Pagina 1 van 3
Hortend rijden in de stad...
Geplaatst: 18.05.2009 - 14:21
door Pritchard
Ik rijd bijna alleen maar snelweg, maar onlangs moest ik iemand oppikken en een heel stuk door het centrum rijden. Wat was me dat ongemakkelijk... Voortdurend optrekken in 1e en dan 2e, weer stil, enz... Maar dit verliep echt niet vlot, integendeel, hij hield soms meermaals in, dan weer wel, dan weer niet... Ik twijfel nog of het de roetfilter was die aan het werk was...
Geplaatst: 18.05.2009 - 15:38
door Bart
Roetfilter, geen twijfel
Geplaatst: 18.05.2009 - 15:53
door Pritchard
In ieder geval, om gek van te worden

Geplaatst: 18.05.2009 - 17:18
door Thijs
Wellicht een paar keer aircopomp en roetfilter tegelijk?
Geplaatst: 18.05.2009 - 20:27
door sequence
aircopomp staat aan of uit, sommige merken starten de pomp naar vraag. Maar de 2.0D in ider geval niet.
Geplaatst: 18.05.2009 - 23:38
door pieter007
welcome to the club :
roetfilter ... !
als je dat nog eens doet , rijd dan eens 60 in de3 een stukje .. zo wat meer en minder dan 60 kijk eens of ie dan blijft schokken ? dan is het zeker de roetfilter die roet in het eten aan het gooien is
Geplaatst: 19.05.2009 - 09:39
door Thamar
De oplossing, feestverlichting met bijhorend muziekske installeren

Schokkende v50
Geplaatst: 21.10.2009 - 20:26
door Swoop
Hoi,
Ik heb sinds 1 oktober een Volvo v50 2.0 D Kinetic bijna 190.000 km op de teller. De RDW geeft aan zonder roetfilter. Ik heb ook last van het schokken! Als ik constant rij maar ook bij het optrekken. Het heeft naar mijn idee niet te maken met het koud zijn van de motor want na 70 km rijden schokt hij nog steeds. Het is niet constant en bij een koude motor wel meer dan bij een warme voor mijn gevoel. De auto heeft laatst 1,5 week stil gestaan i.v.m. vakantie. Toen ik er daarna weer in ging rijden was het schokken nog veel erger dan ervoor. Nu ik er weer drie dagen mee gereden heb zo'n 500 km is het weer zoals voor de vakantie (af en toe schokken) bij zowel constant rijden als optrekken. Ik heb de airco niet aanstaan.
Iemand enig idee wat het kan zijn? Vind het niet echt prettig rijden en aangezien het mijn eigen auto is kan ik niet permitteren meerdere bezoekjes aan een dealer te brengen.
Gr.
Geplaatst: 21.10.2009 - 20:32
door JaccoC30
Inderdaad waarschijnlijk het roetfilter.
Had dezelfde klachten met 'n C30 1.6 D. Bij de dealer hebben ze hem aan de aflees apparatuur gehad en inderdaad bleek er een storing in het roetfilter te zitten. Tijdens het regeneratie proces (vraag me niet wat het is!) kwam ie niet weer terug in de originele stand. Na het installeren van een update van de software rijdt ie weer als een zonnetje. De auto heeft zelfs nog nooit zo mooi gereden als nu.
Dus zeker even na laten kijken!
Roetfilter?
Geplaatst: 21.10.2009 - 20:37
door Swoop
Hoe betrouwbaar zijn de gegevens van het RDW?
Aangezien daar staat dat mijn auto geen roetfilter heeft na het invoeren van mijn kenteken... Of heeft elke auto een roetfilter?
Gr.
Re: Roetfilter?
Geplaatst: 21.10.2009 - 20:55
door rsnhakan
Swoop schreef:Hoe betrouwbaar zijn de gegevens van het RDW?
Aangezien daar staat dat mijn auto geen roetfilter heeft na het invoeren van mijn kenteken... Of heeft elke auto een roetfilter?
Gr.
Uit welk jaar komt je Volvo?
Vanaf 2005 (volgens mij) moeten alle diesel auto's een af-fabriek roetfilter hebben.
Re: Schokkende v50
Geplaatst: 21.10.2009 - 21:00
door Swoop
Bouwjaar 2005
Geplaatst: 22.10.2009 - 06:42
door rsnhakan
Dat hangt er maar net van af wanneer in 2005.
Datum eerste afgifte Nederland 15-10-2005
Roetfilter Ja Retrofit
Dit zijn de gegevens van onze oude V50. Deze hadden we nieuw besteld (lease) en op 15-10-2005 was de afleverdatum. Eerst hadden we geen roetfilter, maar achteraf is er toch een ingebouwd. Dat heet een retrofilter.
Geplaatst: 22.10.2009 - 08:53
door Christopher
Ik heb ook een 2005-er uit juni... Heb gelukkig geen roetfilter.
Geplaatst: 22.10.2009 - 08:54
door Swoop
Datum eerste toelating: 13-07-2005
Dinsdag ga ik met dit probleem naar de garage. Ik zal dan gelijk even vragen hoe het zit met het roetfilter.
Gr.
Geplaatst: 22.10.2009 - 14:26
door Graph-x
Klinkt als een egr-klep ontkoppel de stekker maar eens, waarschijnlijk is het dan over.
Geplaatst: 22.10.2009 - 20:34
door Swoop
Bedankt voor de tip! Ik zal de EGR tip dinsdag aan de garage doorgeven. Ben niet zo handig met auto's en zou niet weten waar ik die stekken kan vinden.
Bij mij reageert de auto ook traag als ik gas geef. Het schijnt wel normaal te zijn dat er iets vertraging in kan zitten bij turbo's begreep ik. Maar ik vind de vertraging bij mij wel veel. Een vriend van me heeft een c30 zelfde motor en heeft ook in mijn auto gereden. Hij vond dit ook. Dit was bij hem beduidend minder. Kan dit ook met het stotteren en evt. de EGR klep te maken hebben?
Gr.
Geplaatst: 22.10.2009 - 22:04
door Graph-x
Jep, dat zou goed kunnen als de klep niet goed open en dicht gaat krijgt hij te veel of te weinig gerecirquleerde lucht.(verwarmde lucht) dit kan in houden veroorzaken.
Ps.Gewoon de EGR stekker los maken ? zit achteraan de motor (motor beschermkap gewoon omhoog trekken en dan dicht bij het schutbord de stekker los trekken.
Geplaatst: 23.10.2009 - 09:33
door mvdschaar
Waar zit deze stekker precies?
Ik heb bij mij de EGR stekker los getrokken (dacht ik), deze zat op een zwart potje maar was ook met 2 andere stekkers verbonden. Ik merkte geen verschil en kreeg de melding anti-skid service vereist in de boordcomputer??
Groetjes
Geplaatst: 23.10.2009 - 09:50
door Graph-x
Dat was dan wel echt de verkeerde, dit is een melding van je airbag.
Hij zit op een slang(buis)