[D5] Schudden bij koude motor

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
coolhead
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 25.06.2008 - 11:23
Locatie: Groningen

Mijn S60 D5 BJ2005 261.000KM.
Heeft bij het wegrijden met een koude motor last van schudden van de motor.
Als de motor eenmaal warm is, is het probleem ook weg.
Verder geen problemen met de auto.
Ook starten gaat zonder al te veel moeite.

Het schudden lijkt ook wel een beetje op springen.

Iemand een idee wat het kan zijn?
  • Mazda 323 Sport 1.6
    Ford Escort 1.6 16V Ghia
    VW Polo 1.4
    VW Golf 1.6 16V Master Edition
    VW Passat 1.9 TDI Highline

    Volvo S60 D5 Edition
    [/list:u]
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Dat is het koppeling/vliegwiel. Ik heb met beide D5's die ik heb gehad dit probleem ondervonden. Mijn huidige auto staat nu op 180.000 km, en ook deze heeft er last van. Alleen bij steenkoude motor, als de auto na een werkdag wordt gestart heb je er waarschijnlijk geen last van.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
coolhead
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 25.06.2008 - 11:23
Locatie: Groningen

edraket schreef:Dat is het koppeling/vliegwiel. Ik heb met beide D5's die ik heb gehad dit probleem ondervonden. Mijn huidige auto staat nu op 180.000 km, en ook deze heeft er last van. Alleen bij steenkoude motor, als de auto na een werkdag wordt gestart heb je er waarschijnlijk geen last van.
Klopt inderdaad.
Echt 's morgens of als ik uit mijn werk kom.
Mmmm.... Koppeling/Vliegwiel zit ik niet echt op te wachten....
  • Mazda 323 Sport 1.6
    Ford Escort 1.6 16V Ghia
    VW Polo 1.4
    VW Golf 1.6 16V Master Edition
    VW Passat 1.9 TDI Highline

    Volvo S60 D5 Edition
    [/list:u]
MoogwaiNL
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 02.03.2009 - 22:02

Als je 260k gereden hebt vindt ik het best netjes dat koppeling/vliegwiel vervangen moet worden! Je hebt 6 en n half keer de aarde rond gereden :).

Qua kosten, ok: leuk is anders... Wat moet dat moet !
S60 D5 MY2005
coolhead
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 25.06.2008 - 11:23
Locatie: Groningen

Op zich is het ook wel netjes dat het 261.000 km mee gaat.
Maar zo voor de vakantie aan.... is wat minder.
Effe kijken hoe lang ik het kan rekken.
  • Mazda 323 Sport 1.6
    Ford Escort 1.6 16V Ghia
    VW Polo 1.4
    VW Golf 1.6 16V Master Edition
    VW Passat 1.9 TDI Highline

    Volvo S60 D5 Edition
    [/list:u]
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Je hoeft hem niet te vervangen tenzij het vliegwiel vast slaat of de koppeling gaat slippen. Ik zou me nog even geen zorgen maken. Mijn auto heeft 180k gedaan en daar merk ik het ook. Bij mijn vorge (S60) merkte ik het ook, en het vliegwiel en koppeling waren nog maar 30.000 km oud.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”