Hortend rijden in de stad...
- Pritchard
- 5th Gear member
Ik rijd bijna alleen maar snelweg, maar onlangs moest ik iemand oppikken en een heel stuk door het centrum rijden. Wat was me dat ongemakkelijk... Voortdurend optrekken in 1e en dan 2e, weer stil, enz... Maar dit verliep echt niet vlot, integendeel, hij hield soms meermaals in, dan weer wel, dan weer niet... Ik twijfel nog of het de roetfilter was die aan het werk was...
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
- Bart
- 8th Gear member
Roetfilter, geen twijfel
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- Thijs
- 7th Gear member
Wellicht een paar keer aircopomp en roetfilter tegelijk?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- pieter007
- 5th Gear member
- Contacteer:
welcome to the club :
roetfilter ... !
als je dat nog eens doet , rijd dan eens 60 in de3 een stukje .. zo wat meer en minder dan 60 kijk eens of ie dan blijft schokken ? dan is het zeker de roetfilter die roet in het eten aan het gooien is
roetfilter ... !
als je dat nog eens doet , rijd dan eens 60 in de3 een stukje .. zo wat meer en minder dan 60 kijk eens of ie dan blijft schokken ? dan is het zeker de roetfilter die roet in het eten aan het gooien is
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
-
- 4th Gear member
- Contacteer:
De oplossing, feestverlichting met bijhorend muziekske installeren 

-
- 1st Gear member
Hoi,
Ik heb sinds 1 oktober een Volvo v50 2.0 D Kinetic bijna 190.000 km op de teller. De RDW geeft aan zonder roetfilter. Ik heb ook last van het schokken! Als ik constant rij maar ook bij het optrekken. Het heeft naar mijn idee niet te maken met het koud zijn van de motor want na 70 km rijden schokt hij nog steeds. Het is niet constant en bij een koude motor wel meer dan bij een warme voor mijn gevoel. De auto heeft laatst 1,5 week stil gestaan i.v.m. vakantie. Toen ik er daarna weer in ging rijden was het schokken nog veel erger dan ervoor. Nu ik er weer drie dagen mee gereden heb zo'n 500 km is het weer zoals voor de vakantie (af en toe schokken) bij zowel constant rijden als optrekken. Ik heb de airco niet aanstaan.
Iemand enig idee wat het kan zijn? Vind het niet echt prettig rijden en aangezien het mijn eigen auto is kan ik niet permitteren meerdere bezoekjes aan een dealer te brengen.
Gr.
Ik heb sinds 1 oktober een Volvo v50 2.0 D Kinetic bijna 190.000 km op de teller. De RDW geeft aan zonder roetfilter. Ik heb ook last van het schokken! Als ik constant rij maar ook bij het optrekken. Het heeft naar mijn idee niet te maken met het koud zijn van de motor want na 70 km rijden schokt hij nog steeds. Het is niet constant en bij een koude motor wel meer dan bij een warme voor mijn gevoel. De auto heeft laatst 1,5 week stil gestaan i.v.m. vakantie. Toen ik er daarna weer in ging rijden was het schokken nog veel erger dan ervoor. Nu ik er weer drie dagen mee gereden heb zo'n 500 km is het weer zoals voor de vakantie (af en toe schokken) bij zowel constant rijden als optrekken. Ik heb de airco niet aanstaan.
Iemand enig idee wat het kan zijn? Vind het niet echt prettig rijden en aangezien het mijn eigen auto is kan ik niet permitteren meerdere bezoekjes aan een dealer te brengen.
Gr.
-
- 3rd Gear member
Inderdaad waarschijnlijk het roetfilter.
Had dezelfde klachten met 'n C30 1.6 D. Bij de dealer hebben ze hem aan de aflees apparatuur gehad en inderdaad bleek er een storing in het roetfilter te zitten. Tijdens het regeneratie proces (vraag me niet wat het is!) kwam ie niet weer terug in de originele stand. Na het installeren van een update van de software rijdt ie weer als een zonnetje. De auto heeft zelfs nog nooit zo mooi gereden als nu.
Dus zeker even na laten kijken!
Had dezelfde klachten met 'n C30 1.6 D. Bij de dealer hebben ze hem aan de aflees apparatuur gehad en inderdaad bleek er een storing in het roetfilter te zitten. Tijdens het regeneratie proces (vraag me niet wat het is!) kwam ie niet weer terug in de originele stand. Na het installeren van een update van de software rijdt ie weer als een zonnetje. De auto heeft zelfs nog nooit zo mooi gereden als nu.
Dus zeker even na laten kijken!
V60 D4 R- design 2018. Polestar optimized, 19" polestar III velgen.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Uit welk jaar komt je Volvo?Swoop schreef:Hoe betrouwbaar zijn de gegevens van het RDW?
Aangezien daar staat dat mijn auto geen roetfilter heeft na het invoeren van mijn kenteken... Of heeft elke auto een roetfilter?
Gr.
Vanaf 2005 (volgens mij) moeten alle diesel auto's een af-fabriek roetfilter hebben.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Dat hangt er maar net van af wanneer in 2005.
Datum eerste afgifte Nederland 15-10-2005
Roetfilter Ja Retrofit
Dit zijn de gegevens van onze oude V50. Deze hadden we nieuw besteld (lease) en op 15-10-2005 was de afleverdatum. Eerst hadden we geen roetfilter, maar achteraf is er toch een ingebouwd. Dat heet een retrofilter.
Datum eerste afgifte Nederland 15-10-2005
Roetfilter Ja Retrofit
Dit zijn de gegevens van onze oude V50. Deze hadden we nieuw besteld (lease) en op 15-10-2005 was de afleverdatum. Eerst hadden we geen roetfilter, maar achteraf is er toch een ingebouwd. Dat heet een retrofilter.
- Christopher
- 3rd Gear member
Ik heb ook een 2005-er uit juni... Heb gelukkig geen roetfilter.
S40 2.0D - Barents Blue Momentum
-
- 1st Gear member
Bedankt voor de tip! Ik zal de EGR tip dinsdag aan de garage doorgeven. Ben niet zo handig met auto's en zou niet weten waar ik die stekken kan vinden. 
Bij mij reageert de auto ook traag als ik gas geef. Het schijnt wel normaal te zijn dat er iets vertraging in kan zitten bij turbo's begreep ik. Maar ik vind de vertraging bij mij wel veel. Een vriend van me heeft een c30 zelfde motor en heeft ook in mijn auto gereden. Hij vond dit ook. Dit was bij hem beduidend minder. Kan dit ook met het stotteren en evt. de EGR klep te maken hebben?
Gr.

Bij mij reageert de auto ook traag als ik gas geef. Het schijnt wel normaal te zijn dat er iets vertraging in kan zitten bij turbo's begreep ik. Maar ik vind de vertraging bij mij wel veel. Een vriend van me heeft een c30 zelfde motor en heeft ook in mijn auto gereden. Hij vond dit ook. Dit was bij hem beduidend minder. Kan dit ook met het stotteren en evt. de EGR klep te maken hebben?
Gr.
- Graph-x
- 4th Gear member
Jep, dat zou goed kunnen als de klep niet goed open en dicht gaat krijgt hij te veel of te weinig gerecirquleerde lucht.(verwarmde lucht) dit kan in houden veroorzaken.
Ps.Gewoon de EGR stekker los maken ? zit achteraan de motor (motor beschermkap gewoon omhoog trekken en dan dicht bij het schutbord de stekker los trekken.
Ps.Gewoon de EGR stekker los maken ? zit achteraan de motor (motor beschermkap gewoon omhoog trekken en dan dicht bij het schutbord de stekker los trekken.
-
- 2nd Gear member
Waar zit deze stekker precies?
Ik heb bij mij de EGR stekker los getrokken (dacht ik), deze zat op een zwart potje maar was ook met 2 andere stekkers verbonden. Ik merkte geen verschil en kreeg de melding anti-skid service vereist in de boordcomputer??
Groetjes
Ik heb bij mij de EGR stekker los getrokken (dacht ik), deze zat op een zwart potje maar was ook met 2 andere stekkers verbonden. Ik merkte geen verschil en kreeg de melding anti-skid service vereist in de boordcomputer??
Groetjes