vervangen versnellingsbakolie
-
roode-draak
- Starter
hallo ik ben nieuw hier en hier aanbeland omdat ik zelf nogal veel sleutel aan mijn 440 gl uit 91 115000 km op de teller. Mijn wagen rijdt als een zonnetje maar de linker draagarm heb ik van de week vervangen bij het vervangen schoot ongelukkig genoeg mijn as uit de ashoes bij de bak en er lekte behoorlijk wat olie uit +/_ 1 liter waar zit de vulplug zodat ik het er weer in kan gooien ik heb het nl grootendeels opgevangen. Of is het beter de hele bak af te tappen en er weer nieuwe in te doen??
-
Melvin
- 2nd Gear member
De vulplug is een bout met vierkant gat aan de voorkant van de bak. Je moet hier een beetje creatief met een trechter en een slang mee zijn om de olie weer terug er in te krijgen.
Als de olie nog goed is en de bak soepel schakelde, kan je de olie weer gebruiken. Als dit niet zo is, of als er bij het opvangen van de olie er ook zand en andere rotzooi in gekomen is, zou ik de hele bak aftappen en er nieuwe olie instoppen. Ook als je tekort komt omdat je niet alles hebt opgevangen zou ik gewoon nieuwe halen.
Als de olie nog goed is en de bak soepel schakelde, kan je de olie weer gebruiken. Als dit niet zo is, of als er bij het opvangen van de olie er ook zand en andere rotzooi in gekomen is, zou ik de hele bak aftappen en er nieuwe olie instoppen. Ook als je tekort komt omdat je niet alles hebt opgevangen zou ik gewoon nieuwe halen.
-
roode-draak
- Starter
er is wel wat naast gevallen ja dus ik heb niet alles kunnen redden maar zelfs nu schakelt hij nog gewoon soepel ik heb wel het meeste opgevangen maar wat minder kan toch geen kwaad? :scratch:
- redrooster
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Er zijn van die flessen met slangen te koop waarmee je versnellingsbakolie kan vervangen. Niet al te duur en heel handig. Naar mijn mening is het vervangen zonder zo'n fles bijna niet mogelijk.
Mee eens, genoeg olie er in, allerbelangrijkst.
Mee eens, genoeg olie er in, allerbelangrijkst.
De 460 GL carb van Frans
-
sleutelaar
- 3rd Gear member
Dringend advies: aftappen en verversen. Niet mee ryden tot afgevuld met olie.
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
-
evanmandos
- 2nd Gear member
- Contacteer:
owja, om te vullen neem je 1 meter goedkope tuinslang(deze jat je van je vrouw/moeder haar tuinslang), een M12/M14 wartel en een (harde/duitse) colafles zonder bodem 
wartel sla je met lompe kracht in de colafles, en dan heb je een ideale klemsluiting om de slang in te bevestigen
ziedaar, een paar centen uitgespaard en de ultieme herbruikbare olietrechter...
wartel sla je met lompe kracht in de colafles, en dan heb je een ideale klemsluiting om de slang in te bevestigen
440 1.6 op G3 met 230000km
Krot Mondeo 1.8 op G3 290000km (gaat eruit, V70 in aantocht)
C30 ingeleverd voor een honda greenpeace(alleen vw financiele aspect hoor!)
Krot Mondeo 1.8 op G3 290000km (gaat eruit, V70 in aantocht)
C30 ingeleverd voor een honda greenpeace(alleen vw financiele aspect hoor!)
-
roode-draak
- Starter
Bedank voor die bloemen en jullie advies ik heb het ter harte genomen de vesnellingsbak is weer afgevuld en al met al rijdt ie weer als een nieuwe. :wav: dus over exact 5 dagen de alpenkruezer erachter en ff 1300 km tuffen naar zuid frankrijk. :hotsun: