Pagina 1 van 1

Vraag mbt aanschaf V50

Geplaatst: 13.06.2009 - 16:39
door Joene1976
Hallo,

Ik stel hier op het forum even een vraag namens mijn vader.

Mijn vader wil graag een V50 kopen, beter gezegd hij heeft er al 1 gekocht. Maar hij kan nog voor een andere kiezen bij dezelfde verkoper.

Hij kan kiezen tussen het volgende:

Een 2.0D Momentum uit 2005 met 214dkm op de teller.
Een 2.0D Momentum uit 2004 met 170dkm op de teller.

Die van 2004 is € 1750 duurder.

Hij zit nu in dubio welke hij wil nemen. Die van 2005 vindt hij eigenlijk mooier.... Maar de km stand van de 2004 is gunstiger.

Nu is mijn vraag of de km stand de doorslag moet geven?? Wie kan me daar een antwoord op geven?

Ik verneem het graag.

Groeten,

Jeroen.

Geplaatst: 13.06.2009 - 17:38
door Rob Bakker
ligt er denk ik aan hoe het onderhoud is, wat de uitrusting is en wat voor dingen je vader liever heeft....

Heb je foto's? :)

Geplaatst: 13.06.2009 - 17:59
door Joene1976
Zijn allebei ex lease. Maar die met 214dkm heeft al 2 eigenaars gehad. Die vorige eigenaar is weer overgegaan op de v70. Hij reed regelmatig naar Zweden met die v50.

Zoek maar eens op PAC auto's. Daar staan ze wel op.

Geplaatst: 14.06.2009 - 20:21
door ferry100nl
de 2.0 diesel uit eerdere modellen zijn van de PSA (peugot) deze zijn wat minder betrouwbaar en rond de 240.000km moet de nokkenasriem.spanrol en geleiderrol vervangen. kijk ook naar de uitrusting een RTI is zeer prettig veel beter dan een tomtom. rijden erg prettig de V50 .

Geplaatst: 14.06.2009 - 20:55
door Christopher
De discussie RTI of TomTom is eigen voorkeur.
Doe mij maar gewoon een TomTom die ik zelf compleet kan instellen en waar ik tenminste een normale stem uit kan laten komen dan een RTI waar je je scheel betaald aan nieuwe kaarten, software moeilijk te updaten is en de beeldkwaliteit ook nog een stuk minder is.
Dat hij dan op een andere plek zit neem ik voor lief.

Geplaatst: 18.06.2009 - 19:29
door DouweS40
Als ik jou was zou ik ze wat al eerder gezegd is beide goed bekijken op staat van onderhoud.
Daarbij kan je voor 1750,- ook een heleboel repareren/onderhouden.
En zoals iemand al zegt, als je bij 240.000 km een dure beurt hebt kan misschien net zo goed de 1750.- goedkopere kopen en dat bedrag reserveren voor het onderhoud.
Want ook de duurdere komt uiteindelijk aan deze beurt toe.

Het is wat je zelf wil, en ook natuurlijk hoelang je van plan bent in de auto te gaan rijden.