Wat vraagjes...

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
davito77
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 24.05.2009 - 12:05

Hoi allemaal,

Mijn naam is Dave en ik ben nieuw op dit forum.
Eindelijk mijn Opel Astra uit 2000 verkocht! Nu opzoek naar een mooie S40/V50 (benzine) uit 2005.

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar kan sommige antwoorden op mijn vragen niet vinden.

- Kwaaltjes S40/V50 (waar moet ik op letten bij aanschaf)
- Is het mogelijk navigatie achteraf in te bouwen? plafond of dash? Garmin..?
Wel wat onderwerpen gevonden maar geen foto gevonden van de Garmin nav.
- achteraf inbouwen stuurbediening radio, kan dit?
- Ik ben gaan kijken bij van Aarle in Geffen, zijn er nog meer volvo specialisten in Brabant? (Milano, Malmo auto's...)
- Is het onderhoud van een Volvo veel duurder dan bijv. een Opel?

Hopelijk kunnen jullie mijn vragen beantwoorden.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Sander_S40
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 19.04.2009 - 11:20
Locatie: Ede

Ga in ieder geval niet naar Milano. Ben ik ook wezen kijken. Ik werd slecht geholpen en had niet echt het idee dat ze me graag een auto wilden verkopen. Je krijgt geen enkele garantie, geen APK, geen afleverbeurt.
Ik heb zelf mijn S40 gekocht bij Gero Auto's in Den Bosch. Geen Volvo specialist maar hij heeft er vaak wel een paar staan. Goede service en je krijgt wel een afleverbeurt en APK inclusief.
S40's en V50's zijn er in vele versies die tweedehands niet heel erg veel in prijs verschillen (wel wát natuurlijk). Waarom zou je van alles achteraf gaan inbouwen als je er gewoon een kan kopen waar het in zit. De meeste hebben radio bediening aan het stuur.
Succes in ieder geval! Blij dat je het licht gezien hebt ::D!
Volvo 440 1.9TD, rood, bj '95
Volvo S40 2.0D Kinetic, Saphire black, MY05, High Performance Audio.
DouweS40
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 28.01.2009 - 20:16
Locatie: Juliandorp

Een goede zaak dat de opel verkocht is en je op zoek bent naar een een Volvo :)

Achteraf inbouwen van navigatie wordt erg lastig, misschien wel mogelijk maar als dat een vereiste is zou ik als ik jou was naar 1 zoeken waar het al in zit.
En een ingebouwde navi is mooi, maar ik heb toch betere ervaringen met een losse TomTom. En die zou je op een mooie brodit houder ook een goede plek op je dasboard kunnen geven.

Het onderhoud is naar mijn weten niet duurder als bij Opel. Zelf rijd ik een 1.6 Diesel. En dan zijn alle beurten (zonder roetfilter) rond de 400 euro.
Pas bij 240.00 als de distributieriem vervangen wordt ben je 919 euro kwijt.

Verder zijn de overige vervangingstarieven ook nagenoeg gelijk aan de Fiat prijzen die ik gewend was.

Succes met je keuze, ik kan je een S40 zeker aan bevelen. Nou is een V50 misschien wel iets praktischer.
Volvo XC60 2.4D FWD Momentum DRIVe 07-2009
Volvo XC60 D5 AWD Kinetic, Automaat, BLIS, Adaptive Cruise control, Front en Back camera, Standkachel. 3-2012
Volvo XC90 D5 AWD Inscription MY2017
davito77
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 24.05.2009 - 12:05

Hey Sander,

Bedankt voor je reactie.

Wij rijden maar 14.000 km per jaar en ben dus opzoek naar een benzine uitvoering.
Momenteel kom ik niet veel tegen voor het geld wat wij willen uitgeven (EUR12-13.000). Wel heel veel mooie complete diesels. Vandaar dat ik misschien achteraf (als er weer geld is ;-) wat kan inbouwen.
sequence
5th Gear member
Berichten: 1370
Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41

Sander, ik vind dat je op basis van jouw ervaring niet het bedrijf Milano op dit forum negatief kunt beoordelen. Er zijn ook forumleden die wel tevreden zijn met een auto van Milano. En dat je een auto koopt zonder garantie dat weet je van tevoren.

Wat de vraag van de TS betreft, indien het budget het toelaat ga dan voor een 2.4 of nog beter een 2.4i. Dit zijn de sterkste benzinemotoren (op de T5 na maar die ook dan ook duurder). Hoewel een gebruikte diesel bij 14.000km per jaar misschien toch net uit kan.

Stuurbediening radio is dacht ik voorbereid, je hoeft alleen maar de knoppen aan te schaffen en op het stuur te klikken.
V40 T2 Nordic+
Gebruikersavatar
VolvoKramer
3rd Gear member
Berichten: 435
Lid geworden op: 30.05.2008 - 11:40

Als dat je budget is, zou je eens in Duitsland kunnen kijken voor een model 2004/2005. Je bent dan al een behoorlijk percentage van de BPM qua invoer kwijt. Duitsers hebben veelal full-options auto's voor aanmerkelijk lagere prijzen en doorgaans scheckheft-gepflegt (dealer-onderhouden).

Een snelle blik op www.mobile.de leert dat deze auto beginnen bij zo'n Eur 7500,- euro, maar ben er van overtuigd dat je voor in totaal Eur 12.000 tot 13.000 euro inclusief invoerrechten een enorm knappe V50/S40 voor de deur hebt staan! Het me dan ook niet verbazen als deze stampensvol opties zit inclusief navi, leder, schuifdak, etc. etc.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa


V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
eds
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 20.03.2009 - 20:18
Locatie: Rotterdam

heren,

dat men bij milano niet zo goed geholpen wordt als bij een dealer is niet zo vreemd.Mijn volvo komt hier ook vandaan, de verkopers geven zelf al aan dat je niet moet rekenen op garantie of service. De prijzen zijn hier wel naar.
de meeste auto's komen uit de lease, de volledige historie kan je hier inzien.
je krijgt bij dit bedrijf absoluut volledige inzage. take it or leave it.
mijn V50 heeft recent een beurt gehad,behalve vullen van airco,geen bijzonderheden.

ik heb hier een prima koop gedaan, maar wil je graag wat meer zekerheid hebben, zou ik zeggen: trek je knip en ga naar de dealer of bovag garage.

succes
V50 2.0D MOMENTUM 2005
ferry100nl
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 22.02.2009 - 10:59

als je bij iemand wil kijken geen volvo dealer maar wel iemand die heel graag volvo's verkoopt omdat hij er een groot fan van is kijk even bij :
[link=]http://www.autonol.nl/[/link]

hij heeft nu een s40 voor 11.550, afleverbeurt en 6 mnd garantie en 1 jaar mobiliteit garantie van de Bovag. en de service is tot na aflevering ontdekte we dat de spiegel niet verwarmde, werd meteen een nieuwe besteld en gemonteerd. en de prijzen zijn gunstig.
Gebruikersavatar
Sander_S40
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 19.04.2009 - 11:20
Locatie: Ede

Beetje off-topic, maar persoonlijk vind ik service erg belangrijk. Voor dat soort bedragen moet ik in ieder geval een tijdje sparen en neem ik niet zo snel de "gok" om een auto zonder garantie of APK te kopen.
Zo goedkoop vind ik Milano niet en feit is dat ze geen idee hebben wat ze je verkopen. Moet ieder voor zich maar bepalen denk ik. Mijn ervaring was in ieder geval geen prettige...
Volvo 440 1.9TD, rood, bj '95
Volvo S40 2.0D Kinetic, Saphire black, MY05, High Performance Audio.
davito77
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 24.05.2009 - 12:05

Hoe zit het eigenlijk met de motoren in een Volvo, iemand vertelde mij vandaag dat er een Renault motor inzit?
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1524
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Hoi Sander,

Ik begrijp je terughoudenheid bij aanschaf zonder garantie bij bijvoorbeeld een Milano. Maar zoals anderen hier noemen zijn de prijzen hier wel naar.

Ik heb er zelf net een auto gekocht die vanwege enkele krasjes in het interrieur en een losse raamstrip en versleten voorband voor een goede prijs aangeboden werd. Na een proefrit meteen aanbetaald.

De wagens bij Milano zijn allen ex-lease bakken dus goed onderhouden en gebruikt voor lange afstanden. Je krijgt zoals eds zegt meteen volledige inzage in de onderhoudshistorie van de auto en een kopie van de nationale autopas.

Milano geeft je ook de mogelijkheid de auto een aanschafkeuring te laten ondergaan bij de Dekra, ik geloof dat dit tussen de €200 en €250 zou gaan kosten. Ze kunnen zelfs bij Milano zelf keuren mits er een brug aanwezig is.

Zo heb je toch de zekerheid voor een klein bedrag meer...

De mijne heeft alles ingebouwd, vol leer, Navigatie, regensensor, telefoon, high performance audio, 17" lichtmetaal voor een prijs waarvoor ik bij een Bovag garage een kale versie in een suffe kleur had kunnen kopen...
davito77
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 24.05.2009 - 12:05

Ik ben alweer wat verder in de beslissing, het wordt waarschijnlijk toch een V50. Is wat praktiser.

Wij rijden ongeveer 14.000 km per jaar, korte stukjes. Een vriend van mij heeft eens gekeken naar het omslagpunt 2e hands benzine en diesel.
2e hands diesels zijn momenteel wat goedkoper in aanschaf, tenminste dat is wat mij opvalt.

