volvo 940 loopt niet meer na backfire.

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
volvo lover
2nd Gear member

hallo,

mijn pa heeft afgelopen week met onze volvo 940 gl( 535.000 km) een backfire gehad. dat gebeurde op lpg.
alleen toen deed ie het niet meer. met optrekken stotterd ie (ongeveer 3500 toeren) en hij heeft boven de 70 geen power meer en gaat hij heel erg stotteren. we hebben het luchtfilter nageken en de carburateur(hoever er een is want het is een injector) schoongemaakt. de bougies schoongemaakt. alles nageken. wat zou het kunnen zijn?

ik hoop dat jullie kunnen helpen.
ow ja ik weet niet echt veel van injectors enzo af want ben een knul van 14 en ben bezig met brommertje:P

mvg lars
volvo lover
2nd Gear member

iemand??

ik wil het graag zo snel mogelijk weten.
edraket
7th Gear member

Wat er vaak gebeurt is dat het luchtfilterhuis ergens open klap en een scheur vertoont. Dan wil de auto niet meer lopen. Verder even naar de gasklep kijken. Als deze een opdonder heeft gehad wil deze wel eens open blijven staan.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Battlecruiser
8th Gear member

Of er is een slang losgeschoten. Ik weet niet precies meer waar die slang aan vastzit, maar bij mijn LPG-Volvo-740 uit het verre verleden schoot er regelmatig een slang los bij backfire. Als die slang weer teruggeduwd werd, was alles o.k.

Ik dacht dat ie aan de onderkant (was wel een lullige plek) van de injectoreenheid zat. Die slang goed vastzetten met een slangklem is geen goed plan, want dan krijg je échte schade bij een volgende backfire.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
volvo lover
2nd Gear member

oke hartstikke bedankt voor de reacties!!

luchtfilter was al kapot toen wij hem 2 weken geleden hadden gehaald. toen met een spanband vast gemaakt alles was goed en reed perfect. toen diezelfde middag een backfire gehad maar luchfilter was nog goed.(hetzelfde als ie was dus op een paar plekken kapot. toen heeft mijn vader er een paar dagen mee gereden en opeens weer een backfire. en sinds dien loopt ie niet meer goed. dus mijn vader heeft het luchtilter dichtgemaakt voor zover dat kon en de injectors erafgehaald( een voor een) en deden het allemaal nog. en de halve (wat er van over is) carburateur schoon gemaakt maar dat hielp ook niks.

dus ik zal even naar dat slangetje kijken.
Frederik Welvaert
5th Gear member

Hebben we ook nog gehad vroeger met onze 940 op lpg. Backfire gebeurde altijd bij het starten. Bij ons gebeurde het dan wel eens dat de gasklep vast geraakte. Maar dat resulteerde altijd in een motor die niet meer wou starten omdat ie geen lucht meer kreeg.
Bij jou denk ik eerder dat er ergens een slang gescheurd is ofzo.

Een carburateur kan je niet schoonmaken, want die heb je niet (je zegt namelijk zelf dat je injectoren hebt losgemaakt, ofwel bedoel je bougies...)

Doet het probleem zich voor zowel op lpg als op benzine? Als dat het geval is zou ik sowieso kijken naar de hele luchttoevoer.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
volvo lover
2nd Gear member

hallo,

deze kan dicht want hij is gemaakt.
de verstuivers ofzow waren vies en nu doet ie het weer

iid hartelijk dank voor de reacties
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”