Inhouden in combinatie met speling in aandrijving S60 D5

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Salaridebrito
2nd Gear member

Hallo,

Sinds een week heb ik speling in mijn aandrijving. Dit is alleen duidelijk aanwezig bij een goed warme motor. Bij gas loslaten en geven voel ik speling. Dit gaat niet gepaard met een geluid (dus geen tik). De bovenste motorsteun en baksteun zijn door mij een tijd geleden al vervangen. Ook vind ik de versnellingspook moeilijk uit de versnelling gaan als ik een lange tijd op de snelweg in bijvoorbeeld vijf heb gezeten. Schakelen geet niet soepel met een simpele handbeweging. Dit moet echt met beleid. Alleen bij warme motor. Bij koude motor gaat het schakelen nog soepel.

Tevens heb ik het gevoel dat de auto minder vermogen heeft en dat hij ergens gesmoord wordt. Twee dagen geleden heb ik mijn vriendin gas laten geven. Tot mijn verbazing bolden beide slangen van de intercooler flink op. Ik vermoed dat bij warme motor deze slangen ook samentrekken...

Wie heeft een mogelijke oorzaak voor bovenstaande zaken?

Mijn S60 D5 uit 2003 heeft ondertussen 167.000 km gelopen.
S70 2.5T antraciet satelite 17 inch/ automaat/ fasttech tuned/2 din pioneer/ dolby surround/volleder
Ramon&Ramon
7th Gear member

Dat opbollen van de slangen is normaal bij een Turbo,er wordt met veel kracht lucht doorheen geblazen.zou dat niet zo zijn, dan is er iets mis met je turbo.
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”