Als ik een benzine koop wil ik er liever niet eentje kopen met 150.000 op de teller. Als het een diesel wordt zou ik dit eerder doen.

Is een 1.6 diesel motor iets voor ons? (korte afstanden) Is dit een goede motor?

Zie onderstaand wat een vriend van mij mailde:

Op basis van 12000 km.

1.8 Benzine 1.6 Diesel
-------------------------------------------------------------------------------------
Belasting per jaar 628,- 1164,-
Brandstof 1160,- 582,-

Totaal 1 788,- 1746,-

Dus je hebt al 40 euro verdient als je de aanschaf niet meetelt.

In de praktijk is de benzine in verhouding schadelijker dan de diesel en zul je dus meer besparen. Ik heb nu de fabriekscijfers gebruikt.

En je houd minimaal 1000 tot 2000 euro over bij aanschaf.

En het rijd 10x fijner. En het onderhoud is relatief laag.
DouweS40
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 28.01.2009 - 20:16
Locatie: Juliandorp

De 1.6D is een hele fijne motor.

Zelf heb ik er één in een S40 liggen. Gekocht met 79.000 km, inmiddels staat de teller op 90.500.
Dus ik heb er al wat rijervaring mee. En dat bevalt erg goed, 110 pk met een lekkere turbo (voel je drukken in je rug bij optrekken).
Bij wegrijden merk je beetje dat het een diesel is, hij rolt weg en dan komt de turbo en wordt je iets van weggeschoten. Stoplichtsprintjes gaan met een benzineauto gelijdelijker.
Als je naast een benzine auto staat is hij je eerst voor maar later kom je hem weer voorbij. Of (maar dat is niet goed) je moet je koppeling bij het wegrijden op de 2.000 rpm op laten komen.

Op de snelweg rijd het echt heerlijk, je raakt het gaspedaal aan en je versnelt direct.

Verder is de auto erg zuinig. Met deze 11.500 km ben ik nu gemiddeld op 18.5 km/l uitgekomen.
Het was eerst zuiniger maar een aantal keren met een caravan erachter gereden natuurlijk veel meer brandstof kost.
Ik rij vaak wel wat sportief en eigenlijk overal, stad, buitenweg en snelweg.

Voor een diesel zijn korte stukken niet ideaal, maar voor een benzine geldt eigenlijk hetzelfde. Gewoon rustig met een koude motor rijden.

Ik heb na aanschaf de 80.000 km beurt bij de Volvo-dealer laten uitvoeren, en nu 10.500 km verder is het olieniveau nog steeds gelijk.
Ik heb nog nooit een auto gehad die geen motorolie verbruikt. Lijkt mij een heel goed blok dit.

Het is overigens de PSA 1.6 Diesel. Dus ook bijv in de Peugeot te vinden.

Nog een tip, onderhoud met een van fabrieksroetfilter is duurder dan zonder roetfilter. Ik heb er geen 1, hij kan er kosteloos onder gezet worden. Maar hij is al zo schoon, dat geen noodzaak zie om het onderhoudstarief te verhogen. De achteraf ingebouwde heeft geen onderhoud nodig maar als hij stuk is ben je wel verplicht een nieuwe er onder te laten zetten.

Succes weer verder met je keuze!
Volvo XC60 2.4D FWD Momentum DRIVe 07-2009
Volvo XC60 D5 AWD Kinetic, Automaat, BLIS, Adaptive Cruise control, Front en Back camera, Standkachel. 3-2012
Volvo XC90 D5 AWD Inscription MY2017
Gebruikersavatar
Elveka
2nd Gear member
Berichten: 228
Lid geworden op: 17.12.2008 - 22:51
Locatie: Antwerpen

Een fabrieksroetfilter wordt bij 120dkm vervangen en kost dan 735 euro (prijsopgave feb 2009) ... dat komt overeen met 0,6125 euro per 100 km !
Als je écht vergelijkt dan mag je dit niet vergeten !
Luc

V60CC B5 MY2023 Plus Bright Platinum Grey + Winter-, Light Pack. Verbruik volgens Spritmonitor : Afbeelding
ex V70 D3 GT MY13 Twilight Bronze Momentum + Winter-, Family-, Motion Pack. Verbruik volgens Spritmonitor : Afbeelding
ex V50 1,6D MY08 Flint Grey Momentum Mobility pack RTI
ex V40 1,9TD MY03 Silver Grey Luxury RTI HU1205
ex V40 1,9D MY98 Silver Grey
Raven
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 22.05.2008 - 20:03

Heb je er geen filter onder zitten dan moet je er ook geen plaatsen zolang dat dit niet verplicht is.
Opel Astra 1.7D '95
Renault Megane 1.5dci '03
Volvo S40 2.0D '04

