Hoi,
Ik heb een probleem met mn airco van mn C70, als ik de airco aanzet dan blaast ie paar minuten koude lucht binnen en hierna komt er gewoon buitenlucht binnen. Pas als ik de airco uitzet en even wacht en dan weer aanzet dan werkt ie gewoon weer en ga zo maar door. De airco is onlangs nog gevuld, omdat ie leeg was. Weet iemand wat dit kan zijn?
Airco C70
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
De vraag is te algemeen.
Sinds wanneer doet de auto dit?
Is het geleidelijk gekomen of zomaar in eens?
Hoeveel freon is er gevuld en is er eventueel een lekkage gevonden?
Je kunt een test doen: zet de airco op de koudste stand, ventilator op 2 of 3 en kijk dan wat er gebeurt. Ik zeg dat de compressor moet gaan draaien en vervolgens ook de motor-koel-ventilator. Eventueel kun je aan de koelleidingen voelen want die moeten behoorlijk koud gaan worden.
Let op draaiende delen voor afhakkende vingers!
Sinds wanneer doet de auto dit?
Is het geleidelijk gekomen of zomaar in eens?
Hoeveel freon is er gevuld en is er eventueel een lekkage gevonden?
Je kunt een test doen: zet de airco op de koudste stand, ventilator op 2 of 3 en kijk dan wat er gebeurt. Ik zeg dat de compressor moet gaan draaien en vervolgens ook de motor-koel-ventilator. Eventueel kun je aan de koelleidingen voelen want die moeten behoorlijk koud gaan worden.
Let op draaiende delen voor afhakkende vingers!
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 2nd Gear member
dat is de bekende luchtspleet die afgesteld dient te worden hadden ze toch wel mogen inspecteren voor ze je systeem hebben gevuld want het is een veel voorkomend gebrek
mocht je er niet aan uitkomen geef maar een persoonlijke mail voor info of anders ben ik wel bereid om het voor je te doen
gr
martin
mocht je er niet aan uitkomen geef maar een persoonlijke mail voor info of anders ben ik wel bereid om het voor je te doen
gr
martin
-
- 2nd Gear member
Volgens die gozer die m gevuld heeft is de pomp versleten, maar hier geloof ik niks van.