S60 D5 2001.
01-12-2007; gekocht. 220K bedrag x bij een heel betrouwbaar bedrijf (bovag) en daar blijf ik bij.
in het half jaar garantie vervangen:
-voorpoten
-interieursniffer
-reparatie afgesprongen turboslang.
05-03-2008. er "vallen" deukjes in het spatscherm. dader/tijd en plaats onbekend)
25-04-2008, kleine beurt, 240K, 350 euro
05-05-2008. alcomobylist ziet mijn donkergrijze auto niet op een velverlichte parkeerplek en styled de deur even opnieuw. Buurman heeft incident (om 4 uur snachts) gezien en is getuige. (reparatie incluis de eerdere vallende deuken aan de totaal andere kant van de auto)
250 euro (tegen 1700 eurie kosten voor de alcomobylist)
20-11-2008, 255K, Stil blijven staan op losgetrilde injector. door gele ridder gerepareerd, nix meer van vernomen.
05-12-2008, 260K, Grote beurt, na garantieperiode bij dealer. nix kapot,
-onderhoudsbeurt, (olie, filters ed.)
-Vervangen turboslangen (zou er weer afspringen)
-Lekkende deurrubbers
-stuuruitslagrubbers
-stabirubbers
-flutseltjes,
1600 euro. De injectoren waren hierbij ook nog even gecontroleerd. geen probleem.
18-01-2009. 263K
een week voor de wintersport begint de koppeling te slippen. het vliegwiel rammelde al een tijdje.
1900 euro
01-03-2009, 270K
Zomer begint, Banden van de oude 850 waren nu toch wel "op" na een ton, plus het omtrekverschil noopte tot 4x nieuwe premacy's.
550 euro.
15-04-2009, 280K
Klein onderhoud plus een nieuwe bestuurderszitting omdat ik de auto af wil hebben om tot minstens 500K te rijden.
800 euro.
Ik had onderzoek gevraagd na te sloomheid waarmee de auto tegenwoordig reed. al kon het ook de inmiddels bekende "gewenning" zijn. Hierbij maakte de receptionist een opmerking over troep bij de injector. jaja dat weten we nu wel, oude lekkage...
Na onderzoek bleek de auto de laatste weken een constant hoger verbruik te tonen (1:15 waar ik minstens 1:17 gewend van haar ben)
dus afgelopen weekend maar eens de kap opentrekken wat er aan egr buizen verstopt zou zijn (niet wetende dat dat die vernieuwde turboslangen zouden zijn dus nix mee aan de hand kan zijn) De verrassing was bij injector no 4. één gore bonk teer wat daar op de kleppendeksel lag. conclusie: injector lekt weer en wellicht neemt hij ook smeerolie ergens mee..... Tijdens stationaire loop komen er kleine luchtbellen uit.
Eerste schattingen zitten rond de 900 euro aan kosten. Afspraak staat over twee dagen.
Conclusie:
60.000 km / 6000 euro onderhoud: 10 ct de kilometer......
je hebt wat over voor je hobby :roll:
Even de frustratie van je afschrijven...
-
- 4th Gear member
Goh wat een verhaal met veel pech.......... Maar een leuke hobby 

Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW

VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW

- Maxplus
- 2nd Gear member
Beste Italia,
Ik weet precies wat je bedoelt, heb hetzelfde meegemaakt maar dan met mijn V70 D5 uit 2002. Gekocht met 199.000 op de teller nu 289.500 km en in deze 89.500 km ben ik ongeveer 7000 euro armer aan reparatiekosten.
Te weten :
- Vijf nieuwe injectoren;
- Vijf nieuwe gloeibougies;
- Inregelen dieselpomp;
- Nieuwe waterpomp;
- Nieuwe distributieriem, omdat waterpomp lekte;
- Nieuw vliegwiel;
- Nieuwe startmotor;
- Nieuwe Thermostaat;
- Nieuwe deurmodule;
- Vier nieuwe banden; Normale slijtage.
- Rondom nieuwe schijven en blokken;
- Nieuwe draagarm rubbers voor;
Hierbij heb ik de standaard beurten nog niet meegerekend.
Waarschijnlijk ben ik nog wel wat vergeten, maar wil ik waarschijnlijk niet meer weten. Dus de haat-liefde verhouding begrijp ik volledig.
Veel rijplezier en vriendelijke groet,
Hans :roll: :roll: :roll: :roll:
Ik weet precies wat je bedoelt, heb hetzelfde meegemaakt maar dan met mijn V70 D5 uit 2002. Gekocht met 199.000 op de teller nu 289.500 km en in deze 89.500 km ben ik ongeveer 7000 euro armer aan reparatiekosten.
