Nieuwe generatie Volvo C70 populairder dan vorige editie
Het vijftigduizendste exemplaar van de tweede generatie C70 is door Pininfarina Sverige AB in het Zweedse Uddevalla geproduceerd. De gezamenlijke fabriek van Pininfarina SpA (60%) en Volvo (40%) begon in 2005 met de bouw van de vierpersoons cabriolet. Met het bereiken van het productievolume is het aantal van de eerste editie geëvenaard.
Voor wie het interesseert, het 50.000e exemplaar was gespoten in de kleur Sapphire Black. Het model werd besteld door een Duitser, Harald Kirschey uit Olpe. Hij koos voor de versie met 180 pk sterke D5 dieselmotor.
De C70 maakt sinds 1996 deel uit van het Volvo-programma. De eerste generatie debuteerde als coupé. Later verscheen een open variant, de Convertible met softtop. Van de dichte vierzitter verlieten tussen 1996 en 2002 precies 27.014 stuks de fabriek. De Convertible was veel populairder dan de coupé, maar dan ook langer in productie. Hij kwam in 2007 en verdween in 2002. In totaal verlieten 49.795 exemplaren van de eerste generatie de fabriek, waarvan 10.237 eenheden in het modeljaar 2003/04. De huidige C70 arriveerde in 2005 met voor het eerst een inklapbare hardtop
telegraaf
Nieuwe generatie Volvo C70 populairder dan vorige editie
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 473
- Lid geworden op: 22.06.2006 - 09:48
- Locatie: Den Haag
Volvo 340 special aut.86
Volvo 340 1.7 88
volvo 480 turbo 90
volvo 480 gt turbo 94
Volvo S40 2.0 T 2003
Volvo C30 T-5 R-design 2008
Volvo 340 1.7 88
volvo 480 turbo 90
volvo 480 gt turbo 94
Volvo S40 2.0 T 2003
Volvo C30 T-5 R-design 2008
- volvo708090
- 2nd Gear member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 24.08.2008 - 04:54
- Locatie: Overmere
Verdorie, goed gedaan! Nu, het is eigenlijk ook niet zo moeilijk te begrijpen als je de factor carrosseriestijfheid in aanmerking neemt. We hebben tweemaal een tweedehands oude C70 cabrio gehad, in 2.0 Turbo. Fantastisch zolang de weg er als een biljartlaken bijligt. Maar op een wat slechter wegdek, overal te vinden in België zonder er naar te hoeven zoeken, hadden we meermaals de indruk dat we wagen spontaan zou desintegreren. Wel jammer dat die motor versie verdwenen is. En alhoewel de wagen zeer zeker zijn charme had, zijn we nu toch veel comfortabeler af met de nieuwe. (ook een Sapphire Black). Proficiat voor Volvo/Pininfarina!
S60 MY12 D 163/400 Geartronic * C70 2.0D Geartronic Summum * C30 1.6D M * S80 2.4D Summun Geartronic * XC90 D5 A* V70 (die met de bredere schouders en rechtstaande achterlichten) D5 A *C70 I 2.0 B 163 PK M * 855 2.0 B A * Saab 9.3 2.2TiD M* Ford Mondeo 1.8TD Clipper * 745 D6 4M+Overdrive * Ford Escort Clipper 1.6D * Opel Kadett 1.6D * Peugeot 405 GLD * Citroen C25
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 01.09.2008 - 16:33
Het is inderdaad een mooi overzicht. Ik hou het echter toch bij het vorige type, want met een lengte van 1.97 is dit een van de weinige cabrio's waar in te rijden valt. Overigens ben ik het met de opmerking over de staat van het belgische wegdek volledig eens.
Ik werk nu 10 jaar in Belgie en het is ieder keer als ik via de A67 Belgie inrijdt weer een aparte ervaring dat het rijgeluid in de auto drastisch toeneemt.
Ik werk nu 10 jaar in Belgie en het is ieder keer als ik via de A67 Belgie inrijdt weer een aparte ervaring dat het rijgeluid in de auto drastisch toeneemt.
Volvo V70 2.0d
Volvo C70 2.4t
Volvo 855 2.5-20V
Volvo V70XC 2.5T
Volvo C70 2.4t
Volvo 855 2.5-20V
Volvo V70XC 2.5T