Nog een startprobleem erbij

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Gebruikersavatar
volvoruud
3rd Gear member
Berichten: 319
Lid geworden op: 01.06.2005 - 21:31
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

En nog eentje meld zich met een startprobleem :-x

Gisteren ochtend starte mijn auto al moeilijk. Na 3 x proberen 5 seconden lang te starten lukte het eindelijk.

Dan vanmorgen: Niet noppes deed hij. De startmotor draaide rond, maar de motor sloeg niet aan. Via startkabels -> Voila hij deed het in 1 keer. Vanavond startte hij ook in 1 keer. Vreemd ding.

Je zou denken -> Das de accu. Ik vanmorgen de auto naar de garage gebracht met de vraag of ze de accu na konden kijken. Die was volgens hun helemaal in orde :?

Jullie een idee wat dit kan zijn?

Over de auto: Wordt gebruikt voor snelwegritjes, geen korte afstanden. (120+km per dag).
------------------------------------------------
Volvo 440 1.8i Sports-Line '94
------------------------------------------------
kijk ook eens op www.volvowereld.nl
------------------------------------------------
roever
4th Gear member
Berichten: 564
Lid geworden op: 12.01.2005 - 23:03
Locatie: Maasbree

Verdelerkap en rotor al bekeken? Als die versleten zijn krijg je dit ook (wel draaien, wel benzine, maar geen goede vonk)...

Daar aangekoppeld natuurlijk de bougiekabels en de bougies zelf. Wellicht even nagaan hoe oud dat die zijn en hoeveel km's ze hebben gedraaid.
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
Gebruikersavatar
volvoruud
3rd Gear member
Berichten: 319
Lid geworden op: 01.06.2005 - 21:31
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Ik vind het vreemd dat hij er alleen 's morgens last van heeft, en hij met startkabel gelijk start.. Nu ben ik a-technisch, dus kan het ook aan mij liggen :P
------------------------------------------------
Volvo 440 1.8i Sports-Line '94
------------------------------------------------
kijk ook eens op www.volvowereld.nl
------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Het is natuurlijk vreemd dat ie het wel doet met een startkabel. Of was dit gewoon geluk. Je denkt haast dat het de accu MOET zijn. Als ie met kabels gewoon start.... misschien je accuverbinding?
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Gebruikersavatar
HANS144
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 06.11.2005 - 15:09
Locatie: kop van noord holland
Contacteer:

Ik ben niet verschrikkelijk technisch, maar ik hoor bij startproblemen nooit iemand van jullie zeggen dat je ook eens goed moet kijken of de massa-draad wel goed zijn werk doet :roll:
Even los halen en schoonmaken en misschien een beetje invetten!!
Gebruikersavatar
Michel740Turbo
5th Gear member
Berichten: 1777
Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
Locatie: Brecht
Contacteer:

Ik begin na alle problemen die je er mee gehad hebt ook te denken dat de motormassa-kabel dat kan je makkelijk meten door met een multimeter de weerstand tussen de motor en je carroserie of accu.
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
Gebruikersavatar
volvoruud
3rd Gear member
Berichten: 319
Lid geworden op: 01.06.2005 - 21:31
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

En een update:

Vanmorgen weer niet starten :-x

Naar de autodokter gebracht. Verdeelkap, rotor en bogiekabels vervangen en nu moet het opgelost zijn.

Roever had gelijk :wink:

(typ en naamfouten voorbehouden vanwege aaaaaa-technische achtergrond :P )
------------------------------------------------
Volvo 440 1.8i Sports-Line '94
------------------------------------------------
kijk ook eens op www.volvowereld.nl
------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

En ook de accupolen (en de accuklemmen die er op zitten) goed invetten kan geen kwaad. Daardoor is er minder weerstand en minder corrosie op die belangrijke plaats.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Remy_W
2nd Gear member
Berichten: 55
Lid geworden op: 20.11.2005 - 20:50
Locatie: Den Helder
Contacteer:

volvoruud schreef: Naar de autodokter gebracht. Verdeelkap, rotor en bogiekabels vervangen en nu moet het opgelost zijn.
Mag ik vragen wat het gekost heeft? En dan vooral de verdeelkap en rotor. Zowel hier een antwoord of via berichtje sturen stel ik zeer op prijs!

En nu inderdaad maar hopen dat het inderdaad opgelost is :)

Groeten,

Remy_W
roever
4th Gear member
Berichten: 564
Lid geworden op: 12.01.2005 - 23:03
Locatie: Maasbree

Dat horen we graag, weer een tevreden volvorijder! :D

Uit mijn hoofd de volgende prijzen (kan er een paar euro langs zitten):

Verdelerkap en rotor: 15 euro
Bougiekabels: 30 euro (setje)
Bougies: 5 euro per stuk

Dat was ik kwijt voor alleen de losse onderdelen.
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
Gebruikersavatar
volvoruud
3rd Gear member
Berichten: 319
Lid geworden op: 01.06.2005 - 21:31
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Aangezien ik zelf helemaal niets kan was het alles bij elkaar inclusief montage, arbeidsuren en leenauto: 150 euro. Leenauto was niet bij de prijsgerekend en was dus gratis :P

Heb ik ook nog olie en koelvloeistof bij gehad. (was trouwens niet bij de Volvo dealer, maar bij de Daihatsu dealer).
------------------------------------------------
Volvo 440 1.8i Sports-Line '94
------------------------------------------------
kijk ook eens op www.volvowereld.nl
------------------------------------------------
Remy_W
2nd Gear member
Berichten: 55
Lid geworden op: 20.11.2005 - 20:50
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bedankt voor de info!! :D


Is die zorgtoeslag zometeen toch nog ergens goed voor ;)
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”