1) waar is de online HU1205 manuel gebleven
2) weet iemand waar in Vadis staat hoe ik dashboardlampjes moet vervangen achter de ecc etc.
2 Vragen
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Achter de ECC, dan ga ik er vanuit dat je de middenconsole bedoeld.
Lampjes verwisselen is een fluitje van een cent.
-met een plat voorwerp (schroevendraaier of iets dergelijks) het voorpaneel in de bovenhoek loswippen (draaiknoppen kun je laten zitten)
- met een kruiskopschroevendraaier 4 schroefjes losdraaien op de hoeken van de verwarmingsunit
- unit naar binnen duwen, daar hij aan de bovenkant met een schuifsysteen vast zit aan de onderzijde van de ventilatieroosters.
- unit omdraaien en stekkertjes afkoppelen (2st) en slang afkoppelen van de interieursensor
- nu kun je het bedieningspaneel eruit halen en de 3 lampjes vervangen.
inbouw in omgekeerde vologorde
succes!
-met een plat voorwerp (schroevendraaier of iets dergelijks) het voorpaneel in de bovenhoek loswippen (draaiknoppen kun je laten zitten)
- met een kruiskopschroevendraaier 4 schroefjes losdraaien op de hoeken van de verwarmingsunit
- unit naar binnen duwen, daar hij aan de bovenkant met een schuifsysteen vast zit aan de onderzijde van de ventilatieroosters.
- unit omdraaien en stekkertjes afkoppelen (2st) en slang afkoppelen van de interieursensor
succes!
-
- 3rd Gear member
Weet je zeker dat de radio en alle andere dingen in het middenconsole niet los hoeven?joepdesign schreef:Achter de ECC, dan ga ik er vanuit dat je de middenconsole bedoeld.
succes!
Waar is die slang eigenlijk voor?
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Om enkel en alleen de lampjes te vervangen achter het ecc-paneel is het niet nodig om het onderste paneel met radio/BC-schakelaar te verwijderen.
Gewoon zoals hierboven omschreven!
Uiteraard kun je de rest wel loshalen en verwijderen, maar waarom zou je meer werk doen dan nodig. Maar mocht je het onderste deel ook willen verwijderen, dan moet je inderdaad eerst de radio verwijderen en dan in het midden van de radioruimte onderaan de laatste schroef losdraaien. dan kun je ook het onderste paneel verwijderen. Let hierbij wel op dat je de draaiknop van de BC loskoppeld.
Die slang zit achter de temperatuursensor. Hiermee wordt de binnentemperatuur aangezogen zodat het acc-systeem weet hoe warm het is in de auto. (1 van de meerdere meetpunten voor het acc-systeem)
Gewoon zoals hierboven omschreven!
Uiteraard kun je de rest wel loshalen en verwijderen, maar waarom zou je meer werk doen dan nodig. Maar mocht je het onderste deel ook willen verwijderen, dan moet je inderdaad eerst de radio verwijderen en dan in het midden van de radioruimte onderaan de laatste schroef losdraaien. dan kun je ook het onderste paneel verwijderen. Let hierbij wel op dat je de draaiknop van de BC loskoppeld.
Die slang zit achter de temperatuursensor. Hiermee wordt de binnentemperatuur aangezogen zodat het acc-systeem weet hoe warm het is in de auto. (1 van de meerdere meetpunten voor het acc-systeem)
-
- 5th Gear member
Gelukt, thanks!
-
- 2nd Gear member
Wat voor lampjes gaan daar in? Bij mij zijn er ook 2 van de drie stuk.
En volgens mij zijn er ook lampjes stuk in de drukknoppen in hetzelfde paneel, kun je daar op deze manier ook bij? En wat voor lampjes gaan daar in?
En volgens mij zijn er ook lampjes stuk in de drukknoppen in hetzelfde paneel, kun je daar op deze manier ook bij? En wat voor lampjes gaan daar in?
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Het type lampjes weet ik niet zo direct uit mijn hoofd. Deze kun je het beste bij de volvodealer halen, i.v.m. de kleur. Er zaten bij mij te felle lampjes in(niet originele, waardoor ze oranje-achtig schenen ondanks de blauwe condoompjes.
maar schrik niet van de prijs, laatst 3 nieuwe lampjes voor de verwarmingsunit en 2 voor de keuzeschakelaar van de bc gehaald. mocht ik toch bijna 25 euro achter laten.
In de unit zitten maar 3 lampjes, welke alle draai en drukknoppen verlichten.
maar schrik niet van de prijs, laatst 3 nieuwe lampjes voor de verwarmingsunit en 2 voor de keuzeschakelaar van de bc gehaald. mocht ik toch bijna 25 euro achter laten.
In de unit zitten maar 3 lampjes, welke alle draai en drukknoppen verlichten.
-
- 5th Gear member
had ik ook bij dealer: 4 oranje lampjes voor phase2 sidemarkers kosten bij de dealer 15 euro incl btw. via autostyle kosten 4 lampjes maar 5 euro.... scheelt toch 10 euro.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
-
- 5th Gear member
Lieve here!
Ik had dus inderdaad ook dat ze te fel schenen (oranje) en de verlichting achter het verlichtingpaneel helemaal niet werkte.
De drie achter de draaiknop koste 'slechts' 10e.
De drie achter de ECC, mocht ik 20e voor aftikken.
Maarja, zit er 100x frisser en mooier uit
En het loshalen viel me 100% mee! Heb een tooltje gekregen van Volvo, en daar wip je alles mee los zonder beschadigen.
Ik had dus inderdaad ook dat ze te fel schenen (oranje) en de verlichting achter het verlichtingpaneel helemaal niet werkte.
De drie achter de draaiknop koste 'slechts' 10e.
De drie achter de ECC, mocht ik 20e voor aftikken.
Maarja, zit er 100x frisser en mooier uit