waxoyl

Hier alles over de verzorging van de auto. Wassen, poetsen, zuigen, borstelen, kortom alles wat de auto mooier kan maken of houden.
Plaats reactie
Erik V70
3rd Gear member
Berichten: 365
Lid geworden op: 07.04.2008 - 15:05

Graag even jullie mening over het volgende:

We hebben een nieuwe auto voor mijn vrouw besteld (nee, helaas geen volvo). Een van de heren in de showroom raadde aan om de auto voor aflevering met waxoyl te behandelen. Kosten minimaal (<100E) en vele voordelen (minder snel vies, makkelijker wassen, behoud glans).

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en is het wat jullie betreft zinvol om dat te laten doen ?

Gr. Erik
Gebruikersavatar
Driven2Shine
Forumsponsor
Berichten: 1402
Lid geworden op: 05.01.2009 - 14:01
Locatie: Huissen (naast Arnhem)
Contacteer:

Hou er rekening mee dat als je een behandeling laat doen je alleen de spullen van waxoyl mag gebruiken om je auto te wassen etc.
Gebruik je iets anders en ze komen er achter ben je de garantie kwijt.

Ik persoonlijk zou het niet doen aangezien ik een detailer ben en ik dus niets meer aan de lak mag doen.

Zorg er ook voor dat ze de nieuw afgeleverde auto niet even snel door de wasstraat halen voordat ze beginnen met de behandeling.
De wasstraat veroorzaakt direct krasjes op je lak en die ga je dan eeuwig blijven zien onder de waxoyl laag.
Gebruikersavatar
euerw
5th Gear member
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
Locatie: Ede

troep!!!!!!!!!!!!!!
zit ook op de KIA van mijn vrouw, geeft alleen maar vreemde rare vlekken, wat op de ramen zit komt er niet meer af, word even snel vies en oogt ook vies(hoog glas is weg, vogelpoep gaat er dwars door heen.
moet ik doorgaan?
volgens een medewerker(tussen neus en lippen) doet kia het omdat de auto`s nog weleens lang wachten op open opslag en zodoende tast het de lak niet te snel aan
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Is het zo erg? Ik ken het niet maar mijn moeder kreeg ook het advies van de dealer om het erop te laten smeren... Weet nu niet wat ze gekozen heeft maar de dealer moet hem nog binnen krijgen dus nu zou ze er nog onderuit kunnen misschien.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
Driven2Shine
Forumsponsor
Berichten: 1402
Lid geworden op: 05.01.2009 - 14:01
Locatie: Huissen (naast Arnhem)
Contacteer:

Mwa zo erg durf ik niet te zeggen maar ik vond dat ik het vrij netjes hield maar wel anders dacht ;)

Ik ben er ook inderdaad geen voorstander van al zien anderen dat weer anders.
Vraag eens om je heen of er mensen zijn die het hebben laten doen en of het de moeite is.
Denk dat je daar meer aan hebt als je ook de resultaten kunt zien na een x aantal maanden als tekst op een forum.
Gebruikersavatar
S40 Momentum
3rd Gear member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07.07.2009 - 20:47

Ik ben ook van plan om het te laten doen.

Is nu een aanbieding bij de Volvo dealer

Op internet hoor ik overigens erg positieve verhalen...
Volvo V50 2.0D Edition II 2008
Audi A3 1.9 TDI Attraction 2009
Seat Ibiza ST 1.2 TDI Copa Plus 2011
Volvo S40 2.0D Momentum 2005
Volkswagen Polo 1.4 TDI Turijn 2005
Volkswagen Golf 1.6 Comfortline 1998
Volkswagen Golf 1.4 Trendline 1998
asta
5th Gear member
Berichten: 1557
Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41

Op het eerste gezicht is het helemaal niet verkeerd.
Maar de laag blijft er niet eeuwig opzitten en zal dus onderhouden moeten worden.
Nu is dit leuk om bij een aflevering te laten doen maar een jaar erna dan wil je dit gewoon zelf gaan doen vanwege de kosten die er dan aanzitten.
Probeer het er dan maar eens af te krijgen als je niet beschikt over de juiste middelen.
Daarnaast, een klodder vogelpoep dit doordat je er te laat achterkwam ingebrand is heeft op deze plek ook geen bescherming meer en zal opnieuw gedaan moeten worden.
Al met al mooie technieken maar niet bedoelt voor de doorsnee portemonnee.

Mijn advies is om voor dat geld een leuk setje "poetsmiddel" te halen waar je om het half jaar je auto eens mee onder handen kan nemen.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
RVL
4th Gear member
Berichten: 575
Lid geworden op: 31.03.2009 - 15:14
Locatie: Prinsenbeek

Ik sluit me aan bij asta en heb goede ervaring met een was op basis van nano-technologie ik meen van Turtle. Dat spul is super makkelijk in -en uit te poetsen en blijft echt weken actief aanwezig (minder snel vuil en fabuleuze glans) En nee ik werk niet bij Turtle
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
Gebruikersavatar
Ytos
3rd Gear member
Berichten: 402
Lid geworden op: 28.06.2009 - 23:24
Contacteer:

De negatieve verhalen over Waxoyl verbazen me eigenlijk. Ik heb mijn vorige auto door een poetsbedrijf deze behandeling laten geven, toen 'ie zo'n twee jaar oud was. De auto is daarbij eerst gepolijst en vervolgens is het Waxoyl op/ingebracht. Het kostte me toen €265,=. Dit was overigens inclusief het schoonmaken van de binnenkant, waarbij de stoelbekleding ook met speciale middelen werd gereinigd. De garantie voor deze behandeling op gebruikte auto's is 18 maanden. Op nieuwe auto's 36 maanden.

Ik heb tot het inruilen van de auto vorige maand eigenlijk alleen maar gemak gehad van de Waxoylbehandeling. Op aanraden van het poetsbedrijf heb ik de auto twee jaar lang alleen nog in een wasbox gewassen. Nat maken met hogedrukspuit, daarna borstel met schuim, afspoelen met hogedruk en naspoelen met ...water (waarme 'ie vrijwel vanzelf droogt; weet ff niet hoe dat heet). Zomer en winter, vliegjes of pekel... alles spoelde ik er zonder problemen af. Pas de laatste maanden, toen ik merkte dat de laag minder goed werd c.q. vlak voordat ik de auto inruilde, heb ik de auto weer laten wassen in een wasstraat (ik weet het; sommigen gruwelen daarvan ;)).

Het komt er op neer dat ik eigenlijk zo tevreden was over Waxoyl, dat ik van de week met de Volvo naar dat bedrijf ben geweest om te vragen wat het behandelen van de V50 (alleen buitenkant) zou kosten. Dat zou komen op €175,- ex. btw. Ook daarbij wordt de auto eerst weer gepolijst en daarna behandeld. Ik kan dan kiezen uit Waxoyl of Was Guard, waarbij het poetsbedrijf liever heeft dat ik dat laatste kies. Dat schijnt makkelijker op te brengen te zijn en ook nog beter te zijn dan Waxoyl(?) Ik wilde eigenlijk juist een topic openen om te vragen of iemand nog een ander goed poetsbedrijf in omgeving Kennemerland kent die zo'n behandeling uitvoert en of er ervaringen zijn met Wax Guard (site www.waxguard.com). Maar nu zie ik dit topic. Wellicht dat hier nog mensen reageren die ervaring hebben met die laatste.
MY2008 Chameleon Blue V50 1.8F Kinetic (Dynamic?) former Company Car of Volvo Sweden
MY2015 Chrystal White Metallic V60 Nordic+ T5 GT8 Summum Intellisafe Line & Security Line Full Options

Ytos' Photography website
Ytos on Facebook
RampantBunny
3rd Gear member
Berichten: 452
Lid geworden op: 08.12.2008 - 23:42
Locatie: Apeldoorn

Enige tijd geleden sprak ik met Hullieman, hij heeft de waxoyl op zijn c30 en was er tevreden over en het zag er goed uit. Het betekende wel wassen in de wasbox en speciaale shampoo.

Zelf heb ik er geen ervaring mee ;)...Ik moet eerlijk gezegd bekennen dat ik er veel plezier in heb mijn C30 met de hand te wasssen en waxen. Het is een hoop werk, maar ik geniet van het resultaat en na een drukke werkweek (kantoorbaan :P) heeft het een ontspannend effect ...dan doe ik tenminste nog iets aan sport ;)
Afbeelding
Opel Agila max cool
C30 04-08, 1.6D Kinetic
C30, 11-08, 1.6D R-Design momentum audioline, Zaurak Diamond Cut
850 T-5R, zwart, 337hp / 524Nm

Afbeelding
Gebruikersavatar
Frank09
2nd Gear member
Berichten: 130
Lid geworden op: 10.06.2009 - 23:05
Locatie: Noord-holland

Bij aflevering is mijn auto (juni 2009) met Waxoil behandeld en nu, na ruim een half jaar, ben ik alleen maar tevreden. De auto blijft glanzen alsof ik hem gisteren in de was heb gezet. Ik was hem af en toe zelf (alleen met water en spons) of soms in de wasstraat (zeker nu regelmatig ivm de pekel en de lager temperaturen). Maar hij blijft als nieuw, kortom: erg tevreden! Kosten waren ca. € 200,-.
C70 Tourer 2.4i Geartronic (2009)
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging”