Hoi,
Ik heb net een Volvo S80 uit 2001 gekocht en kreeg de melding 'Motor management service vereist'. Volgens de verkoper is dit omdat de auto een onderhoudsbeurt zou moeten krijgen, maar volgens mij krijg je dan een andere melding.
De auto rijdt prima, start direct, heeft vol vermogen, hapert niet, loopt goed stationair, maakt geen gekke geluiden, cruise control werkt gewoon, etc. etc.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en of dit te resetten is?
Dank!
Melding Motor management service vereist
- Max
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
- Locatie: Leusden
Dan krijg je inderdaad een andere melding, gewoon "Service vereist" of zoiets (en die melding kun je eenvoudig resetten).Peter Uithoorn schreef:'Motor management service vereist'. Volgens de verkoper is dit omdat de auto een onderhoudsbeurt zou moeten krijgen, maar volgens mij krijg je dan een andere melding.
Ik zou even bij een dealer langs gaan en het uit laten lezen.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 09.10.2007 - 20:48
- Locatie: Nederland
Dit kwam ik tegen op trosradar forum over jou probleem.
Ook komt er af en toe de melding motormanagement service spoed soms 1 x per week soms 1 keer per maand in het display.
Na het opnieuw starten is de melding weg en rijdt de auto weer normaal. Toen ik dat kortgeleden meldde bij mijn eerste 15000 km beurt vertelde de monteur me dat dit een bekend euvel was bij volvo, (het was een storing inhet gasklephuis) en ook een kostbaar euvel van 600 a 700 euro.
Ook komt er af en toe de melding motormanagement service spoed soms 1 x per week soms 1 keer per maand in het display.
Na het opnieuw starten is de melding weg en rijdt de auto weer normaal. Toen ik dat kortgeleden meldde bij mijn eerste 15000 km beurt vertelde de monteur me dat dit een bekend euvel was bij volvo, (het was een storing inhet gasklephuis) en ook een kostbaar euvel van 600 a 700 euro.
Volvo S80 2.4 Automaat Benzine Bj 2000 sinds juli 2008 Vialle G3
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 09:56
Ik ben net bij de dealer geweest. Melding is nu weg.
De dealer gaf aan dat het mogelijk het gasklephuis zou kunnen zijn. Het gekke is echter dat de motor als een zonnetje loopt! Zeer continu in stationaire toeren, optrekken gaat prima (ook boven de 3000 toeren), de auto hapert of stottert niet, etc.etc.
Met de dealer afgesproken dat ik nu gewoon door zal rijden (kon geen kwaad) totdat de auto ook echt de voornoemde ongemakken gaat vertonen.
Ik heb n.a.v. Tros Radar uitzending gevraagd naar een coulance regeling en dat zoekt men uit.
Op hoop van zegen dus maar, want dit zijn niet de ontwikkelingen die je graag ziet als je net 1 dag je auto hebt.
De dealer gaf aan dat het mogelijk het gasklephuis zou kunnen zijn. Het gekke is echter dat de motor als een zonnetje loopt! Zeer continu in stationaire toeren, optrekken gaat prima (ook boven de 3000 toeren), de auto hapert of stottert niet, etc.etc.
Met de dealer afgesproken dat ik nu gewoon door zal rijden (kon geen kwaad) totdat de auto ook echt de voornoemde ongemakken gaat vertonen.
Ik heb n.a.v. Tros Radar uitzending gevraagd naar een coulance regeling en dat zoekt men uit.
Op hoop van zegen dus maar, want dit zijn niet de ontwikkelingen die je graag ziet als je net 1 dag je auto hebt.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Dit soort meldingen (motor management; emissie service e.d.) zijn vaker vals alarm dan echte storingen.
Af en toe detecteren de sensortjes wel eens een probleempje of een sterke verhittng o.i.d. en meteen wordt dan zo'n waarschuwingen gegeven onder het motto: "baat het niet, dan schaadt het niet".
Vandaar dat je meestal na uitlezen in de werkplaats het advies krijgt om het nog maar even aan te zien. Als het vaker optreedt, dan moet het wel een echt probleem zijn, zo is de redenering.
Af en toe detecteren de sensortjes wel eens een probleempje of een sterke verhittng o.i.d. en meteen wordt dan zo'n waarschuwingen gegeven onder het motto: "baat het niet, dan schaadt het niet".
Vandaar dat je meestal na uitlezen in de werkplaats het advies krijgt om het nog maar even aan te zien. Als het vaker optreedt, dan moet het wel een echt probleem zijn, zo is de redenering.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 09:56
Het advies dat ik kreeg na het uitlezen was......vervangen van het onderdeel. Ik begon toen een beetje tegen te sputteren, omdat ik helemaal geen klachten heb met de motor en dus, buiten de melding om, helemaal niks merk van enig probleem.
Toen ik vroeg of ik door kon rijden tot ik ook daadwerkelijk iets ga merken werd er bevestigend geantwoord en gaf men aan dat dit op zich geen kwaad kan. Hoe lang ik door zou kunnen rijden wist men niet. Dit kan 1 dag maar ook 1 jaar zijn. :?
Toen ik vroeg of ik door kon rijden tot ik ook daadwerkelijk iets ga merken werd er bevestigend geantwoord en gaf men aan dat dit op zich geen kwaad kan. Hoe lang ik door zou kunnen rijden wist men niet. Dit kan 1 dag maar ook 1 jaar zijn. :?
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Een defecte ETM geeft juist geen melding in de BC en wel een haperende motor. Ik zou het even aanzien.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 09:56
Helaas is de melding alweer terug op het scherm.
De auto blijft verder perfect rijden. Ik heb tot nu altijd nieuwe lease-auto's gereden en deze rijdt echt als nieuw! (behalve die melding dan...)
Ik denk dat ik het idd maar even zal aankijken. Als het echt niet anders kan, dan kijk ik wel of ik zo'n gasklephuis of hoe het moge heten goedkoper kan krijgen. Zag gisteren al iets staan op het forum met een bedrag van 175 euro. Volgens de dealer is het monteren een koud kunstje.

