hallo allemaal
ik ben in het bezit van een 440 gle uit 1989
maar die wordt teklein , maar nu ben ik op zoek naar een s/v40
en ik weet niet welke ik moet nemen .
en waar ik op moet leten bij de aanschaf.
kunnen jullie mij wat tips geven .
mvg martijn
s/v40
- Jaap
- 4th Gear member
- Berichten: 702
- Lid geworden op: 25.10.2004 - 08:59
- Locatie: Friesland
Is zo'n 40 zoveel groter dan?volvoa25c schreef:hallo allemaal
ik ben in het bezit van een 440 gle uit 1989
maar die wordt teklein , maar nu ben ik op zoek naar een s/v40
en ik weet niet welke ik moet nemen .
en waar ik op moet leten bij de aanschaf.
kunnen jullie mij wat tips geven .
mvg martijn
245GLE automaat '91
244GL '80
Triumph Spitfire '77
Acadyane '86
Jenever can tell ©
244GL '80
Triumph Spitfire '77
Acadyane '86
Jenever can tell ©

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 12:08
Martijn,
Veel groter is een S/V 40 niet. Zelf heb ik een V40 uit 1997, mijn oom heeft een 440 uit 1988. Achterin is de mijn V40 iets ruimer, maar dat kan ook met de stand van de stoelen te maken hebben (we zitten ongeveer hetzelfde). De V40 is ook niet echt gemaakt voor de binnenruimte. Hij is gewoon gemaakt voor de looks (goed gelukt dacht ik zo). Binnenruimte kwam op de tweede plaats. Dus als je een ruime stationwagon zoekt, koop geen V40.
Echt zuinig is mijn V40 1.8 niet (gem 1/13 met veel snelwegkilometers in bijna file). Olie verbruikt hij helemaal niet (heeft 154.000km gelopen)
.
De versnelling achteruit doet wel moeilijk, hij kraakt (tanden die over elkaar schuiven) behalve als ik hem eerst even in z'n 1 zet en dan direct in achteruit :? .
Ik heb vrij veel last van roest door steenslag onder de grille (veelal van de vorige eigenaar) :? .
Maar,...... hij zit en rijdt geweldig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gr,
Ronald van Santen
Veel groter is een S/V 40 niet. Zelf heb ik een V40 uit 1997, mijn oom heeft een 440 uit 1988. Achterin is de mijn V40 iets ruimer, maar dat kan ook met de stand van de stoelen te maken hebben (we zitten ongeveer hetzelfde). De V40 is ook niet echt gemaakt voor de binnenruimte. Hij is gewoon gemaakt voor de looks (goed gelukt dacht ik zo). Binnenruimte kwam op de tweede plaats. Dus als je een ruime stationwagon zoekt, koop geen V40.
Echt zuinig is mijn V40 1.8 niet (gem 1/13 met veel snelwegkilometers in bijna file). Olie verbruikt hij helemaal niet (heeft 154.000km gelopen)

De versnelling achteruit doet wel moeilijk, hij kraakt (tanden die over elkaar schuiven) behalve als ik hem eerst even in z'n 1 zet en dan direct in achteruit :? .
Ik heb vrij veel last van roest door steenslag onder de grille (veelal van de vorige eigenaar) :? .
Maar,...... hij zit en rijdt geweldig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!





Gr,
Ronald van Santen
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40978
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Waarom kijk je niet eens naar een mooie 850? En dan natuurlijk de Estate. Groot, ruim en zo langzamerhand ook betaalbaar(der).
Kijk voor ervaringen op het www.volvo850forum.com. Als je daar niet enthousiast van wordt weet ik het niet meer
Kijk voor ervaringen op het www.volvo850forum.com. Als je daar niet enthousiast van wordt weet ik het niet meer

