Even de frustratie van je afschrijven...
Geplaatst: 11.05.2009 - 21:28
S60 D5 2001.
01-12-2007; gekocht. 220K bedrag x bij een heel betrouwbaar bedrijf (bovag) en daar blijf ik bij.
in het half jaar garantie vervangen:
-voorpoten
-interieursniffer
-reparatie afgesprongen turboslang.
05-03-2008. er "vallen" deukjes in het spatscherm. dader/tijd en plaats onbekend)
25-04-2008, kleine beurt, 240K, 350 euro
05-05-2008. alcomobylist ziet mijn donkergrijze auto niet op een velverlichte parkeerplek en styled de deur even opnieuw. Buurman heeft incident (om 4 uur snachts) gezien en is getuige. (reparatie incluis de eerdere vallende deuken aan de totaal andere kant van de auto)
250 euro (tegen 1700 eurie kosten voor de alcomobylist)
20-11-2008, 255K, Stil blijven staan op losgetrilde injector. door gele ridder gerepareerd, nix meer van vernomen.
05-12-2008, 260K, Grote beurt, na garantieperiode bij dealer. nix kapot,
-onderhoudsbeurt, (olie, filters ed.)
-Vervangen turboslangen (zou er weer afspringen)
-Lekkende deurrubbers
-stuuruitslagrubbers
-stabirubbers
-flutseltjes,
1600 euro. De injectoren waren hierbij ook nog even gecontroleerd. geen probleem.
18-01-2009. 263K
een week voor de wintersport begint de koppeling te slippen. het vliegwiel rammelde al een tijdje.
1900 euro
01-03-2009, 270K
Zomer begint, Banden van de oude 850 waren nu toch wel "op" na een ton, plus het omtrekverschil noopte tot 4x nieuwe premacy's.
550 euro.
15-04-2009, 280K
Klein onderhoud plus een nieuwe bestuurderszitting omdat ik de auto af wil hebben om tot minstens 500K te rijden.
800 euro.
Ik had onderzoek gevraagd na te sloomheid waarmee de auto tegenwoordig reed. al kon het ook de inmiddels bekende "gewenning" zijn. Hierbij maakte de receptionist een opmerking over troep bij de injector. jaja dat weten we nu wel, oude lekkage...
Na onderzoek bleek de auto de laatste weken een constant hoger verbruik te tonen (1:15 waar ik minstens 1:17 gewend van haar ben)
dus afgelopen weekend maar eens de kap opentrekken wat er aan egr buizen verstopt zou zijn (niet wetende dat dat die vernieuwde turboslangen zouden zijn dus nix mee aan de hand kan zijn) De verrassing was bij injector no 4. één gore bonk teer wat daar op de kleppendeksel lag. conclusie: injector lekt weer en wellicht neemt hij ook smeerolie ergens mee..... Tijdens stationaire loop komen er kleine luchtbellen uit.
Eerste schattingen zitten rond de 900 euro aan kosten. Afspraak staat over twee dagen.
Conclusie:
60.000 km / 6000 euro onderhoud: 10 ct de kilometer......
je hebt wat over voor je hobby :roll:
01-12-2007; gekocht. 220K bedrag x bij een heel betrouwbaar bedrijf (bovag) en daar blijf ik bij.
in het half jaar garantie vervangen:
-voorpoten
-interieursniffer
-reparatie afgesprongen turboslang.
05-03-2008. er "vallen" deukjes in het spatscherm. dader/tijd en plaats onbekend)
25-04-2008, kleine beurt, 240K, 350 euro
05-05-2008. alcomobylist ziet mijn donkergrijze auto niet op een velverlichte parkeerplek en styled de deur even opnieuw. Buurman heeft incident (om 4 uur snachts) gezien en is getuige. (reparatie incluis de eerdere vallende deuken aan de totaal andere kant van de auto)
250 euro (tegen 1700 eurie kosten voor de alcomobylist)
20-11-2008, 255K, Stil blijven staan op losgetrilde injector. door gele ridder gerepareerd, nix meer van vernomen.
05-12-2008, 260K, Grote beurt, na garantieperiode bij dealer. nix kapot,
-onderhoudsbeurt, (olie, filters ed.)
-Vervangen turboslangen (zou er weer afspringen)
-Lekkende deurrubbers
-stuuruitslagrubbers
-stabirubbers
-flutseltjes,
1600 euro. De injectoren waren hierbij ook nog even gecontroleerd. geen probleem.
18-01-2009. 263K
een week voor de wintersport begint de koppeling te slippen. het vliegwiel rammelde al een tijdje.
1900 euro
01-03-2009, 270K
Zomer begint, Banden van de oude 850 waren nu toch wel "op" na een ton, plus het omtrekverschil noopte tot 4x nieuwe premacy's.
550 euro.
15-04-2009, 280K
Klein onderhoud plus een nieuwe bestuurderszitting omdat ik de auto af wil hebben om tot minstens 500K te rijden.
800 euro.
Ik had onderzoek gevraagd na te sloomheid waarmee de auto tegenwoordig reed. al kon het ook de inmiddels bekende "gewenning" zijn. Hierbij maakte de receptionist een opmerking over troep bij de injector. jaja dat weten we nu wel, oude lekkage...
Na onderzoek bleek de auto de laatste weken een constant hoger verbruik te tonen (1:15 waar ik minstens 1:17 gewend van haar ben)
dus afgelopen weekend maar eens de kap opentrekken wat er aan egr buizen verstopt zou zijn (niet wetende dat dat die vernieuwde turboslangen zouden zijn dus nix mee aan de hand kan zijn) De verrassing was bij injector no 4. één gore bonk teer wat daar op de kleppendeksel lag. conclusie: injector lekt weer en wellicht neemt hij ook smeerolie ergens mee..... Tijdens stationaire loop komen er kleine luchtbellen uit.
Eerste schattingen zitten rond de 900 euro aan kosten. Afspraak staat over twee dagen.
Conclusie:
60.000 km / 6000 euro onderhoud: 10 ct de kilometer......
je hebt wat over voor je hobby :roll: