Pagina 1 van 1

Nog een startprobleem erbij

Geplaatst: 30.11.2005 - 21:15
door volvoruud
En nog eentje meld zich met een startprobleem :-x

Gisteren ochtend starte mijn auto al moeilijk. Na 3 x proberen 5 seconden lang te starten lukte het eindelijk.

Dan vanmorgen: Niet noppes deed hij. De startmotor draaide rond, maar de motor sloeg niet aan. Via startkabels -> Voila hij deed het in 1 keer. Vanavond startte hij ook in 1 keer. Vreemd ding.

Je zou denken -> Das de accu. Ik vanmorgen de auto naar de garage gebracht met de vraag of ze de accu na konden kijken. Die was volgens hun helemaal in orde :?

Jullie een idee wat dit kan zijn?

Over de auto: Wordt gebruikt voor snelwegritjes, geen korte afstanden. (120+km per dag).

Geplaatst: 30.11.2005 - 22:46
door roever
Verdelerkap en rotor al bekeken? Als die versleten zijn krijg je dit ook (wel draaien, wel benzine, maar geen goede vonk)...

Daar aangekoppeld natuurlijk de bougiekabels en de bougies zelf. Wellicht even nagaan hoe oud dat die zijn en hoeveel km's ze hebben gedraaid.

Geplaatst: 30.11.2005 - 23:17
door volvoruud
Ik vind het vreemd dat hij er alleen 's morgens last van heeft, en hij met startkabel gelijk start.. Nu ben ik a-technisch, dus kan het ook aan mij liggen :P

Geplaatst: 01.12.2005 - 07:33
door Hans
Het is natuurlijk vreemd dat ie het wel doet met een startkabel. Of was dit gewoon geluk. Je denkt haast dat het de accu MOET zijn. Als ie met kabels gewoon start.... misschien je accuverbinding?

Geplaatst: 01.12.2005 - 09:33
door HANS144
Ik ben niet verschrikkelijk technisch, maar ik hoor bij startproblemen nooit iemand van jullie zeggen dat je ook eens goed moet kijken of de massa-draad wel goed zijn werk doet :roll:
Even los halen en schoonmaken en misschien een beetje invetten!!

Geplaatst: 01.12.2005 - 14:20
door Michel740Turbo
Ik begin na alle problemen die je er mee gehad hebt ook te denken dat de motormassa-kabel dat kan je makkelijk meten door met een multimeter de weerstand tussen de motor en je carroserie of accu.

Geplaatst: 05.12.2005 - 18:58
door volvoruud
En een update:

Vanmorgen weer niet starten :-x

Naar de autodokter gebracht. Verdeelkap, rotor en bogiekabels vervangen en nu moet het opgelost zijn.

Roever had gelijk :wink:

(typ en naamfouten voorbehouden vanwege aaaaaa-technische achtergrond :P )

Geplaatst: 05.12.2005 - 19:06
door Battlecruiser
En ook de accupolen (en de accuklemmen die er op zitten) goed invetten kan geen kwaad. Daardoor is er minder weerstand en minder corrosie op die belangrijke plaats.

Geplaatst: 06.12.2005 - 08:48
door Remy_W
volvoruud schreef: Naar de autodokter gebracht. Verdeelkap, rotor en bogiekabels vervangen en nu moet het opgelost zijn.
Mag ik vragen wat het gekost heeft? En dan vooral de verdeelkap en rotor. Zowel hier een antwoord of via berichtje sturen stel ik zeer op prijs!

En nu inderdaad maar hopen dat het inderdaad opgelost is :)

Groeten,

Remy_W

Geplaatst: 06.12.2005 - 17:42
door roever
Dat horen we graag, weer een tevreden volvorijder! :D

Uit mijn hoofd de volgende prijzen (kan er een paar euro langs zitten):

Verdelerkap en rotor: 15 euro
Bougiekabels: 30 euro (setje)
Bougies: 5 euro per stuk

Dat was ik kwijt voor alleen de losse onderdelen.

Geplaatst: 06.12.2005 - 18:50
door volvoruud
Aangezien ik zelf helemaal niets kan was het alles bij elkaar inclusief montage, arbeidsuren en leenauto: 150 euro. Leenauto was niet bij de prijsgerekend en was dus gratis :P

Heb ik ook nog olie en koelvloeistof bij gehad. (was trouwens niet bij de Volvo dealer, maar bij de Daihatsu dealer).

Geplaatst: 07.12.2005 - 09:17
door Remy_W
Bedankt voor de info!! :D


Is die zorgtoeslag zometeen toch nog ergens goed voor ;)