 8 volledige garantie (oke van 4 en 5 jaar oud dat kan)
Daarna zit er voor de dealer toch ook een groot risco aan , en dat zal een beetje dealer niet doen voor een paar honderd extra op de vraagprijs dan betaal je als klant eerder de hoofdprijs.
Met auto,s van rond de bouwjaren 2002 en 2003 moet je ook gewoon een beetje geluk hebben en natuurlijk wel de vaste zwakke onderdelen goed controleren, en de algehele staat zegt vaak ook veel..
Welke dealer geeft op een auto van 4 tot 8 volledige garantie (oke van 4 en 5 jaar oud dat kan)
Daarna zit er voor de dealer toch ook een groot risco aan , en dat zal een beetje dealer niet doen voor een paar honderd extra op de vraagprijs dan betaal je als klant eerder de hoofdprijs.
Met auto,s van rond de bouwjaren 2002 en 2003 moet je ook gewoon een beetje geluk hebben en natuurlijk wel de vaste zwakke onderdelen goed controleren, en de algehele staat zegt vaak ook veel..
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
- Mr. Ed
- 4th Gear member
Bij mijn V70 (van 2001 :roll: ) kreeg ik 6 maanden. Dat is dan ook de Arnhemse dealer met de Volvo tevredenheidstrofeeV70 T5 assen schreef:Welke dealer geeft op een auto van 4 tot 8 volledige garantie (oke van 4 en 5 jaar oud dat kan)

Edit: oh, ja..... die hoofdprijs heb ik geloof ik wel betaald, 2 maanden later waren ze aan de straatstenen niet meer te slijten

- piotrV70
- 5th Gear member
Dat vind ik wel een opmerkelijk statistisch gegeven. Wat staat er nog meer in de top drie ? En wat is het verschil tussen nr 1 en nr 10 ? Dit gegeven opzich zegt me niet zoveel.vin940 schreef:Ik werk bij de ANWB en een V70 staat bij ons heel hoog in de lijst betreft verkeerd getankt.