De auto blijft verder perfect rijden. Ik heb tot nu altijd nieuwe lease-auto's gereden en deze rijdt echt als nieuw! (behalve die melding dan...)
Ik denk dat ik het idd maar even zal aankijken. Als het echt niet anders kan, dan kijk ik wel of ik zo'n gasklephuis of hoe het moge heten goedkoper kan krijgen. Zag gisteren al iets staan op het forum met een bedrag van 175 euro. Volgens de dealer is het monteren een koud kunstje.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Te vroeg gejuicht... Het kan ook je luchtmassameter nog zijn. Die is veel goedkoper! 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 09:56
Ik kan nu de posting met de alternatieven voor een goedkoper gasklephuis niet meer terug vinden. Weet iemand toevallig de site of het bericht te vinden. Ik zag prijzen van 175 tot 200 euro.
Ik heb al wel gesproken met ACTronics. Die kan de boel reviseren voor een bedrag van 263 euro excl. btw. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met dit bedrijf.
Ik heb al wel gesproken met ACTronics. Die kan de boel reviseren voor een bedrag van 263 euro excl. btw. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met dit bedrijf.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Hahaha, nou genoeg! Vraag maar even na bij AlexV70. 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 09:56
Klinkt niet positief. Ik heb nog met een ander gesproken, van Tilburg in Deurne. Is volgens mij een specialist en die zou het ook voor een redelijker bedrag kunnen maken.
Wellicht zijn hier ook eerdere ervaringen mee?
Wellicht ook nog iemand ervaring met Benaco in Utrecht?
Wellicht zijn hier ook eerdere ervaringen mee?
Wellicht ook nog iemand ervaring met Benaco in Utrecht?
Nu: Volvo S80 2.4 170pk (2001) en een Sorento (2005)
Had: Audi A6 2.7 TDI (2008), Volvo XC 90 (2006) en verder Volvo S60, V70, S80, V40, Saab 9-5, 9-3, 9-3 Cabrio etc., etc.
Had: Audi A6 2.7 TDI (2008), Volvo XC 90 (2006) en verder Volvo S60, V70, S80, V40, Saab 9-5, 9-3, 9-3 Cabrio etc., etc.
- streetie
- 5th Gear member
- Berichten: 1062
- Lid geworden op: 31.03.2005 - 19:54
- Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)
Bij ACS krijg je wel een beter exemplaar als het origineel nieuw geleverd wordt.
Het probleem wordt namelijk veroorzaakt door een gammel italiaans onderdeel van magneto mareli wat regelmatig contactstoringen en dergelijk veroorzaakt dit onderdeel kan tegen betrekkelijk weinig kosten vervangen worden door een veel beter systeem. Maar de italianen weigeren dat (minder winst) en volvo dwingt het niet af. ACS echter gebruikt wel het juiste en onderhoudsvriendelijk systeem.
Het probleem wordt namelijk veroorzaakt door een gammel italiaans onderdeel van magneto mareli wat regelmatig contactstoringen en dergelijk veroorzaakt dit onderdeel kan tegen betrekkelijk weinig kosten vervangen worden door een veel beter systeem. Maar de italianen weigeren dat (minder winst) en volvo dwingt het niet af. ACS echter gebruikt wel het juiste en onderhoudsvriendelijk systeem.
Geniet van het leven en van elkaar.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
Ja, na de 3e van ACTronics was ik het zat.Oceanracer schreef:Hahaha, nou genoeg! Vraag maar even na bij AlexV70.
Zie hier: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... &start=100
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 09:56
Ik denk dat ik maar naar van Tilburg ga. Klonk wel goed allemaal en bij hun is de 'schade' toch iets minder groot. Maar leuk is anders.
In elk geval wil de garagist waar de auto vandaan komt ook kijken of hij het uit coulance kan vervangen op 50/50 basis.
We zien het wel.
In elk geval wil de garagist waar de auto vandaan komt ook kijken of hij het uit coulance kan vervangen op 50/50 basis.
We zien het wel.
Nu: Volvo S80 2.4 170pk (2001) en een Sorento (2005)
Had: Audi A6 2.7 TDI (2008), Volvo XC 90 (2006) en verder Volvo S60, V70, S80, V40, Saab 9-5, 9-3, 9-3 Cabrio etc., etc.
Had: Audi A6 2.7 TDI (2008), Volvo XC 90 (2006) en verder Volvo S60, V70, S80, V40, Saab 9-5, 9-3, 9-3 Cabrio etc., etc.
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
Er zijn twee modellen van de ETm, de versie met de gele stikker moet aanmerkelijk beter uitgevoerd zijn dan de versie met de witte stikker.
Ik heb ook de witte gehad, maar deze is gelukkig onder garantie nog vervangen (+/- 2 maanden terug
)
De meeste verhalen die ik lees over de gereviseerde zijn toch niet echt positief, meestal na een vrij korte tijd toch weer problemen.
Ik heb ook de witte gehad, maar deze is gelukkig onder garantie nog vervangen (+/- 2 maanden terug

