multiriem vervangen....

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Guestuser

Ik wil preventief deze riem vevangen ..... kwestie van spanning eraf halen en nieuwe erop leggen ?? waar op te letten ?

Ron,Spijkenisse.
yellowbanana
1st Gear member
Contacteer:

Inderdaad spanrol lossen, slappe riem verwijderen en nieuwe plaatsen. Aandachtspunt is dat de nokkenaswiel en krukas niet mogen verdraaien ten opzichte van elkaar. Merk deze dusdanig dat je zeker weet dat de nieuwe riem identiek gemonteerd wordt. Als de riem eraf is ook even aan de geleiderol en spanrol draaien om te kijken of deze nog in orde zijn. Bij "lagergeluiden" deze vervangen.

Succes!
roever
4th Gear member

Bedoel je de multiriem die de dynamo ed aandrijft, of de distibutieriem die je nokkenassen ed bediend?

Stukje van gele banaan lijkt me meer over de distributie te gaan, want voor zover ik weet heeft de multiriem geen tanden, dus kun je die ook niet verkeerd erop zetten (alleen in de lengte richting groeven, toch?)?
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
yellowbanana
1st Gear member
Contacteer:

:lol:

Inderdaad ik heb het over de distrubitie riem. Moet wat beter lezen.... 8)

Multieriem is gewoon dynamo ontspannen riem eraf nieuwe erop en aanspannen.
Guestuser

bedankt voor jullie reacties , ga morgen indien tijd even nieuwe halen en erop zetten.

Ron,Spijkenisse
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”