En nog eentje meld zich met een startprobleem :-x
Gisteren ochtend starte mijn auto al moeilijk. Na 3 x proberen 5 seconden lang te starten lukte het eindelijk.
Dan vanmorgen: Niet noppes deed hij. De startmotor draaide rond, maar de motor sloeg niet aan. Via startkabels -> Voila hij deed het in 1 keer. Vanavond startte hij ook in 1 keer. Vreemd ding.
Je zou denken -> Das de accu. Ik vanmorgen de auto naar de garage gebracht met de vraag of ze de accu na konden kijken. Die was volgens hun helemaal in orde :?
Jullie een idee wat dit kan zijn?
Over de auto: Wordt gebruikt voor snelwegritjes, geen korte afstanden. (120+km per dag).
Nog een startprobleem erbij
- volvoruud
- 3rd Gear member
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 01.06.2005 - 21:31
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
------------------------------------------------
Volvo 440 1.8i Sports-Line '94
------------------------------------------------
kijk ook eens op www.volvowereld.nl
------------------------------------------------
Volvo 440 1.8i Sports-Line '94
------------------------------------------------
kijk ook eens op www.volvowereld.nl
------------------------------------------------
-
- 4th Gear member
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 12.01.2005 - 23:03
- Locatie: Maasbree
Verdelerkap en rotor al bekeken? Als die versleten zijn krijg je dit ook (wel draaien, wel benzine, maar geen goede vonk)...
Daar aangekoppeld natuurlijk de bougiekabels en de bougies zelf. Wellicht even nagaan hoe oud dat die zijn en hoeveel km's ze hebben gedraaid.
Daar aangekoppeld natuurlijk de bougiekabels en de bougies zelf. Wellicht even nagaan hoe oud dat die zijn en hoeveel km's ze hebben gedraaid.
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
- volvoruud
- 3rd Gear member
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 01.06.2005 - 21:31
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
Ik vind het vreemd dat hij er alleen 's morgens last van heeft, en hij met startkabel gelijk start.. Nu ben ik a-technisch, dus kan het ook aan mij liggen 

------------------------------------------------
Volvo 440 1.8i Sports-Line '94
------------------------------------------------
kijk ook eens op www.volvowereld.nl
------------------------------------------------
Volvo 440 1.8i Sports-Line '94
------------------------------------------------
kijk ook eens op www.volvowereld.nl
------------------------------------------------
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Het is natuurlijk vreemd dat ie het wel doet met een startkabel. Of was dit gewoon geluk. Je denkt haast dat het de accu MOET zijn. Als ie met kabels gewoon start.... misschien je accuverbinding?
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- HANS144
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 06.11.2005 - 15:09
- Locatie: kop van noord holland
- Contacteer:
Ik ben niet verschrikkelijk technisch, maar ik hoor bij startproblemen nooit iemand van jullie zeggen dat je ook eens goed moet kijken of de massa-draad wel goed zijn werk doet :roll:
Even los halen en schoonmaken en misschien een beetje invetten!!
Even los halen en schoonmaken en misschien een beetje invetten!!
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Ik begin na alle problemen die je er mee gehad hebt ook te denken dat de motormassa-kabel dat kan je makkelijk meten door met een multimeter de weerstand tussen de motor en je carroserie of accu.
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- volvoruud
- 3rd Gear member
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 01.06.2005 - 21:31
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
En een update:
Vanmorgen weer niet starten :-x
Naar de autodokter gebracht. Verdeelkap, rotor en bogiekabels vervangen en nu moet het opgelost zijn.
Roever had gelijk
(typ en naamfouten voorbehouden vanwege aaaaaa-technische achtergrond
)
Vanmorgen weer niet starten :-x
Naar de autodokter gebracht. Verdeelkap, rotor en bogiekabels vervangen en nu moet het opgelost zijn.
Roever had gelijk
(typ en naamfouten voorbehouden vanwege aaaaaa-technische achtergrond

------------------------------------------------
Volvo 440 1.8i Sports-Line '94
------------------------------------------------
kijk ook eens op www.volvowereld.nl
------------------------------------------------
Volvo 440 1.8i Sports-Line '94
------------------------------------------------
kijk ook eens op www.volvowereld.nl
------------------------------------------------
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
En ook de accupolen (en de accuklemmen die er op zitten) goed invetten kan geen kwaad. Daardoor is er minder weerstand en minder corrosie op die belangrijke plaats.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 20.11.2005 - 20:50
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Mag ik vragen wat het gekost heeft? En dan vooral de verdeelkap en rotor. Zowel hier een antwoord of via berichtje sturen stel ik zeer op prijs!volvoruud schreef: Naar de autodokter gebracht. Verdeelkap, rotor en bogiekabels vervangen en nu moet het opgelost zijn.
En nu inderdaad maar hopen dat het inderdaad opgelost is

Groeten,
Remy_W
-
- 4th Gear member
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 12.01.2005 - 23:03
- Locatie: Maasbree
Dat horen we graag, weer een tevreden volvorijder!
Uit mijn hoofd de volgende prijzen (kan er een paar euro langs zitten):
Verdelerkap en rotor: 15 euro
Bougiekabels: 30 euro (setje)
Bougies: 5 euro per stuk
Dat was ik kwijt voor alleen de losse onderdelen.

Uit mijn hoofd de volgende prijzen (kan er een paar euro langs zitten):
Verdelerkap en rotor: 15 euro
Bougiekabels: 30 euro (setje)
Bougies: 5 euro per stuk
Dat was ik kwijt voor alleen de losse onderdelen.
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
- volvoruud
- 3rd Gear member
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 01.06.2005 - 21:31
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
Aangezien ik zelf helemaal niets kan was het alles bij elkaar inclusief montage, arbeidsuren en leenauto: 150 euro. Leenauto was niet bij de prijsgerekend en was dus gratis
Heb ik ook nog olie en koelvloeistof bij gehad. (was trouwens niet bij de Volvo dealer, maar bij de Daihatsu dealer).

Heb ik ook nog olie en koelvloeistof bij gehad. (was trouwens niet bij de Volvo dealer, maar bij de Daihatsu dealer).
------------------------------------------------
Volvo 440 1.8i Sports-Line '94
------------------------------------------------
kijk ook eens op www.volvowereld.nl
------------------------------------------------
Volvo 440 1.8i Sports-Line '94
------------------------------------------------
kijk ook eens op www.volvowereld.nl
------------------------------------------------
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 20.11.2005 - 20:50
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Bedankt voor de info!! 
Is die zorgtoeslag zometeen toch nog ergens goed voor

Is die zorgtoeslag zometeen toch nog ergens goed voor