Renault Megane 1.5dci grand tour '05
DouweS40
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 28.01.2009 - 20:16
Locatie: Juliandorp

Raven schreef:Heb je er geen filter onder zitten dan moet je er ook geen plaatsen zolang dat dit niet verplicht is.
Ben ik het mee eens, temeer nog omdat het ook geen voordeel voor jezelf oplevert.
Of je moet erg milieubewust zijn.
Volvo XC60 2.4D FWD Momentum DRIVe 07-2009
Volvo XC60 D5 AWD Kinetic, Automaat, BLIS, Adaptive Cruise control, Front en Back camera, Standkachel. 3-2012
Volvo XC90 D5 AWD Inscription MY2017
Sander Peter
2nd Gear member
Berichten: 141
Lid geworden op: 19.12.2008 - 22:00
Locatie: Steenwijk

Hey jongens,

De discussie gaat een andere kant op. Dave vroeg om een mening over de auto. Ik rij zelf een v50 1.6d met inmiddels meer dan 200k op de klok en dit heeft hij redelijk probleemloos gedaan, ik heb zelf in het half jaar dat ik hem heb meer dan 30k op de teller gezet. Fijne wagen, motor is prima, voldoende vermogen en lekkerder dan de benzine motoren tot en met 1.8. De andere motoren ken ik niet. Problemen zijn er meer in de vorm van rammels etc, in het begin waren er veel problemen met de software maar modellen vanaf 2005 zijn gewoon goed.

Ik zou zeggen, ga er gewoon voor, je zult geen spijt krijgen. Wel is het onderhoud wat duurder zeker als ja naar de dealer gaat. Maar dan maken ze wel je stuur schoon tijdens de beurt. Dit stond echt op de factuur!!
Volvo v40 18 bi-fuel
Volvo v50 1.6d kinetic met mobility pack
Volvo v70 2.5d automaat met leer, 16inch
Volvo v50 2.0d kinetic, handbak 6v, Parc Assist.
Volvo v50 2.0d edition 2 r-design, leer, afkoppelbare trekhaak, 17";
Volvo s60 d5 manual edition met rti navigatie, etc
Hyundai i30 en i40
Volvo s60 2010, d3 intro edition 17”
Volvo s40 2013, summum met business pack pro
Tijdje geen Volvo's
V60 D3 automaat met businesspack, lederen sportstoelen en losse extra's"
Gebruikersavatar
Grootje
3rd Gear member
Berichten: 255
Lid geworden op: 16.12.2008 - 10:58
Locatie: Groningen

Hallo Dave,

Ik heb sinds kort ook een ex lease auto gekocht en ook dat zonder enige garantie. Heb bij de dealer aangegeven dat ik een volvo ging kopen en die graag bij hun in onderhoud zou willen hebben. Voor 100 euro kun je de Volvo meteen laten checken bij de dealer en ze kunnen met het kenteken bij de hand altijd even controleren of er ook schokkende dingen zijn gebeurd. Milano en andere bedrijven kopen gewoon auto's op en zij weten ook niet of er iets mee is. kijk in het onderhouds boekje of de stempels erin staan. als er een beurt aan zit te komen neem dat mee als kosten die meteen komen. loop goed om een auto heen. Kijk naar de schijven en banden of ze er netjes uitzien. Als hij er van binnen goed uitziet, dan pas een proefrit maken.

Als je een benzine koop is een 2.4 zoals anderen al zeggen echt een fijne motor die heen erg betrouwbaar is alleen niet echt zuinig 1:10. distributie riem van de benzine is bij 160.000km en diesel om de 120.000

In dien mogelijk kies voor een mommentum daar zit alles op wat je nodig hebt.

veel succes en je zult er zeker geen spijt van krijgen.

ps. kijk ook of er iso-fix inzit. is erg prijzig om achteraf in te bouwen.
davito77
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 24.05.2009 - 12:05

Hoi Allemaal,

EINDELIJK....mijn droomauto gevonden!

Een zwarte S40 1.8 kinetic uit 2005 met 120 dkm op de teller.
Volgende week laat ik een aankoopkeuring doen bij de ANWB (kadootje van schoonmoeder's)
Als deze positief is kopen we hem.

Hij kost me EUR 12.250 met een half jaar volledige Bovag garantie. Er zit alles op en aan heeft alleen de standaard bekleding. Van buiten ziet ie er ook er netjes uit, weinig steenslag etc.

Bedankt voor alle tips!
davito77
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 24.05.2009 - 12:05

Helaas de ANWB heeft de aankoop van de auto negatief bevonden. Auto is waarschijnlijk betrokken geweest bij een kop staart botsing en climate control was niet in order...
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”