Mijn auto is vorige maand gechipt V50 2.0D 2004, rijdt heerlijk overigens maar hij rookte wel heel erg.
Nu heb ik mijn EGR pijp afgedopt door er een plaatje tussen te zetten en het roken is gestopt , nouja binnen het normale.
Maar ik krijg nu wel elke keer de melding motor service vereist( had ik voor het afdoppen niet ), is hier wat aan te doen of moet ik dit maar voor lief nemen. Neem ook aan dat het niet slecht is voor de motor ?
Alvast bedankt
Leon
EGR afgedopt , foutmelding
- leonboersma
- 3rd Gear member
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 16.01.2009 - 17:05
- Locatie: Lelystad
History: Volvo 66 MY 79, Volvo s40 MY 00, Volvo V40 2.0T MY 01, Volvo v50 2.0D MY 05, Volvo s40 2.0D MY 05
Current: V70 2.4D MY 08
Current: V70 2.4D MY 08
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Even lezen op het forum, hier is al het nodige over geschreven.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
Gewoon de stekker lostrekken moet werken.
De mijne schokte wel bij het stilleggen als de stekker uitgetrokken was... Met de stekker in stopt de motor soepel, maar bij het stilleggen zonder de stekker schokt de motor erg.
De mijne schokte wel bij het stilleggen als de stekker uitgetrokken was... Met de stekker in stopt de motor soepel, maar bij het stilleggen zonder de stekker schokt de motor erg.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
- leonboersma
- 3rd Gear member
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 16.01.2009 - 17:05
- Locatie: Lelystad
Ik heb op het forum gezocht maar kon geen bevredigend antwoord vinden op mijn probleem, deze melding heeft dit niet te maken met de uitstoot ? aangezien de klep nog wel werkt alleen er na de klep een afsluiting zit moet de klep er toch helemaal niks van merken
of gebeurt er ook een verschilmeting ? tussen voor en na de klep
zal t eens proberen van die stekker.
Grt leon
of gebeurt er ook een verschilmeting ? tussen voor en na de klep
zal t eens proberen van die stekker.
Grt leon
History: Volvo 66 MY 79, Volvo s40 MY 00, Volvo V40 2.0T MY 01, Volvo v50 2.0D MY 05, Volvo s40 2.0D MY 05
Current: V70 2.4D MY 08
Current: V70 2.4D MY 08
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 14.04.2008 - 16:05
Ik rij ook zonder stekker, heb dit wel niet voor dat de motor schokt.
ter info: reden was omdat ik motor verlies had, na het uit trekken was dit beter/of bijna niet meer merkbaar, na een paar maanden terug gekomen. Naar garage geweest.... 2 van de 4 injectoren die niet goed meer mee willen.
betreft een 2.0d bouwjaar 2005 108500 km op de teller.
ter info: reden was omdat ik motor verlies had, na het uit trekken was dit beter/of bijna niet meer merkbaar, na een paar maanden terug gekomen. Naar garage geweest.... 2 van de 4 injectoren die niet goed meer mee willen.
betreft een 2.0d bouwjaar 2005 108500 km op de teller.
- pieter007
- 5th Gear member
- Berichten: 1307
- Lid geworden op: 23.12.2005 - 14:32
- Locatie: Putte , bij mechelen
- Contacteer:
mijn fische ligt er gewoon naast , geen problemen
ik doe het omdat het beter is voor de motor en omdat ik al een egr stuk heb gehad ..
het is dan weer wel minder goed voor het milieu .. maar heb dan weer wel een roetfilter .. dus dat compenseert
ik doe het omdat het beter is voor de motor en omdat ik al een egr stuk heb gehad ..
het is dan weer wel minder goed voor het milieu .. maar heb dan weer wel een roetfilter .. dus dat compenseert

mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
hmm, goed merkbaar verlies of enkel bij bepaalde toerentallen?jippen schreef:Ik rij ook zonder stekker, heb dit wel niet voor dat de motor schokt.
ter info: reden was omdat ik motor verlies had, na het uit trekken was dit beter/of bijna niet meer merkbaar, na een paar maanden terug gekomen. Naar garage geweest.... 2 van de 4 injectoren die niet goed meer mee willen.
betreft een 2.0d bouwjaar 2005 108500 km op de teller.
Bij mij had ik ook verlies, is even minder geweest toen de stekker uitgetrokken was, maar kwam toen terug, en bovendien schokte de motor bij stilleggen... Dus toch maar weer de stekker ingestoken...
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
- leonboersma
- 3rd Gear member
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 16.01.2009 - 17:05
- Locatie: Lelystad
hmm ik heb de stekker nog niet los gehaald , maar het heeft toch geen zin om de stekker er alleen af te halen toch? ik denk dat je voor volledige dichtheid de klep echt moet afsluiten hoop ik anders heb ik een plaatje voor niks gemaakt haha
nouja ik laat de stekker er wel gewoon op dan , dan maar die melding maar dan schokt de motor iig niet met uitzetten.
grt leon
nouja ik laat de stekker er wel gewoon op dan , dan maar die melding maar dan schokt de motor iig niet met uitzetten.
grt leon
History: Volvo 66 MY 79, Volvo s40 MY 00, Volvo V40 2.0T MY 01, Volvo v50 2.0D MY 05, Volvo s40 2.0D MY 05
Current: V70 2.4D MY 08
Current: V70 2.4D MY 08
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 14.04.2008 - 16:05
@ ppFreddy, merkbaar verlies: onder de 2000 toeren bijna niet trekken(ecjt lang duren) en boven de 2200 toeren houd de moter zich elke seconde wat in (precies of de auto word even tegen gehouden) en dit tot 4000 toeren.
Ze hebben de motor uit gelezen en de curve liet dit probleem zien, normaal moest die mooi recht zijn en bij mij was dit een cardiografie
Ze willen de 4 injectoren vervangen maar de lease maatschappij doet blijkbaar moeilijk...
Ze hebben de motor uit gelezen en de curve liet dit probleem zien, normaal moest die mooi recht zijn en bij mij was dit een cardiografie

