Waarmee velgen in de wax zetten?

Zomerbanden, winterbanden, bandenboeren bandenplakken? Kortom alles over het contact met de weg.
Plaats reactie
Rob Bakker
5th Gear member

Hey,

Als het goed is kan ik volgende week zaterdag mijn velgen weer ophalen na een opknapbeurt, maar waarmee kan ik ze het beste beschermen voordat ik ze er weer onder zet?

(Ze zijn gepoedercoat, in verband met de oxidatie welke erop zat)

en hoe kan je het beste het centrale deel van de schijven en de naaf + remklauw schoon maken?

Thanx!
Driven2Shine
Forumsponsor
Contacteer:

Om ze te reinigen is er een safe wheel cleaner op basis van bessen die de metalen niet aan tasten.
Het product heet Bilberry safe wheel cleaner en kost momenteel 17,49 per liter concentraat.
Het product is verdunbaar van 1:1 tot 1:10 net nagelang hoe vies ze zijn.

Om ze te beschermen is er Smart Rimwax deze wax beschemrt je velgen tegen vuil en houd tot in zekere mate remslijpsel tegen.'
Het is geen wax die maanden lang beschermd maar 3 tot 4 weken is haalbaar.
Mocht er vuil op komen wat zeker gaat gebeuren kun je het er af spoelen met water uit de tuinslang of simpel met een sopje zonder teveel kracht inspanning.
denkweb
4th Gear member
Contacteer:

Ik spray na het reinigen van de velgen altijd een laagje Eenzet Balsamspray over de velgen, dit geeft een dun filmpje siliconen op de velg; bij de eerstvolgende wasbeurten spoel je al het vuil, inclusief remstof, zonder problemen weg. Het goedje is transparant van kleur en eigenlijk bedoeld om rubber- en kunststofdelen te reconditioneren.
Peugeot 305 rood | NH-57-KV | verkocht en inmiddels vernietigd
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
Plaats reactie

Terug naar “Banden en velgen”