Centrale deurvergrendeling resetten?
-
- Starter
Ik heb een Volvo S40 (1996) gekocht, en daar zat, bij de autosleutels, ook een afstandsbediening voor de deurvergrendeling. Deze werkte alleen niet, dus ik dacht, ik vervang even de 2 batterijtjes. Nu werkt hij nog niet
Volgens het boekje moet er iets gereset worden als hij het niet meer doet, is dit zelf te doen of moet ik dit aan de dealer overlaten (zo ja, hoe duur kan dit zijn?)?

-
- Starter
Hmm, nu is het meer zo: soms doet hij het wel, soms niet. Soms doet hij het direct als ik op Unlock druk; soms niet. Als hij eenmaal open is, en ik wil hem dichtdoen, kan ik drukken wat ik wil, maar er gebeurt niets. Als ik dan nog eens wil proberen, en ik druk weer op Unlock, gaat hij dicht. Druk ik dan op Lock, gaat hij open, en druk ik weer op Lock, ook weer dicht. En soms doet hij het helemaal niet.... Vaag :roll:
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Het kan zijn dat de knopjes van het zendertje vuil zijn (deze zijn van kunststof met een geleidend laagje erop) maak deze vlakken voorzichtig schoon (ook het gedeelte op het printplaatje waar de knopjes tegenaan duwen)
Zelf had ik last van een slecht bereik, wat resulteerde in vaak niet openen / sluiten van de deuren. Ik heb toen het kastje wat verantwoordelijk is voor de centrale vergrendeling aangepast, in het kastje zit een printspoortje wat als antenne dient, hier heb ik een stuk aardedraad (koper) op gesoldeerd en nu kan ik hem vanaf de overkant van de straat openen en sluiten
Zelf had ik last van een slecht bereik, wat resulteerde in vaak niet openen / sluiten van de deuren. Ik heb toen het kastje wat verantwoordelijk is voor de centrale vergrendeling aangepast, in het kastje zit een printspoortje wat als antenne dient, hier heb ik een stuk aardedraad (koper) op gesoldeerd en nu kan ik hem vanaf de overkant van de straat openen en sluiten

S40 1.9 TD 1998 511.000 KM
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ik zal vanavond even kijken.
Maar het enige wat je moet doen is de onderste slang (de dikke) van je radiateur losmaken (het kan zijn dat je dan ook die beschermkap onder je motor moet weghalen)
Maar als het meezit kun je er net vanaf boven bij.
Is dit teveel werk dan is het kraantje de makkelijkste oplossing (alleen bij mij ging dat niet zo snel)
Maar het enige wat je moet doen is de onderste slang (de dikke) van je radiateur losmaken (het kan zijn dat je dan ook die beschermkap onder je motor moet weghalen)
Maar als het meezit kun je er net vanaf boven bij.
Is dit teveel werk dan is het kraantje de makkelijkste oplossing (alleen bij mij ging dat niet zo snel)
- stefmen
- 3rd Gear member
Ik heb ook last van redelijk slecht bereik. Als je hier een paar foto's / how-to van zou kunnen maken zou ik je eeuwig dankbaar zijn!nukeface schreef:Het kan zijn dat de knopjes van het zendertje vuil zijn (deze zijn van kunststof met een geleidend laagje erop) maak deze vlakken voorzichtig schoon (ook het gedeelte op het printplaatje waar de knopjes tegenaan duwen)

Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - LM velgen - Cruise Control - Stoelverwarming - 243.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Zou ik ff moeten zoeken, heb volgens mijn geen foto's gemaakt! Ik zal anders morgen ff het kastje eruit slopen en foto's maken (het is wel een beetje redneck stijl
)

-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Hier de beloofde foto's, ff geen uitleg want ik ga slapen, laat maar even weten of het gelukt is!
De foto's met het aarde draad zijn hoe het eerst zat, gelukkig dat ik voor jou ging kijken, want ik ontdekte daardoor dat de kabel losgeraakt was.
Ik heb nu dan ook soepele kabel gebruikt (dat raad ik aan) dan heb je minder kans op lostrillen! (en ik heb nu weer bereik
)
De foto's met het aarde draad zijn hoe het eerst zat, gelukkig dat ik voor jou ging kijken, want ik ontdekte daardoor dat de kabel losgeraakt was.
Ik heb nu dan ook soepele kabel gebruikt (dat raad ik aan) dan heb je minder kans op lostrillen! (en ik heb nu weer bereik

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
NP, suc6 ermee 

-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Leuk om te horen dat het werkt 
Bedankt voor de reakties!

Bedankt voor de reakties!