Ik kwam op internet een aantal bedrijven tegen die aan chip-tuning doen. Dus softwarematig het vermogen toe laten nemen. In mijn geval, V70 2.5 140 pk zou ik er 10 pk bij krijgen. Ga ik dat merken? Kost wel bijna 400 Euro.
Of is het zonde van het geld. Wat vinden jullie?
http://www.speed-buster.nl/chiptuning/volvo.html
Chip-tuning
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Volgens mij hebben ze het niet helemaal begrepen daar. Zelfs de 140 pk 2.4 krijgt er maar 10 pk bij, terwijl dat een softwarematig geknepen 170 pk versie is.
Als jij de oude 140 pk hebt, dus nog met 10 kleppen (2.5) dan merk je er niet veel van, hooguit een wat betere gasrespons. Zou het niet doen.
Als jij de oude 140 pk hebt, dus nog met 10 kleppen (2.5) dan merk je er niet veel van, hooguit een wat betere gasrespons. Zou het niet doen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40709
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Mods break
Topic verplaatst naar de TUNING rubriek
(en ga je daar maar eens inlezen)
Topic verplaatst naar de TUNING rubriek
(en ga je daar maar eens inlezen)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Edgar
- 5th Gear member
- Berichten: 1340
- Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32
Absoluut geen geldklopperij hoor, als je je auto echt wilt laten fine-tunen en er van bewust ben dat hij er niet sneller door wordt (10pk merk je niet) dan is dan een goede optie. Moet je wel voor maatwerk gaan.JosW schreef:Ik heb inderdaad een oude (1998) 10 klepper. Gezien jouw verhaal zie ik er inderdaad maar vanaf. Kunnen we dit dus geldklopperij noemen?
De auto zal er altijd mooier door gaan lopen ivh met een fabrieksinstelling. En de tijd dat de tuner er mee bezig is zal eerder langer dan korter zijn dan bij een Turbo motor, is resultaat is alleen een stuk minder (PK's en Nm's).
Ik zal het er iig niet voor over hebben om daar geld aan uit geven hoor

Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Als ik je goed begrepen hebt gaat de auto in mijn geval alleen mooier lopen. En hij loopt al zo mooi. Verder zeg je dat het eindresultaat minder pK's oplevert. Dus de bewering van het tuningsbedrijf dat de auto 10 PK meer krijgt is onzin? Mag ik dat dan onjuiste informatie noemen?Edgar schreef:Absoluut geen geldklopperij hoor, als je je auto echt wilt laten fine-tunen en er van bewust ben dat hij er niet sneller door wordt (10pk merk je niet) dan is dan een goede optie. Moet je wel voor maatwerk gaan.JosW schreef:Ik heb inderdaad een oude (1998) 10 klepper. Gezien jouw verhaal zie ik er inderdaad maar vanaf. Kunnen we dit dus geldklopperij noemen?
De auto zal er altijd mooier door gaan lopen ivh met een fabrieksinstelling. En de tijd dat de tuner er mee bezig is zal eerder langer dan korter zijn dan bij een Turbo motor, is resultaat is alleen een stuk minder (PK's en Nm's).
Ik zal het er iig niet voor over hebben om daar geld aan uit geven hoorMaar ik ken genoeg mensen (lees gekken
) die het er wel voor over hebben.
- Edgar
- 5th Gear member
- Berichten: 1340
- Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32
Waarschijnlijk heb je mij niet goed begrepen of heb ik het niet duidelijk opgeschreven,
Maar ik bedoel dus het eindresultaat ten opzichte van een Turbo motor zal altijd minder zijn. 10 PK erbij moet wel lukken hoor.
Wel is het heel knap van de tuner dat hij van te voren precies kan zeggen op hoeveel PK's en Nm's je zal komen. Ongeveer is dat meestal wel te zeggen, maar het hangt wel af van de staat van de auto, en het komt ook regelmatig voor dat een auto 15 PK meer of minder heeft dan de fabrieksopgave. Dan kom je na tuning uiteraard ook op andere waarden.
Succes met je auto die gelukkig al heel mooi loopt
Maar ik bedoel dus het eindresultaat ten opzichte van een Turbo motor zal altijd minder zijn. 10 PK erbij moet wel lukken hoor.
Wel is het heel knap van de tuner dat hij van te voren precies kan zeggen op hoeveel PK's en Nm's je zal komen. Ongeveer is dat meestal wel te zeggen, maar het hangt wel af van de staat van de auto, en het komt ook regelmatig voor dat een auto 15 PK meer of minder heeft dan de fabrieksopgave. Dan kom je na tuning uiteraard ook op andere waarden.
Succes met je auto die gelukkig al heel mooi loopt
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat