helaas heb ik wederom last van trillingen.
echter niet het soort trillen waarmee ik zelf aan balanceren / de velgen moet denken.
tot 110 km/h niets aan het handje, zodra ik harder ga rijden wordt het trillen erger, boven de 150 km/h heb ik het gevoel te kunnen hordelopen zo is de gehele auto aan het springen. dan trilt ook alles, van stoel tot stuur...
heb overigens het idee dat het met volle tank nu wat minder is als met een bijna lege tank..
ook het gevoel dat ie bij stevige zijwind wat meer trilt.
ik vermoed zelf de schokdempers, vind de auto bij tijd en wijle ook een beetje zweverig.
heb geen last van:
- trillende remmen ook niet op hogere snelheid
- balanceer trillingen rond de 80 km/h
iemand een idee of dit ook eens meegemaakt?
trillende auto boven 130 km/h
- sappie
- 3rd Gear member
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 12.06.2009 - 09:57
09-'12: S80 (2002), 2.4 (170pk), 5-traps aut., dynamic, 140.500km bij aanschaf in sept 2012. Huidige stand: 162.000km.
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21561
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik heb vorig jaar een kapotte schijfrem gehad, achter. Na vervangen de hele auto weer lekker op de weg.
Zoiets ook bij jou aan de hand?
Zoiets ook bij jou aan de hand?
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- sappie
- 3rd Gear member
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 12.06.2009 - 09:57
ik heb vernomen dat als het een remprobleem is, dan zou je met name op hoge snelheden een trillend rempedaal moeten hebben bij het remmen. bij mij remt ie helemaal prima.Msuidgeest schreef:Ik heb vorig jaar een kapotte schijfrem gehad, achter. Na vervangen de hele auto weer lekker op de weg.
Zoiets ook bij jou aan de hand?
09-'12: S80 (2002), 2.4 (170pk), 5-traps aut., dynamic, 140.500km bij aanschaf in sept 2012. Huidige stand: 162.000km.
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
- Pas259
- 3rd Gear member
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 22.10.2008 - 11:17
- Locatie: Spijkenisse
Ja, Veerpootbrug mischien? dit heeft bij mij een hoop trillingen en kraken geneutraliseerd.JosW schreef:Uitlijnen? Stabilisatorstang?
Deze link en dan kijken bij wegligging.
http://www.europeantuning.nl/shop_nl.htm
Volvo 440 1.6i '95
Volvo 850 2.5i GLT '94
Mercedes C200 CDI Elegance '00
Saab 9-3 2.0 SE '00
Volvo S60 2.4 '01
Volvo 850 2.5i GLT '94
Mercedes C200 CDI Elegance '00
Saab 9-3 2.0 SE '00
Volvo S60 2.4 '01
- sappie
- 3rd Gear member
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 12.06.2009 - 09:57
de auto is reeds uitgelijnd. uitlijnen zou volgens mij ook alleen naar rechts of links trekken als gevolg moeten hebben en geen trillingen.
een veerpootbrug staat op het lijstje
, maar ook dit zal de trillingen helaas niet wegnemen.
boven de 150 stuitert de auto echt zoals ik in ieder geval nog nooit heb meegemaakt...
stabi's zal ik moeten laten checken..
een veerpootbrug staat op het lijstje
boven de 150 stuitert de auto echt zoals ik in ieder geval nog nooit heb meegemaakt...
stabi's zal ik moeten laten checken..
09-'12: S80 (2002), 2.4 (170pk), 5-traps aut., dynamic, 140.500km bij aanschaf in sept 2012. Huidige stand: 162.000km.
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
- sappie
- 3rd Gear member
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 12.06.2009 - 09:57
ik heb sinds kort nieuwe velgen en banden en deze zijn recentelijk nog helemaal nagekeken i.v.m. een probleempje met een michelin band ...JosW schreef:Misschien toch een kromme velg? Veroorzaakt o.a. het door jou beschreven verschijnsel.
09-'12: S80 (2002), 2.4 (170pk), 5-traps aut., dynamic, 140.500km bij aanschaf in sept 2012. Huidige stand: 162.000km.
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
- denkweb
- 4th Gear member
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 04.08.2007 - 10:27
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Wat mij te binnen schiet: Schokbreker(s) versleten, toplager schokbreker kaduuk, draagarm(rubbers) versleten, fusee versleten, plakkende/klemmende remblokken (erg onwaarschijnlijk)...
alle andere gedachten kom je tegen bij het uitbalanceren van de banden. Een kromme velg, bandbeschadiging, onbalans, losgeraakt lood, etc etc kom je dan al tegen.
alle andere gedachten kom je tegen bij het uitbalanceren van de banden. Een kromme velg, bandbeschadiging, onbalans, losgeraakt lood, etc etc kom je dan al tegen.
Peugeot 305 rood | NH-57-KV | verkocht en inmiddels vernietigd
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
-
- 1st Gear member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 26.05.2008 - 09:46
Zo te lezen komt het van de achterzijde. Probeer eens de auto van achter op te krikken en geef een zwaai aan beide wielen. Kijk naar slingering en vooral hoogteslag. Luister naar bijgeluiden, slepende remmen, wielllager. Laat je dempers controleren. Laat de wielen ad auto balanceren. Meer opties heb ik ook niet......
- sappie
- 3rd Gear member
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 12.06.2009 - 09:57
ik heb wel het gevoel dat het van de achterzijde komt.
ga volgende week wel even kijken of ik niet ff bij Estate Services of Nordicar terecht kan voor een check van de achterophanging...
ga volgende week wel even kijken of ik niet ff bij Estate Services of Nordicar terecht kan voor een check van de achterophanging...
09-'12: S80 (2002), 2.4 (170pk), 5-traps aut., dynamic, 140.500km bij aanschaf in sept 2012. Huidige stand: 162.000km.
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
- sappie
- 3rd Gear member
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 12.06.2009 - 09:57
dat hoop ik ook niet. ik heb ergens gelezen dat als je instuurt dat je dit dan zou moeten kunnen horen (gekraak en zo, hierbij wel opletten dat het niet de plaatjes zijn), ik hoor bij mij niets dus ik hoop.....JosW schreef:Alle hierboven genoemde mogelijke oorzaken zijn terecht. Eén is er nog niet genoemd: Een kromme as. Hoop het niet voor je.
daarentegen hoop ik gewoon dat de oorzaak wel gevonden wordt en als dat dan de aandrijfas is...tja..
09-'12: S80 (2002), 2.4 (170pk), 5-traps aut., dynamic, 140.500km bij aanschaf in sept 2012. Huidige stand: 162.000km.
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
- sappie
- 3rd Gear member
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 12.06.2009 - 09:57
waar een vraag is moet ook een oplossing zijn.
vandaag even de banden laten uitbalanceren bij Mensink te Nieuw Vennep.
ik had hier ook mijn voorbanden laten doen en het leuke is ook dat je erbij kan blijven staan en meekijken. zijn ook bereidt om uit te leggen wat ze precies doen..
1 band hadden ze een kwartslag gedraaid (laagste punt velg samenvallend met hoogste punt band) en de boel wederom gebalanceerd.
vanavond even de 170 snel aangetipt en de gigantische bokkensprong die de auto eerst had (onbestuurbaar bijna) is weg.
wat dat betreft echt een vooruitgang van 95% in deze!!!!
voel nog wel op alle snelheden een heeeeeele lichte vibratie. ik denk dat dit laatste kleine deel te wijten zou moeten zijn aan een ophangrubber of de schokdempers....
maar vooralsnog rijdt het comfortabel genoeg om de portomonnaie voorlopig even te sparen.
uit pure voorzorg ga ik op termijn zowiezo de schokbrekers nog laten vervangen, maar nu ff niet...
wederom hulde aan Mensink, echt super vriendelijke gasten en kwaliteit! volgende keer geen profile meer voor mij maar meteen daar heen!
vandaag even de banden laten uitbalanceren bij Mensink te Nieuw Vennep.
ik had hier ook mijn voorbanden laten doen en het leuke is ook dat je erbij kan blijven staan en meekijken. zijn ook bereidt om uit te leggen wat ze precies doen..
1 band hadden ze een kwartslag gedraaid (laagste punt velg samenvallend met hoogste punt band) en de boel wederom gebalanceerd.
vanavond even de 170 snel aangetipt en de gigantische bokkensprong die de auto eerst had (onbestuurbaar bijna) is weg.
wat dat betreft echt een vooruitgang van 95% in deze!!!!
voel nog wel op alle snelheden een heeeeeele lichte vibratie. ik denk dat dit laatste kleine deel te wijten zou moeten zijn aan een ophangrubber of de schokdempers....
maar vooralsnog rijdt het comfortabel genoeg om de portomonnaie voorlopig even te sparen.
uit pure voorzorg ga ik op termijn zowiezo de schokbrekers nog laten vervangen, maar nu ff niet...
wederom hulde aan Mensink, echt super vriendelijke gasten en kwaliteit! volgende keer geen profile meer voor mij maar meteen daar heen!
09-'12: S80 (2002), 2.4 (170pk), 5-traps aut., dynamic, 140.500km bij aanschaf in sept 2012. Huidige stand: 162.000km.
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).