En weer een nieuwe forumlid. En ook deze is op zoek naar een V70 (diesel/automaat). En ook deze heeft een vraag
Hopelijk kunnen jullie me helpen bij mijn zoektocht want ik heb een wat aparte vraag.
Door een 'rug van inferieure kwaliteit' (als fietsertje scrashtestdummy gespeeld :? ) ben ik op zoek naar een auto met goeie stoelen.
Zegt de ene rugpatient tegen de andere: Volvo!
Eerst een proefrit van een uur gemaakt in een V50 D5 (Soest; waarom staat ie al zo lang te koop?). Stoelen goed, zat heerlijk, geen pijn.
Vervolgens 2 proefritten van een uur in V70's, maar dat was een pijnlijke ervaring. Na de eerste in een V70 AWD met schuddende tussenbak dacht ik dat het aan de auto lag. Maar bij de volgende gewone V70 was het precies hetzelfde. Terwijl de V50 stoelen zo lekker zitten en ik ook goede verwachtingen had van de V70. Ik was verbaasd.
De dealer in Haarlem had de oplossing. De V70's waarin ik had gereden hebben sportstoelen. Na een proefrit in een V70 met comfort-stoelen bleek die theorie te kloppen.

De vraag
Maar... de V70's diesel automaat van 2003-2005 die ik zie hebben voor 80% van de gevallen sportstoelen. :? Dat is dus lastig zoeken.
Om de keuze wat groter te houden kan ik wellicht eens gaan zoeken naar iemand die comfort-stoelen heeft, maar graag sportstoelen wil (en de zelfde interieur kleur heeft etc)
De voorstoelen ombouwen zal nog wel gaan, maar mijn vraag is of de achterbank makkelijk om te wisselen is.
Heeft iemand daar ervaring mee?
groeten,
Olav