Te weten :
- Vijf nieuwe injectoren;
- Vijf nieuwe gloeibougies;
- Inregelen dieselpomp;
- Nieuwe waterpomp;
- Nieuwe distributieriem, omdat waterpomp lekte;
- Nieuw vliegwiel;
- Nieuwe startmotor;
- Nieuwe Thermostaat;
- Nieuwe deurmodule;
- Vier nieuwe banden; Normale slijtage.
- Rondom nieuwe schijven en blokken;
- Nieuwe draagarm rubbers voor;
Hierbij heb ik de standaard beurten nog niet meegerekend.
Waarschijnlijk ben ik nog wel wat vergeten, maar wil ik waarschijnlijk niet meer weten. Dus de haat-liefde verhouding begrijp ik volledig.
Veel rijplezier en vriendelijke groet,
Hans :roll: :roll: :roll: :roll:
Volvo V70 d5, 198 Pk
bwj 2002, 450.000 km
bwj 2002, 450.000 km
- sbv
- 6th Gear member
Een aantal zaken zijn regulier onderhoud. Je hebt nu best al wel veel gedaan aan de auto zodat je waarschijnlijk nu de meeste zaken gehad hebt.
Nog te komen distributie bij ca 320K
Nog te komen distributie bij ca 320K
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 2nd Gear member
HOE KUN JE DAT VERGETEN???????Maxplus schreef:Beste Italia,
Nog vergeten 1 week geleden twee tuboslangen en intercooler laten vervangen, kosten 700 euro.
Ja een hobby kost veel geld.
Groet Hans
of heb je ook een korte termijns geheugen als je de klinkers weer aan het herschikken bent?
340,360,340,360,340,850,740,850,740,360,325,850,S60, V70NN, S60
- Thijs
- 7th Gear member
05-12-2008, 260K, Grote beurt, na garantieperiode bij dealer. nix kapot,
-Lekkende deurrubbers
-stuuruitslagrubbers
-stabirubbers
-flutseltjes,
1600 euro. De injectoren waren hierbij ook nog even gecontroleerd. geen probleem.
What the F^%##*!!
Ik zie in dit lijstje niet iets bijzonders staan, en toch €1600,- Mijn hemel, wat een bedrag...
-Lekkende deurrubbers
-stuuruitslagrubbers
-stabirubbers
-flutseltjes,
What the F^%##*!!
Ik zie in dit lijstje niet iets bijzonders staan, en toch €1600,- Mijn hemel, wat een bedrag...
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
10 ct per gereden kilometer is redelijk normaal. Vergeet niet dat er 260000 mee gereden is.
Toch even gerekend: E 3680 over ongeveer 35000 km ... De meeste kosten waren voor de ECC en verder heb ik veel zelf gedaan in mijn tijd van lidmaatschap bij de 700-vereniging. Huidige stand 292000 km.
Toch even gerekend: E 3680 over ongeveer 35000 km ... De meeste kosten waren voor de ECC en verder heb ik veel zelf gedaan in mijn tijd van lidmaatschap bij de 700-vereniging. Huidige stand 292000 km.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- avstrate
- 2nd Gear member
De laatste 3 maanden vervangen,
Wiellagers voor,
duo massa vliegwiel,
koppeling compleet
voorschokbrekers
stuurstangen
waterpomp
distributie
multiriem
uitgelijnd
binnenste stuurkogels
aircopomp gereviseerd, i.p.v vervangen
complete Bi feul instalatie vernieuwd en gereviseerd
nieuw model koplampen, een lamp kapot dader op kerkhof
alle motorrubbers vervangen
gasklephuis schoongemaakt
alles ververst, remvloeistof, koelvloeistof
tank vervangen van stuurpompolie + olie
complete tellerunit nagekeken i.v.m. storing man gevonden via forum.
alles zelf gedaan en een gedeelte in Polen.
bij elkaar zo'n 3000 euro
en dat is bijna alles in een keer. Verder kleinigheidjes en nooit voor een beurt naar de garage. De meeste kosten zitten in het arbeidsloon. Ik heb de auto in juli 4 jaar en er staan 290000 km op.
