Pagina 1 van 1
spruitstukpakking 440 - 1994
Geplaatst: 08.05.2009 - 12:52
door lep28
Hey beste allemaal,
Vorige week merkte ik dat mijn auto slecht doortrok wanneer je bijvoorbeeld in de eerste versnelling wilde wegtrekken. De auto hield als het ware in. Bij heel weinig gas lukte het meestal maar wanneer ik normaal wegrijd bij een stoplicht stotterde de auto een aantal keer. (ook in zn 2 bij doorschakelen en bijvoorbeeld ook in de 5 op de snelweg)
Ik ben hiermee naar de garage geweest. Nadat zij de bougies hebben vervangen rijdt de auto weer prima.
Alleen adviseerde de garage om ook mijn "spruitstukpakking" te vervangen (met als reden de echte oplossing voor het probleem + stationair beter lopen)
Nu heb ik 2 vragen:
1. Waarvoor dient deze pakking precies??
2. Aangezien de auto weer goed rijdt en dit best een dure ingreep is (3 uur werk), is het echt nodig?
3. Heeft deze vervanging van de pakking iets met bovenstaand probleem te maken?
Alvast bedankt!!
Gr Gijs
Geplaatst: 08.05.2009 - 13:07
door Ramon&Ramon
Als die pakking lek is,dan krijg je storingen,zoals slecht lopen,bijv op drie cilinders enz enz.
Geplaatst: 08.05.2009 - 13:37
door Auk
Topic verplaatst naar juiste rubriek.
Geplaatst: 08.05.2009 - 21:39
door Nessie
bekend probleem bij de 440's.. ik heb die van mij ook laten vervangen. 3uur tijd (volgens mij) want het is best een klus bij een 440. De pakking zelf is 2tientjes
Geplaatst: 10.06.2009 - 13:16
door lep28
Hey allemaal,
Weet iemand hoe het vervangen van dit spruitstuk stapsgewijs in zijn werk gaat? Heb een kennis die me hier goed bij kan helpen.
en wat doet de spruitstukpakking precies?
Bedankt alvast!
Gr Gijs
Geplaatst: 10.06.2009 - 13:41
door wpee
Luister stationair naar je uitlaat, als deze brrroooooeeeemmmm doet dan is er niet aan de hand. Doet hij prop-prop-prop-prop.. dan doet 1 cilinder niet goed mee en KAN de pakking defect zijn. Valse lucht op 1 cilinder, daardoor armer mengsel en niet meedoen. JE kan testen welke cilinder dat dat is door 1 voor 1 de bougiedoppen los te trekken als de motor loopt (pas op schokken!). ALs de een dop lostrekt en je hoort GEEN veshcil dan is DAT de cilinder met de problemen. Hoor je wel verschil dan was deze wel goed.
Vervangen kun je met gemak zelf. Gewoon losdraaien totdat je de pakking in handen hebt , nieuwe derin en weer vastzetten. Geen afstellingen / aanhaalkoppels nodig.
Gr Wim
Geplaatst: 11.06.2009 - 14:51
door Diamondnick
wpee schreef:Luister stationair naar je uitlaat, als deze brrroooooeeeemmmm doet dan is er niet aan de hand. Doet hij prop-prop-prop-prop.. dan doet 1 cilinder niet goed mee en KAN de pakking defect zijn. Valse lucht op 1 cilinder, daardoor armer mengsel en niet meedoen. JE kan testen welke cilinder dat dat is door 1 voor 1 de bougiedoppen los te trekken als de motor loopt (pas op schokken!). ALs de een dop lostrekt en je hoort GEEN veshcil dan is DAT de cilinder met de problemen. Hoor je wel verschil dan was deze wel goed.
Vervangen kun je met gemak zelf. Gewoon losdraaien totdat je de pakking in handen hebt , nieuwe derin en weer vastzetten. Geen afstellingen / aanhaalkoppels nodig.
Gr Wim
Moet je hiervoor niet eerst je olie aftappen en je luchtfilter/caborateur verwijderen om deze pakking te pakken te krijgen?
Geplaatst: 11.06.2009 - 16:35
door wpee
nee geen olie aftappen, wel zaken als carb/inj aan de kant bouwen / losmaken.
Geplaatst: 12.06.2009 - 01:50
door Diamondnick
En ik las ook dat je dit met een momentsleutel weer vast moet maken? Beginnen bij de binnenste schroeven toch?
Geplaatst: 13.06.2009 - 19:02
door wpee
20Nm , ik heb het opgezocht, Ja binnen in beginnen en daarna buitenste aantrekken. Daarna het rondje nog eens maken.
Kritisch is dit volgens mij niet echt.
Geplaatst: 17.06.2009 - 15:02
door lep28
Hey,
alvast bedankt voor de reacties..
Ga er waarschijnlijk zaterdag mee bezig.
Verder nog kritische punten? Hoorde namelijk zelf dat je de olie wel moet aftappen.
Het is dus wel een klus die je zelf kan uitvoeren?
Gr Gijs
Geplaatst: 17.06.2009 - 15:27
door evanmandos2
is echt wel zelf te doen hoor!!! en een moment kun je vraak vrij goed inschatten, 20Nm is +- 2 kilo op 1 meter, met een 30cm lange ratel dus ca 6 kilo kracht zetten. Anders kun je vast wel bij een mede-forumlid of een garage in de buurt een momentsleutel lenen.
olie aftappen zou niet nodig moeten zijn, zou niet weten waarom?
Wil je wat meer duidelijkheid, zou ik als ik jou was een haynes manual kopen, vertellen niet altijd de waarheid, maar geven vaak wel heel veel duidelijkheid.
Als je alles toch los hebt, uiteraard alle onderdelen ook even netjes schoonmaken, kan nooit kwaad...
Geplaatst: 17.06.2009 - 16:05
door Ramon&Ramon
Anderhalf uur werk en klaar is kees