Ze willen de 4 injectoren vervangen maar de lease maatschappij doet blijkbaar moeilijk...
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
hmm, exact wat ik heb dus... onder de 1800 toeren (turbogat?) zeer weinig power, om dan even serieus door te trekken, maar vanaf dan ook inhouden...
Even met de dealer overleggen binnenkort
Even met de dealer overleggen binnenkort

1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 18.09.2006 - 01:50
Ik heb de stekker eruit getrokken geen verschil en roeten ook niet minder.
Geen storing in het scherm toch ook maar het plaatje erbij gemonteerd en jawel weer storing en ook nog steeds roeten.
Het roeten is niet veel is vooral als je lang constant snelheid/toeren rijd en ineens vol gas geeft vanuit een laag toerental.
Geen storing in het scherm toch ook maar het plaatje erbij gemonteerd en jawel weer storing en ook nog steeds roeten.
Het roeten is niet veel is vooral als je lang constant snelheid/toeren rijd en ineens vol gas geeft vanuit een laag toerental.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27450
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ook mijn auto had af en toe last van het schokken zo rond de 2400 toeren, dat is er na een paar keer (echt) flink doorrijden gelukkig uit.
Trekt nu aan een stuk door
Trekt nu aan een stuk door
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
Wat versta jij onder echt flink doorrijden?fredhead schreef:Ook mijn auto had af en toe last van het schokken zo rond de 2400 toeren, dat is er na een paar keer (echt) flink doorrijden gelukkig uit.
Trekt nu aan een stuk door
Ik rij wekelijks tegen de 160, tik soms de 200 aan (nuja, iets eronder, 200 (op teller) haalt ie bijna niet...) en bij het optrekken durf ik ook af en toe eens het rood aan te tikken...
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27450
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Hetzelfde zoals jij rijd.
Trek hem af en toe ook wel eens tot over de 160 door in de 5e versnelling.
Rijd dagelijks flinke stukken met minimaal 140 op de cruisecontrol.
Mijn V50 is vooral een stuk vlotter en soepeler geworden nadat ik een aantal kilometers 200 en harder heb gereden
Trek hem af en toe ook wel eens tot over de 160 door in de 5e versnelling.
Rijd dagelijks flinke stukken met minimaal 140 op de cruisecontrol.
Mijn V50 is vooral een stuk vlotter en soepeler geworden nadat ik een aantal kilometers 200 en harder heb gereden
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 18.09.2006 - 01:50
Ik heb alleen het idee dat snelheid niets te maken heeft met ff flink doorrijden.
Lijkt mij aan het toerengebied te liggen waarin je veel rijd.
De versnellingsbak zorgt voor de snelheid.
Ik heb een T4 gehad waarvan de vorige eigenaar niet boven de 4 duizend toeren kwam ding was behoorlijk traag ik ging van 4 naar 5 en langzaam steeds wat meer en wat vlotter.
Daarna met veel plezier erin rond gereden zonder hokken of stoten.
Was wel een benzine, maar toch snelheid heeft er niets mee te maken of je je auto wel of niet goed inrijd of doorrijd.
Lijkt mij aan het toerengebied te liggen waarin je veel rijd.
De versnellingsbak zorgt voor de snelheid.
Ik heb een T4 gehad waarvan de vorige eigenaar niet boven de 4 duizend toeren kwam ding was behoorlijk traag ik ging van 4 naar 5 en langzaam steeds wat meer en wat vlotter.
Daarna met veel plezier erin rond gereden zonder hokken of stoten.
Was wel een benzine, maar toch snelheid heeft er niets mee te maken of je je auto wel of niet goed inrijd of doorrijd.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27450
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Denk ook dat het vooral aan het toerengebied ligt.
Maar een keertje "schoonblazen" op hoge snelheid is ook nooit weg voor een motor waar altijd rustig mee is gereden
Maar een keertje "schoonblazen" op hoge snelheid is ook nooit weg voor een motor waar altijd rustig mee is gereden
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 14.04.2008 - 16:05
Om even terug te komen over het probleem inhouden.
de 4 injectoren plus de lucht massa meter zijn vervangen , nu rijd mijn 20.d weer als een trein.
Het verbruik ook licht naar beneden (van 5.9 naar 5.5 !!! ).
Is gelukkig een lease auto want de prijs voor die injectoren is niet mals (291 euro per stuk )
de 4 injectoren plus de lucht massa meter zijn vervangen , nu rijd mijn 20.d weer als een trein.
Het verbruik ook licht naar beneden (van 5.9 naar 5.5 !!! ).
Is gelukkig een lease auto want de prijs voor die injectoren is niet mals (291 euro per stuk )
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
en de LMM is ook niet goedkoop heb ik begrepen...
voorlopig dan maar even zo blijven doorrijden dan maar...
voorlopig dan maar even zo blijven doorrijden dan maar...
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D