De meeste verhalen die ik lees over de gereviseerde zijn toch niet echt positief, meestal na een vrij korte tijd toch weer problemen.
S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 09:56
Vandaar ook naar van Tilburg. Zij vevangen het onderdeel in zijn geheel en geven volledige garantie voor de verdere levensduur van de auto. Prima service lijkt mij.
Nu: Volvo S80 2.4 170pk (2001) en een Sorento (2005)
Had: Audi A6 2.7 TDI (2008), Volvo XC 90 (2006) en verder Volvo S60, V70, S80, V40, Saab 9-5, 9-3, 9-3 Cabrio etc., etc.
Had: Audi A6 2.7 TDI (2008), Volvo XC 90 (2006) en verder Volvo S60, V70, S80, V40, Saab 9-5, 9-3, 9-3 Cabrio etc., etc.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 09:56
Ben inmiddels bij van Tilburg geweest. Ze hebben een geheel nieuw gasklephuis geplaatst. Prima service en alles in een half uurtje gepiept. Ik ga hier mijn auto maar in onderhoud doen, want het was top service.
Totaalprijs voor het nieuwe huis + software + pakking + inbouw nog geen 400 euro incl. btw. Dat is volgens mij een hele goede aanbieding.
De melding is nu weg en hopelijk blijft dat ook wel zo!
Anyway, ik kan van Tilburg in Deurne dus van harte aanbevelen.
Totaalprijs voor het nieuwe huis + software + pakking + inbouw nog geen 400 euro incl. btw. Dat is volgens mij een hele goede aanbieding.
De melding is nu weg en hopelijk blijft dat ook wel zo!
Anyway, ik kan van Tilburg in Deurne dus van harte aanbevelen.
Nu: Volvo S80 2.4 170pk (2001) en een Sorento (2005)
Had: Audi A6 2.7 TDI (2008), Volvo XC 90 (2006) en verder Volvo S60, V70, S80, V40, Saab 9-5, 9-3, 9-3 Cabrio etc., etc.
Had: Audi A6 2.7 TDI (2008), Volvo XC 90 (2006) en verder Volvo S60, V70, S80, V40, Saab 9-5, 9-3, 9-3 Cabrio etc., etc.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Op hun website spelen ze leuk in op de actualiteit met de gasklephuizen. Ik was bij de dealer in 2006 zo'n € 600,00 kwijt, dus die € 400,00 is echt een goede prijs. Ik neem aan dat het wel om nieuwe ETM's gaat?


En inderdaad nu maar hopen dat het probleem inderdaad door de ETM werd veroorzaakt.


En inderdaad nu maar hopen dat het probleem inderdaad door de ETM werd veroorzaakt.

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 09:56
Het is een nieuwe ETM. Ik stond erbij toen hij uit de verpakking gehaald werd. Ze krijgen een gebruikte niet meer zo mooi glimmend lijkt mij.
Ik merk wel dat de de reactie op het gas iets sneller is. Hierdoor rijdt ie wel net een tikkie minder rustig, maargoed. Ik heb nog mee staan kijken op de computer en het enige dat eruit kwam was het GKH / ETM, dus het lijkt mij dan ook opgelost.

Ik merk wel dat de de reactie op het gas iets sneller is. Hierdoor rijdt ie wel net een tikkie minder rustig, maargoed. Ik heb nog mee staan kijken op de computer en het enige dat eruit kwam was het GKH / ETM, dus het lijkt mij dan ook opgelost.
Nu: Volvo S80 2.4 170pk (2001) en een Sorento (2005)
Had: Audi A6 2.7 TDI (2008), Volvo XC 90 (2006) en verder Volvo S60, V70, S80, V40, Saab 9-5, 9-3, 9-3 Cabrio etc., etc.
Had: Audi A6 2.7 TDI (2008), Volvo XC 90 (2006) en verder Volvo S60, V70, S80, V40, Saab 9-5, 9-3, 9-3 Cabrio etc., etc.