Airco C70

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
shadowsman5
2nd Gear member

Hoi,

Ik heb een probleem met mn airco van mn C70, als ik de airco aanzet dan blaast ie paar minuten koude lucht binnen en hierna komt er gewoon buitenlucht binnen. Pas als ik de airco uitzet en even wacht en dan weer aanzet dan werkt ie gewoon weer en ga zo maar door. De airco is onlangs nog gevuld, omdat ie leeg was. Weet iemand wat dit kan zijn?
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

De vraag is te algemeen.

Sinds wanneer doet de auto dit?
Is het geleidelijk gekomen of zomaar in eens?
Hoeveel freon is er gevuld en is er eventueel een lekkage gevonden?

Je kunt een test doen: zet de airco op de koudste stand, ventilator op 2 of 3 en kijk dan wat er gebeurt. Ik zeg dat de compressor moet gaan draaien en vervolgens ook de motor-koel-ventilator. Eventueel kun je aan de koelleidingen voelen want die moeten behoorlijk koud gaan worden.
Let op draaiende delen voor afhakkende vingers!
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
marwess
2nd Gear member

dat is de bekende luchtspleet die afgesteld dient te worden hadden ze toch wel mogen inspecteren voor ze je systeem hebben gevuld want het is een veel voorkomend gebrek

mocht je er niet aan uitkomen geef maar een persoonlijke mail voor info of anders ben ik wel bereid om het voor je te doen

gr

martin
Rickyrick
Starter

Heb exact hetzelfde probleem met m'n V70...
marwess
2nd Gear member

ik zou zeggen kom beide naar me toe dan stel ik de koppeling voor jullie af evt inclusief airco service

gr

martin
shadowsman5
2nd Gear member

Volgens die gozer die m gevuld heeft is de pomp versleten, maar hier geloof ik niks van.
marwess
2nd Gear member

een pomp is versleten wanneer de hoge en lage druk gelijk zijn dus inwendige lekkage.het punt is niet iedereen kan en wil de koppeling stellen

gr

martin
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”