Hallo,
Ik stel hier op het forum even een vraag namens mijn vader.
Mijn vader wil graag een V50 kopen, beter gezegd hij heeft er al 1 gekocht. Maar hij kan nog voor een andere kiezen bij dezelfde verkoper.
Hij kan kiezen tussen het volgende:
Een 2.0D Momentum uit 2005 met 214dkm op de teller.
Een 2.0D Momentum uit 2004 met 170dkm op de teller.
Die van 2004 is € 1750 duurder.
Hij zit nu in dubio welke hij wil nemen. Die van 2005 vindt hij eigenlijk mooier.... Maar de km stand van de 2004 is gunstiger.
Nu is mijn vraag of de km stand de doorslag moet geven?? Wie kan me daar een antwoord op geven?
Ik verneem het graag.
Groeten,
Jeroen.
Vraag mbt aanschaf V50
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
ligt er denk ik aan hoe het onderhoud is, wat de uitrusting is en wat voor dingen je vader liever heeft....
Heb je foto's?
Heb je foto's?

S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 22.02.2009 - 10:59
de 2.0 diesel uit eerdere modellen zijn van de PSA (peugot) deze zijn wat minder betrouwbaar en rond de 240.000km moet de nokkenasriem.spanrol en geleiderrol vervangen. kijk ook naar de uitrusting een RTI is zeer prettig veel beter dan een tomtom. rijden erg prettig de V50 .
- Christopher
- 3rd Gear member
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 08.02.2009 - 20:34
- Locatie: Flevoland, Nederland
De discussie RTI of TomTom is eigen voorkeur.
Doe mij maar gewoon een TomTom die ik zelf compleet kan instellen en waar ik tenminste een normale stem uit kan laten komen dan een RTI waar je je scheel betaald aan nieuwe kaarten, software moeilijk te updaten is en de beeldkwaliteit ook nog een stuk minder is.
Dat hij dan op een andere plek zit neem ik voor lief.
Doe mij maar gewoon een TomTom die ik zelf compleet kan instellen en waar ik tenminste een normale stem uit kan laten komen dan een RTI waar je je scheel betaald aan nieuwe kaarten, software moeilijk te updaten is en de beeldkwaliteit ook nog een stuk minder is.
Dat hij dan op een andere plek zit neem ik voor lief.
S40 2.0D - Barents Blue Momentum
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 28.01.2009 - 20:16
- Locatie: Juliandorp
Als ik jou was zou ik ze wat al eerder gezegd is beide goed bekijken op staat van onderhoud.
Daarbij kan je voor 1750,- ook een heleboel repareren/onderhouden.
En zoals iemand al zegt, als je bij 240.000 km een dure beurt hebt kan misschien net zo goed de 1750.- goedkopere kopen en dat bedrag reserveren voor het onderhoud.
Want ook de duurdere komt uiteindelijk aan deze beurt toe.
Het is wat je zelf wil, en ook natuurlijk hoelang je van plan bent in de auto te gaan rijden.
Daarbij kan je voor 1750,- ook een heleboel repareren/onderhouden.
En zoals iemand al zegt, als je bij 240.000 km een dure beurt hebt kan misschien net zo goed de 1750.- goedkopere kopen en dat bedrag reserveren voor het onderhoud.
Want ook de duurdere komt uiteindelijk aan deze beurt toe.
Het is wat je zelf wil, en ook natuurlijk hoelang je van plan bent in de auto te gaan rijden.
Volvo XC60 2.4D FWD Momentum DRIVe 07-2009
Volvo XC60 D5 AWD Kinetic, Automaat, BLIS, Adaptive Cruise control, Front en Back camera, Standkachel. 3-2012
Volvo XC90 D5 AWD Inscription MY2017
Volvo XC60 D5 AWD Kinetic, Automaat, BLIS, Adaptive Cruise control, Front en Back camera, Standkachel. 3-2012
Volvo XC90 D5 AWD Inscription MY2017