Aankoop 940 en op lpg zetten

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jblokzijl
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 03.08.2008 - 14:56

Ik ben van plan onderstaande 940 te kopen op benzine en deze op lpg g3 te plaatsen. Een goede 940 die al op gas staat en niet veel heeft gelopen EN betaalbaar is...die zijn moeilijk te vinden. Daarom dus maar een benzine kopen en die zelf op lpg zetten. Wat raden jullie aan qua inbouwstation (noord/oost/midden nederland) en wat zou een goede installatie zijn? Mij wordt Prins of Vialle aangeboden. En zou Flashlube nodig zijn omdat het hier om een Turbo gaat? Wat zijn de ervaringen met een Turbo op LPG?

Volvo 940 POLAR 940 2.3i turbo estate/polar/airco/apk tot april 2010
Merk: Volvo
Model: 940 POLAR
Type: 940 2.3i turbo estate/polar/airco/apk tot april 2010
Inrichting: Stationwagon (5 drs)
Bouwjaar: jun 1996
Kleur: Paars metallic
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: Automaat
Km. stand 221.459 km Nationale Auto Pas
Kenteken PF-SR-25
Cilinderinhoud: 2.316 cc
Gewicht (leeg): 1.476 kg
Max. trekgewicht: 0 kg
BTW/Marge: Marge
€ 3.450
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Vialle is een prima keuze. Inbouwen door Mesman! Vele zijn u al voorgegaan en een zeer betrouwbaar inbouwstation, alles wordt ook keurig weggewerkt.

Mijn 960 ook daar laten voorzien, ook op aanraden door derde. Geen moment spijt.

En de 940 van u heeft nog een maagdelijk km stand!
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Als je geduld uitoefent, kom je best een eind.
Mijn 940 uit 1996, met Vialle LPi, volleder, ECC en CC, kostte me 2350 euro.
Ik heb er wel een heel dik half jaar naar gezocht.

Ik wil maar zeggen, het kán dus wel, hangt er vanaf hoeveel haast je hebt.
Zeker nu die slooppremie wordt uitgedeeld, kon het wel eens interessant worden.
Deze bijvoorbeeld: http://link.marktplaats.nl/253862355 (precies mijn auto, behalve dan de bekleding, deze heeft volgens mij half-leer)

Of deze: http://link.marktplaats.nl/242209735 (handbak)
Als ie van modeljaar 1996 of later is, kun je hem voor 500 euro laten omkeuren naar G3 (mits LPi installatie)

Of deze: http://link.marktplaats.nl/254876900
By far, de mooiste kleur voor een 940, en ook nog eens automaat, mits een Vialle LPi, omkeurbaar.

Je ziet, ik kreeg 25 hits op LPG/940/volvo/stationwagen/tot 5000euro/tussen 95-99

Dan heb ik nog niet gekeken op Gaspedaal.nl.....;-)
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
vin940
4th Gear member
Berichten: 709
Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
Locatie: Den Haag

Weet een hele mooie 940 van 1998 met net 240.000 op de teller. Die rijdt al op LPi, misschien iets voor jou......
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW

__________________________________________________
Afbeelding
Gebruikersavatar
jblokzijl
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 03.08.2008 - 14:56

Heren dank voor de info. En Baseman: die mooie paarse kleur heeft ook het type waar ik op te koop ben ;-)
Is trouwens een 96'er 940 2.3 altijd 16v? En dus ook altijd met hydro klepstoters?
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

jblokzijl schreef: Is trouwens een 96'er 940 2.3 altijd 16v? En dus ook altijd met hydro klepstoters?
Neen, de 940 is er met 2.3i Turbo Intercoolerblok en met diesel, meen ik, voor bouwjaar 1996, een 16v kan ik me uit 1996 niet herinneren, maar het kan goed dat ie er wel is.
De LPT staat dus voor Low-Pressure-Turbo, geheel los van hoevel kleppen er per cylinder zijn aangebracht.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Gebruikersavatar
jblokzijl
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 03.08.2008 - 14:56

OK, dus het is een 8v, en dat houdt dus in dat ik om de 25000km kleppen moet stellen?
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Dat is min of meer correct, meestal houd ik 20000 aan.
Klusje van niks, uurtje werk, pakking kost 15 euro, klepstelplaatjes 2 per stuk, max rond de 135 euro dus.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”