Geacht forum,
Aangezien de remblokken aan vervanging toe zijn, heb ik eigenlijk hoerengeluk gehad dat ik nog nooit een lekke band diende te vervangen.
De wielen zijn, met gebruik van het speciaal opzetstukje, door de aanwezigheid van die ene schurftige rotbout onmogelijk te verwijderen. Dus een zeer efficiente diefstalbeveiliging. Zelfs mijn lokale Volvo-dealer krabt zich in de haren. Idem dito met de bandencentrales. Echt een leuk Volvo-gadget. Ben nieuwsgierig of een fervente all round mechanieker mij straks soelaas zal brengen als hij 4 bouten (hopelijk zonder veel schade aan de lichtmetalen wielen) op die stomme dingen gaat lassen.
Zijn hier voorgaande gevallen bekend?
Overigens blijf ik een blije V70-er (D5 Auto). Mooie en degelijke (met uitzondering dan van bovenstaande ergernis) creatie van Volvo.
wielen V70 (2002)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Kan er me zo niks bij voorstellen, kun je eens een foto plaatsen?
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Hoezo niks bij voorstellen? De wielbouten van Volvo zijn echt heel slecht. Dat is algemeen bekend. Ze verweren ook erg snel. Als een voorganger ze te vast heeft gedraaid kun je er ze slecht uitdraaien. Ze zijn van een vrij zacht materiaal. Dus draai je ze snel aan gort.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
in dit Topic staan meer ervaringen met de bouten
Hop voor je dat ze er nog redelijk makkelijk vanaf gaan.
Hop voor je dat ze er nog redelijk makkelijk vanaf gaan.
S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33127
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Heb ook wel eens hele slechte gezien, gelukkig niet op onze Volvo's. Wel op die van de vader van mijn vriendinnetje, heeft ze toen hij de auto kreeg, meteen laten vervangen (en hier zijn ze wel even mee bezig geweest).
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Ik heb mijn orgineel volvo bouten ook niet meer. Ben ik erg blij om.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
- V70D52002
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 27.11.2006 - 09:50
- Locatie: Sassenheim
Na nieuwe schijven die door de dealer waren geplaatst, kreeg ik inderdaad ook de bewuste 2 bouten van de voorwielen, bij het wisselen naar winterbanden niet meer los. Zij zelf gelukkig nog (net) wel. Nu ben ik gezegend met 4 x 5 normale bouten. Dan maar geen diefstalbeveiliging. Zo mooi zijn die 16 inch lmv nou ook weer niet.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 17.08.2008 - 11:38
Aan de gelijkgestemden,
Oef, sinds gisteren zijn die ondingen van originele VOLVO-anti-diefstalbouten op de schroothoop.
Heeft heeft wel ongeveer 5 uur las-, kap-, wringwerk en nog meer wanhoop gekost eer die bouten het wilden begeven.
Gelukkig zonder schade aan de lichtmetalen velgen (zelfs het kunststoffen centerplaatje bleef gespaard).
Daartegenover staat dat er slechts een uurtje nodig is al de remblokken te vervangen.
Even de mooie V wassen en de sporen van de onverantwoordelijke VOLVO-toeleveranciers zijn verdwenen.
Alleen volgende keer de schijven vernieuwen wegens de opgelopen schade door de versleten blokken.
Blijkbaar zou er een on-line leverancier bestaan teneinde niet de ellendig dure VOLVO-doosjes te moeten betalen.
Iemand kennis hieromtrent? Bedankt voor het medeleven.
Oef, sinds gisteren zijn die ondingen van originele VOLVO-anti-diefstalbouten op de schroothoop.
Heeft heeft wel ongeveer 5 uur las-, kap-, wringwerk en nog meer wanhoop gekost eer die bouten het wilden begeven.
Gelukkig zonder schade aan de lichtmetalen velgen (zelfs het kunststoffen centerplaatje bleef gespaard).
Daartegenover staat dat er slechts een uurtje nodig is al de remblokken te vervangen.
Even de mooie V wassen en de sporen van de onverantwoordelijke VOLVO-toeleveranciers zijn verdwenen.
Alleen volgende keer de schijven vernieuwen wegens de opgelopen schade door de versleten blokken.
Blijkbaar zou er een on-line leverancier bestaan teneinde niet de ellendig dure VOLVO-doosjes te moeten betalen.
Iemand kennis hieromtrent? Bedankt voor het medeleven.