Mijn 2e S60 van een 2.4i naar T5
- steven460
- 5th Gear member
- Contacteer:
Gisteren het leer schoon gemaakt (Volvo kit) en vandaag begonnen met poetsen van de lak. Dit is niet zonder resultaat. Buurjongen wist precies wat er gebruikt moest worden en heeft zijn geheime voorraad aan me geleend.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Dark Silver? Dark Grey Pearl (427)
Volvo for life
- steven460
- 5th Gear member
- Contacteer:
Zeg ik 

- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
mooie combi iig!
Volvo for life
- steven460
- 5th Gear member
- Contacteer:
Kon kiezen uit een Mistral groene met GT of deze met handbak,,,,, toch maar gekozen voor de handbak. Zal vast wel reacties uitlokken ivm een thread waarin ik vroeg of ik een GT moest kiezen.
Met een leren interieur maakt de auto meer "af". (Ik wilde vroeger juist halfleer of stof, nu vind ik leer ook prachtig)
Met een leren interieur maakt de auto meer "af". (Ik wilde vroeger juist halfleer of stof, nu vind ik leer ook prachtig)
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Een handbak op een T5 gaat top, je hoeft ze toch niet alle 5 te gebruiken?
Volvo for life
- steven460
- 5th Gear member
- Contacteer:
Dat is precies mijn gedachte.
Welk toerental is het gunstigste voor de T5 qua economie?
Lage toeren en veel gas of iets hogere toerentallen met weinig gas?
Met niet geblazen motoren weet / voel ik het meteen aan alleen de turbo geeft 1 process extra waar ook effect op uit te oefenen is.
Welk toerental is het gunstigste voor de T5 qua economie?
Lage toeren en veel gas of iets hogere toerentallen met weinig gas?
Met niet geblazen motoren weet / voel ik het meteen aan alleen de turbo geeft 1 process extra waar ook effect op uit te oefenen is.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
je hoeft bij lage toeren ook maar weinig gas te geven, ding gaat als vergif, (zelfs als je van 1 naar 3 naar 5 gaat)
Volvo for life
-
- 5th Gear member
Economisch gezien is 0 toeren bij de T5 het gunstigst.
Maar even zonder gekheid, dat zal rond de 2000 toeren liggen, ik ken alleen de verhoudingen van de handgeschakelde versnellingsbak niet maar dat voel je zelf wel aan.
Zoals Bart al aangeeft, zodra de turbo erin komt dan wil hij echt gaan, je hebt dan direct een aanzienlijk koppel voor handen waardoor je bij weinig toeren al heel veel kracht hebt om voorruit te gaan.
Je kan even op je boardcomputer kijken als je rijd dan kan je een beetje bepalen wat gunstig is voor jou.
Ik denk in ieder geval dat deze een stukje rustiger qua geluid zal zijn want de 2.4i heeft meer kracht bij een hoger toerental, dit zorgt ervoor bij een inhaal actie dat je vaak zal moeten terugschakelen wat nu veel minder zal hoeven.
En dat is zo heerlijk om in je stoel gedrukt te worden terwijl je de motor nog niet eens hoort.
Maar even zonder gekheid, dat zal rond de 2000 toeren liggen, ik ken alleen de verhoudingen van de handgeschakelde versnellingsbak niet maar dat voel je zelf wel aan.
Zoals Bart al aangeeft, zodra de turbo erin komt dan wil hij echt gaan, je hebt dan direct een aanzienlijk koppel voor handen waardoor je bij weinig toeren al heel veel kracht hebt om voorruit te gaan.
Je kan even op je boardcomputer kijken als je rijd dan kan je een beetje bepalen wat gunstig is voor jou.
Ik denk in ieder geval dat deze een stukje rustiger qua geluid zal zijn want de 2.4i heeft meer kracht bij een hoger toerental, dit zorgt ervoor bij een inhaal actie dat je vaak zal moeten terugschakelen wat nu veel minder zal hoeven.
En dat is zo heerlijk om in je stoel gedrukt te worden terwijl je de motor nog niet eens hoort.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
-
- 4th Gear member
Wat een mooie bak man! Die GT leek ook wel heel erg op je inmiddels oude auto (qua kleur), dus nu rijd je echt wat anders! 
Ik zie dat bij jou ook de dakstrips niet meer geweldig zijn. In dit topic: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=28097 zie je wat ik daar aan gedaan heb (eventjes doorscrollen). Ik heb nog hoop dat je ze mooi zwart krijgt, want die van ons zagen er erger uit.

Ik zie dat bij jou ook de dakstrips niet meer geweldig zijn. In dit topic: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=28097 zie je wat ik daar aan gedaan heb (eventjes doorscrollen). Ik heb nog hoop dat je ze mooi zwart krijgt, want die van ons zagen er erger uit.
Arnoud
- steven460
- 5th Gear member
- Contacteer:
Asta, Ik gaat eens aandachtig op de boordcomputer letten wat toeren en gas pedaal possitie doet. Er zal een optimum zijn, :razz:
Autoschampoo, de dakrails zijn zo erg 'versleten' (of reeds behandeld door de vorige eigennaar) dat de lak-kleur van de auto er door heen komt!! Ik ben gisteren heel even driftig aan het poetsen geweest op de dak-rails, alleen krijg ik het diffuus zwarte er niet echt snel af. Misschien maar eens met grit 1000 schuur papier ga proberen ipv met het geheime compound vd buurjongen.
Hier een foto van de dakrails aan de voorkant
Autoschampoo, de dakrails zijn zo erg 'versleten' (of reeds behandeld door de vorige eigennaar) dat de lak-kleur van de auto er door heen komt!! Ik ben gisteren heel even driftig aan het poetsen geweest op de dak-rails, alleen krijg ik het diffuus zwarte er niet echt snel af. Misschien maar eens met grit 1000 schuur papier ga proberen ipv met het geheime compound vd buurjongen.
Hier een foto van de dakrails aan de voorkant
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.