dus 700 euro kosten per jaar inclusief beurten exlusieff keuring APK en banden
Wiellagers voor,
duo massa vliegwiel,
koppeling compleet
voorschokbrekers
stuurstangen
waterpomp
distributie
multiriem
uitgelijnd
binnenste stuurkogels
aircopomp gereviseerd, i.p.v vervangen
complete Bi feul instalatie vernieuwd en gereviseerd
nieuw model koplampen, een lamp kapot dader op kerkhof
alle motorrubbers vervangen
gasklephuis schoongemaakt
alles ververst, remvloeistof, koelvloeistof
tank vervangen van stuurpompolie + olie
complete tellerunit nagekeken i.v.m. storing man gevonden via forum.
alles zelf gedaan en een gedeelte in Polen.
bij elkaar zo'n 3000 euro
en dat is bijna alles in een keer. Verder kleinigheidjes en nooit voor een beurt naar de garage. De meeste kosten zitten in het arbeidsloon. Ik heb de auto in juli 4 jaar en er staan 290000 km op.
dus 700 euro kosten per jaar inclusief beurten exlusieff keuring APK en banden
-
- 2nd Gear member
Ben deze week niet in Polen geweest, jammer dus.....
Vandaag rapport; Diesel,Olie en roet, even laten sudderen op een warm blok maakt dus een harde glazurige substantie. als je hier een injectorpocket vol van hebt: een teringklus.
Ben wel benieuwd hoe de monteur hierop zou reageren.....
Belt vriendinlief ook nog op dat ze met panne staat, lekke radiateur. Gelukkig heeft mn Pa een stuk of vijf drieseries staan dus was die gelukkig na een uur omgeruild.
voor de rest; kan me vanavond ff niets meer bommen, Proost.
Vandaag rapport; Diesel,Olie en roet, even laten sudderen op een warm blok maakt dus een harde glazurige substantie. als je hier een injectorpocket vol van hebt: een teringklus.
Ben wel benieuwd hoe de monteur hierop zou reageren.....
Belt vriendinlief ook nog op dat ze met panne staat, lekke radiateur. Gelukkig heeft mn Pa een stuk of vijf drieseries staan dus was die gelukkig na een uur omgeruild.
voor de rest; kan me vanavond ff niets meer bommen, Proost.
-
- 2nd Gear member
mooi, Afgelopen dinsdag de auto weer opgehaald, begon gelijk een dejavu van de proefrit toen ik hem kocht te krijgen. Blijkbaar heeft dit al een tijdje gespeeld. Alle vermogen is weer vol terug!
Echter, Woendag onderweg naar huis begon het volgende euvel.... Vrijlooppoelie van de Dynamo kaduuk.............. Inmiddels ook alweer gerepareerd, zou het ooit ophouden?........
Echter, Woendag onderweg naar huis begon het volgende euvel.... Vrijlooppoelie van de Dynamo kaduuk.............. Inmiddels ook alweer gerepareerd, zou het ooit ophouden?........
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Contacteer:
nu : 1 jaar S60D5 in bezit ( 188.000 km - nu : 212.000 km )
ophangbeugel uitlaat vervangen ( was aan 1 kant afgebroken )
handremschoenen ( ondersten beide kanten waren losgelaten ) : gelijk maar de gehele remmerij vervangen : schijven/ blokken/schoenen ( zit er met die km stand toch aan te komen )
geleiderol multiriem + vrijlooppoelie dynamo op mijn aandringen laten vervangen ( vrijloop begon te tikken bij volle belasting dynamo : heb zelf het benodigde gereedschap niet dus laten vervangen )
en de reguliere beurten
al met al valt het mij 100 % mee
1 ding wat mij wel opvalt m.b.t. deze auto : bijzonder gevoelig wanneer het gaat om de bandenkeuze ( heb er nu een set "lawaai" zomerbanden onder
moeten nog vervangen worden want hier is niet mee te leven :signlol:
ophangbeugel uitlaat vervangen ( was aan 1 kant afgebroken )
handremschoenen ( ondersten beide kanten waren losgelaten ) : gelijk maar de gehele remmerij vervangen : schijven/ blokken/schoenen ( zit er met die km stand toch aan te komen )
geleiderol multiriem + vrijlooppoelie dynamo op mijn aandringen laten vervangen ( vrijloop begon te tikken bij volle belasting dynamo : heb zelf het benodigde gereedschap niet dus laten vervangen )
en de reguliere beurten
al met al valt het mij 100 % mee
1 ding wat mij wel opvalt m.b.t. deze auto : bijzonder gevoelig wanneer het gaat om de bandenkeuze ( heb er nu een set "lawaai" zomerbanden onder
moeten nog vervangen worden want hier is niet mee te leven :signlol: