Bij dit warmere weer worden de airco's van onze classics goed op de proef gesteld.
Het volgende:
Airco net aan, koelt als een gek, erg koude lucht maar na een aantal minuten wordt dit steeds minder, op een gegeven moment geen koeling meer.
Dan zet ik de airco even uit en na een aantal minuten weer aan, dan vervolgens precies hetzelfde verhaal.
Iemand hier ervaring mee?
gr
rick
Airco, eerst goed koud dan steeds warmer
- ccvanmarion
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 19.01.2007 - 16:39
- Locatie: Rockanje
- Contacteer:
Als er helemaal geen lucht meer uit komt, zou het kunnen zijn dat de temperatuur sensor van de verdamper defect is. Ik heb dat eens gehad bij mijn S60 uit 2002. Probleem is dat de compressor dan niet meer afslaat en blijft koelen. De verdamper bevriest dan helemaal waardoor er geen lucht meer doorheen gaat.
als je de airco compressor met de hand uitschakeld, ontdooid de verdamper en kan er weer lucht doorheen.
Je kan het herkennen doordat alle leidingen van de airco onder het ijs zitten wanneer hij een tijdje heeft gelopen.
Sensor kost trouwens 15 euro of zoiets, dus als dat het is, ben je goedkoop klaar!
als je de airco compressor met de hand uitschakeld, ontdooid de verdamper en kan er weer lucht doorheen.
Je kan het herkennen doordat alle leidingen van de airco onder het ijs zitten wanneer hij een tijdje heeft gelopen.
Sensor kost trouwens 15 euro of zoiets, dus als dat het is, ben je goedkoop klaar!
Koos van Marion
Volvo S60 T5 comfort/premium/sports
Volvo S60 T5 comfort/premium/sports
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
inderdaad, grootste kans dat de luchtspleet te groot is van de pomp.
Deze kun je zelf afstellen, de VOLVO zegt al gauw dat de pomp vervangen moet worden.
Hier staat ook iets erover:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=30652
Deze kun je zelf afstellen, de VOLVO zegt al gauw dat de pomp vervangen moet worden.
Hier staat ook iets erover:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=30652
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19