Wie heeft er origineel Xenon op zijn auto?

Geproduceerd bij NedCar in Born
Turbodesk
5th Gear member

Hallo allemaal,

Wie heeft er af fabriek Xenon op zijn of haar V/S40?

En als je het hebt zou je dan op het glas aan de voorkant willen kijken welke codes erop staan?

Volgens mijn Volvo dealer staat er namelijk op alle glazen exect hetzelfde.

Ik heb namelijk Xenon ingebouwd in heldere fase 2 dual koplampen. Daar staan de codes HC, HR en HCR op.
Volgens de nieuwe wet moet er op Xenon lamphouders dan de code DC, DR of DCR op staan.

Ik dacht dus ik koop wel nieuwe koplampglazen, maar volgens de dealer maakt dat dus niets uit.
Afbeelding

Volvo V70 D5 Edition II, MY2007, 185Pk, GT6, Sapphire Black, Family Line, Mobility Line, Visibility Line, HU850 HP, RSE, EGR & DPF Off, Stage-2 Tuning by Volvotune
Volvo V40 1.8 Lpi Europa
lancer
6th Gear member

Het glas is volgens mij wat anders als de lamphouder.
DirkT4
2nd Gear member
Contacteer:

Precies wat ik ook in gedachte had op mijn Ph. 1 V40 T4.

Ik wilde morgen de Volvodealer al gaan bellen voor koplampglazen van een Ph. 2 met xenon af-fabriek.... die van mij zijn ook echt toe aan vervanging.

Lijkt mij sterk dat die codes er dan niet opstaan, daar kunnen ze nog goed problemen mee krijgen als die niet op het glas aan de buitenkant staat bij origineel geleverde xenon.
Het moet namelijk wel op het glas staan anders is het lastig te controleren, toch?

Zal het ook even op het volvo40forum vragen aan mensen met origineel xenon!
";Op electriciteit moet je koken en op gas moet je rijden";
- Volvo V40 T4 '98 LPi (daily driver)
- VW Golf Mk 1 '76 (daily summer driver)
sjoerdb
5th Gear member

is er wel standaard af fabriek xenos geleverd? hebben jullie dat al eens opgezocht?
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

sjoerdb schreef:is er wel standaard af fabriek xenos geleverd? hebben jullie dat al eens opgezocht?
nee, xenos is nooit af fabriek geleverd (xenon is dat wel)
Rob Bakker
5th Gear member

Ik had het, en zal even moeten zoeken in mijn fotoarchief of ik er toevallig een foto van gemaakt heb.....

Was wel goed voor je lichtbeeld ..... :)
Turbodesk
5th Gear member

Volgens mij is het namelijk alleen intern aangepast in de black duals met origineel xenon en zouden de koplampglazen dus overgezet kunnen worden.

Ik hoop dat iemand met origineel xenon het verlossende antwoord kan geven.
Afbeelding

Volvo V70 D5 Edition II, MY2007, 185Pk, GT6, Sapphire Black, Family Line, Mobility Line, Visibility Line, HU850 HP, RSE, EGR & DPF Off, Stage-2 Tuning by Volvotune
Volvo V40 1.8 Lpi Europa
Zuipschuit
2nd Gear member

Ik las vorige week in de krant over de nieuwe richtlijnen.
Ik heb een V40 fase 1uit 1998, waar ik vorig jaar dual heads met H7 lampen ingezet heb.
3 maanden geleden heb ik Xenon ingebouwd.

Op het lampenglas van de dualheads staan zowel de codes voor halogeen als voor xenon. Ik heb originele Volvo dual heads. Of de imitatie lampen ook deze codes hebben weet ik niet.
Turbodesk
5th Gear member

Als ik het niet dacht! :P Dat betekend dus dat als ik nieuwe glazen haal er dus al standaard allebei de codes op staan.

Al die regelshit slaat zo nergens op. Alleen een ander glas erop en ik kan geen boete meer krijgen.
Afbeelding

Volvo V40 1.8 Lpi Europa
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Turbodesk schreef:Als ik het niet dacht! :P Dat betekend dus dat als ik nieuwe glazen haal er dus al standaard allebei de codes op staan.

Al die regelshit slaat zo nergens op. Alleen een ander glas erop en ik kan geen boete meer krijgen.
je reflector klopt er ook bij?
Turbodesk
5th Gear member

Als je het lichtbeeld bedoeld, ja die is perfect.
Ik heb deze door een monteur laten afstellen met zo`n apparaat van Hella.
Afbeelding

Volvo V40 1.8 Lpi Europa
Bart Giesen
5th Gear member

Heb je je antwoord al gehad? Ik heb orginele fabriek-af Xenon... Dus kan wel kijken?
Turbodesk
5th Gear member

Ja, ondertussen ben ik erachter dat op de nieuwere koplampglazen de code DC er al standaard op staat. Je moet dus eigenlijk een beetje geluk hebben.
Komt er dus op neer dat ik dan nieuwe heldere glazen moet bestellen.
Afbeelding

Volvo V40 1.8 Lpi Europa
DirkT4
2nd Gear member
Contacteer:

Ik heb de juiste lampen (lens L+R) net opgehaald bij de Volvodealer:

- 30623724 Lens, L €69,02
- 30623726 Lens, R €69,02

De codes voor xenon staan er wel in en bij deze lenzen zit er in de doos een set nieuwe klemmetjes en een nieuwe rubber rand voor om het glas.

Afbeelding

Afbeelding
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

zit er ook een chroomachtig kapje om je xenon lampje?
Volvo for life
DirkT4
2nd Gear member
Contacteer:

bart simpson schreef:zit er ook een chroomachtig kapje om je xenon lampje?
Dat is alleen bij originele affabriek xenon, daardoor verminderd het irritante strooilicht.
Aan wie is je vraag gericht eigenlijk?
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

@ dirkt4, feitelijk aan diegene die het gaat monteren zonder dat specifieke kapje, je kan als je op voorhand al weet dat hij meer (en irritanter) strooilicht geeft dan bij een af fabriek set ook verwachten dat je langs de kant gaat en een bon krijgt, een bij xenon horend koplampglas is niet het hele verhaal
Volvo for life
Zuipschuit
2nd Gear member

ik heb even snel gekeken naar mijn originele H7 black duals, waar sinds een paar maanden xenon in zit. In het lampglas zitten de codes voor halogeen en xenon. En inderdaad; in de reflector zit een metalen ring die met een haaks beugeltje gecentreerd is om de xenon lamp.
Ik heb trouwens xenon 4000K wat toch wel een heel erg fel spierwit licht geeft. Dus zorg ervoor dat je afstelling correct is.
DirkT4
2nd Gear member
Contacteer:

bart simpson schreef:@ dirkt4, feitelijk aan diegene die het gaat monteren zonder dat specifieke kapje, je kan als je op voorhand al weet dat hij meer (en irritanter) strooilicht geeft dan bij een af fabriek set ook verwachten dat je langs de kant gaat en een bon krijgt, een bij xenon horend koplampglas is niet het hele verhaal
Kwestie van goed afstellen!
En geen belachelijke "K" waarde monteren welke paars licht geven (wat trouwens ook geen optimaal licht geeft)
Zonder dat kapje hebben mijn tegenliggers echt geen last van strooilicht, alleen goed afstellen is voor sommige mensen nog wel eens een probleem en daarbij kun je ook nog de hoogte verstelling van je koplampunit nog gebruiken.

Ik denk niet dat je een bon gaat krijgen omdat je dat kapje niet hebt, je kan mij niet wijsmaken dat de doorsnee agent er zoveel verstand van heeft.... tenminste niet de agenten die ik ken. Ik heb bij hen ook al even nagevraagd of ze er ook echt op letten en ik kreeg daar een geruststellende reactie op terug.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

@ dirkT4, wat anderen er aan hinder ondervinden is bij de achteraf-xenon-monteerders inderdaad doorgaans volstrekt geen item
Volvo for life
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”