zocht antenne, vind bakjes achterin mijn V50

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Albs
1st Gear member

Hallo,

Vanavond was ik bezig om een FM-modulator in te gaan bouwen via de hier bekende 9V-aansluitingen aan de antenne.
Maar ik verbaasde mij er vervolgens over dat die stekkertjes helemaal niet vast zaten aan de ruit-antenne ..... en toch goed ontvangst.

Na verwijdering van het zij-paneel (Onder de zijruit met de antenne) zag ik het volgende zoals in de bijlage.

Hebben deze met de radio te maken ?

En kan het zijn dat de ruit-antenne dan helemaal niet gebruikt wordt maar iets anders ? Ik zoek dus de kabeltjes die naar de antenne gaan, dan kan ik daar de modulator op aansluiten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V50 1.6D Kinetic (2005) zwart - Kenwood KOS-A200
tnt
Starter

Zit de antenne aansluiting niet onder het dakhemel?

Het kastje op de voorgrond lijkt mij de antenne versterker te zijn, die op de achtergrond de am/fm tuner.
trompetje
5th Gear member
Contacteer:

Als ik het goed heb, heb je twee antennes (bij mijn V70 zat er een op de ruit en een in de achterbumper, oid)
Groet, Rik.

Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........

mijn andere hobby: Trompetjes!
Albs
1st Gear member

De antenne zit in de zijruit, dacht ik, maar aangezien die stekker los zat voordat ik er aan begon te prutsen (en toch ontvangst had) vraag ik me af of er niet nog eentje in zit.
Ik heb de modulator in ieder geval op de stekker bovenaan de zijruit aangesloten, maar de kwaliteit is heel slecht. Kan aan de modulator liggen (eentje van 40 euries) dus heb ik nu de Kenwood KOS-A200 besteld.

Hieronder nog een foto van de kastjes (jastjes 3) en is de andere (kastjes 4) een kastje tegen de zijbeplating (buitenkant) ook dezelfde locatie. Zou dat iets voor de airbags kunnen zijn ? Een bots-sensor ? (ik blijf er in ieder geval af 8) )

Maar als hier een antenne-versterker zit, wat is dan de kabel van de antenne ? Dan kan ik de modulator daar misschien ook aansluiten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V50 1.6D Kinetic (2005) zwart - Kenwood KOS-A200
Vman
1st Gear member

De contactjes op de zijruiten achteraan kunnen ook een aansluiting voor glasbreuk-detecties zijn. Die heb je wel enkel als je ook een alarm hebt.

Volvo XC60 D5 Summum
Volvo V40 Cross Country Summum
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”