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 09.11.2004 - 21:01
hallo allemaal
ja dat is wel leuk zo'n 850 maar die zijn gelijk een stuk zwaarder
zo ongeveer 15 a 1600 kg dat wordt mij een beetje te gek
voor de wegenbelasting.
maar ik wil wel weer een volvo , want je weet het eens een volvo
altijd een volvo.
misschien nog andere ideeen .
martijn
ja dat is wel leuk zo'n 850 maar die zijn gelijk een stuk zwaarder
zo ongeveer 15 a 1600 kg dat wordt mij een beetje te gek
voor de wegenbelasting.
maar ik wil wel weer een volvo , want je weet het eens een volvo
altijd een volvo.
misschien nog andere ideeen .
martijn
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40978
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
En als ie oud genoeg is, ook geen wegenbelasting meer 
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Jaap
- 4th Gear member
- Berichten: 702
- Lid geworden op: 25.10.2004 - 08:59
- Locatie: Friesland
Da's inderdaad mooi meegenomen, maar centjes gaan wel op aan andere zaken bij een oude auto (als je er plezier van wilt hebben). Zuinigheid moet nooit de enige reden zijn om "oud" te gaan rijden, komt dan meestal van een koude kermis thuis.
Je moet een beetjeboel geduld en hart voor de zaak hebben.
Kijk maar eens hoeveel Amazons d'r op marktplaats staan, ook allemaal van die "slimmerts" :twisted:
Je moet een beetjeboel geduld en hart voor de zaak hebben.
Kijk maar eens hoeveel Amazons d'r op marktplaats staan, ook allemaal van die "slimmerts" :twisted:
245GLE automaat '91
244GL '80
Triumph Spitfire '77
Acadyane '86
Jenever can tell ©
244GL '80
Triumph Spitfire '77
Acadyane '86
Jenever can tell ©

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 22.09.2004 - 10:00
W.b. de ruimte, inderdaad de V40 is geen grote station (de V70 overigens ook niet vind ik).Ronald van Santen schreef:Martijn,
.... Dus als je een ruime stationwagon zoekt, koop geen V40.
Echt zuinig is mijn V40 1.8 niet (gem 1/13 met veel snelwegkilometers in bijna file). Olie verbruikt hij helemaal niet (heeft 154.000km gelopen).
De versnelling achteruit doet wel moeilijk, hij kraakt (tanden die over elkaar schuiven) behalve als ik hem eerst even in z'n 1 zet en dan direct in achteruit :? .
.
W.b. die 1/13!! Daar is in mijn ogen niets mis mee voor een auto van ongeveer 1300KG.
Dat haal ik alleen als ik netjes 120 op de snelweg rij.
W.b. de "achteruit" ook dat moet ik bevestigen, het is doorgaans een ramp
om 'm in de achteruit te krijgen. Wat wel help (een beetje) is van de eerste versnelling naar zijn vrij, koppeling op laten komen, koppeling weer intrappen en dan pas in de achteruit.
(Is dat niet "double-clutchen"?)
Janis
-
- 4th Gear member
- Berichten: 573
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 15:40
Volgens mij wel, hoewel dat meestal rijdend gebeurt, al dan niet met tussengas, vooral met terugschakelen.de "achteruit" ook dat moet ik bevestigen, het is doorgaans een ramp
om 'm in de achteruit te krijgen. Wat wel help (een beetje) is van de eerste versnelling naar zijn vrij, koppeling op laten komen, koppeling weer intrappen en dan pas in de achteruit.
(Is dat niet "double-clutchen"?)
Janis
Maar goed, een V40 is geen DAF (en daar bedoel ik geen dafje mee)
--edit--
quote goed gezet
--edit--
- jessev40
- 3rd Gear member
- Berichten: 284
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 13:18
- Locatie: Waalwijk
- Contacteer:
ik heb met mijn V40 totaal geen probleem met de achteruit, wel af en toe met terugschakelen van 4 naar 3 dat ie daar wat lastiger in wil gaan maar ik schakel zoiezo bijna altijd terug met tussengas dus daar heb ik geen last van, en heeft ook wel met een koude bak te maken denk ik.
maar voor de rest is het een erg fijne auto, en als je veel ruimte wil gooi je toch gewoon de achterbank plat ( zo rijd ik zoiezo bijna altijd) nou , dan heb je echt wel genoeg ruimte hoor
succes met kiezen zou ik zeggen
maar voor de rest is het een erg fijne auto, en als je veel ruimte wil gooi je toch gewoon de achterbank plat ( zo rijd ik zoiezo bijna altijd) nou , dan heb je echt wel genoeg ruimte hoor
succes met kiezen zou ik zeggen
V40 1.8 16v // 244 TIC - soon equiped with KMS!!!!! ('81)
life's a gamble, and we're all dice!
life's a gamble, and we're all dice!
- hansie
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 01.11.2004 - 19:33
- Locatie: Rijssen
ik heb het zelfde probleem met het schakelen.
dit vooral bij achteruit, maar ook van een naar twee gaat het niet altijd even soepel (koud).
Is er trouwens nog iemand die last heeft van een af en toe spontaan brandend lampje voor de remolie druk?
Mij is verteld dat dit nog wel eens voorkomt als het gaat vriezen.... :?:
dit vooral bij achteruit, maar ook van een naar twee gaat het niet altijd even soepel (koud).
Is er trouwens nog iemand die last heeft van een af en toe spontaan brandend lampje voor de remolie druk?
Mij is verteld dat dit nog wel eens voorkomt als het gaat vriezen.... :?:
wie zou eigenlijk het woord augurk bedacht hebben?
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 14.11.2004 - 23:32
- Locatie: N-Holland
Hallo Martijn,
Zelf heb ik 2 x een Volvo 440 gehad (benzine en diesel) en momenteel ben ik het bezit van een S-40 diesel. Als je een 440 gewend bent, met een 5e deur is de klep van de S-40 krap met het vervoeren van grotere dingen. Dan biedt de V-40 volgens mij meer doorgang. De bagage ruimte zelf is groter dan de 440.
Uiteraard bied de 40 serie meer luxe en is deze (bij de diesel) ca. 240 kg zwaarder. Het brandstof verbruik is iets hoger. (1:16)
Verder heeft mijn diesel er nu ruim 250000 kilometer opzitten en doet hij het nog perfect. Van versnellingsproblemen heb ik (nog) geen last.
Wel zijn mijn schakelstangbusjes onlangs vervangen ? 30,00
Zelf heb ik 2 x een Volvo 440 gehad (benzine en diesel) en momenteel ben ik het bezit van een S-40 diesel. Als je een 440 gewend bent, met een 5e deur is de klep van de S-40 krap met het vervoeren van grotere dingen. Dan biedt de V-40 volgens mij meer doorgang. De bagage ruimte zelf is groter dan de 440.
Uiteraard bied de 40 serie meer luxe en is deze (bij de diesel) ca. 240 kg zwaarder. Het brandstof verbruik is iets hoger. (1:16)
Verder heeft mijn diesel er nu ruim 250000 kilometer opzitten en doet hij het nog perfect. Van versnellingsproblemen heb ik (nog) geen last.
Wel zijn mijn schakelstangbusjes onlangs vervangen ? 30,00
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 12:08
1/13 is idd niet verkeerd, maar mijn vorige auto was een fiat punto, die reed 1/19, dus was het in het begin wel schrikken. Wat betreft de ruimte, hij is groot genoeg voor 3 kinderen. Ik heb regelmatig een racefiets achterin staan. Wielen eruit, kleinste deel van de bank naar beneden, en je schuift de fiets zo naar binnen. Dan kan er altijd nog iemand achterin zitten en is er plek zat voor de bagage. Achteruit betekent voor mij, koppeling in, in z'n 1, uit z'n 1, koppeling inhouden en naar z'n achteruit.W.b. die 1/13!! Daar is in mijn ogen niets mis mee voor een auto van ongeveer 1300KG.
Dat haal ik alleen als ik netjes 120 op de snelweg rij.
W.b. de "achteruit" ook dat moet ik bevestigen, het is doorgaans een ramp
om 'm in de achteruit te krijgen. Wat wel help (een beetje) is van de eerste versnelling naar zijn vrij, koppeling op laten komen, koppeling weer intrappen en dan pas in de achteruit.
En toch, ik ben nog steeds helemaal verliefd op m'n V40....
Pas xenon in laten bouwen. Ziet er goed uit... en wat een licht in vergelijking met de vorige lampen.