Lampje "deur open"

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Mijn lampje "deur open" brandt continu, en daarmee de interieurverlichting (als ik deze niet uitgezet zou hebben). Op zoek naar een defecte portierschakelaar heb ik ze alle vijf losgehaald maar het lampje brandt nog steeds (ik neem tenminste aan dat het loshalen geldt als niet aangesloten?). Daarna herinnerde ik mij dat ook de asbak in hetzelfde stroomcircuit zit maar ook wanneer deze afgekoppeld is blijft deze toestand bestaan.
Wie heeft er een volgende tip?
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
dr hilus
2nd Gear member
Berichten: 163
Lid geworden op: 20.10.2007 - 19:48

Sluiting ergens anders in het circuit? Bv ter hoogte van scharnierpunten portier?
jef
3rd Gear member
Berichten: 260
Lid geworden op: 28.01.2006 - 18:19
Locatie: landgraaf
Contacteer:

of de bagage ruimte?
Gebruikersavatar
dr hilus
2nd Gear member
Berichten: 163
Lid geworden op: 20.10.2007 - 19:48

Zark3 schreef:alle vijf losgehaald maar het lampje brandt nog steeds
In de bagageruimte zal Zark dus ook hebben gekeken.
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Inderdaad, alle vijf zijn los dus alle vijf de schakelaars zouden het niet moeten mogen zijn. Blijft dus over een kabelbreuk oid, maar dat wordt natuurlijk lastig zoeken. Met scharnierpunten portier bedoel je waarschijnlijk de rubberen doorvoerslangen, maar daar loopt het circuit niet doorheen; het circuit gaat van je dashboard naar beneden en loopt onder je dorpelafdekplaat/instaplijst naar achteren. Hij komt bij de B (voorportier) en C (achterportier) stijlen omhoog en blijft ook daar in de carosserie (het dichtvallen van de portier drukt de schakelaar in).
Ik heb er nog wel 1 verdachte bij en dat is de ontvanger voor de centrale vergrendeling; hier zit geen immobilizer op aangesloten en ik vermoed dat dat nog wel eens een factor zou kunnen zijn.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Het was idd de (ontbrekende) immobilizer! De ontvanger voor de centrale vergrendeling heeft namelijk twee stekkeraansluitingen, waarvan 1 in de dashboardkabelboom verwerkt zit (weggetapet, die vind je pas als je je dashboard verwijdert!). De andere moet dus voor de immobilizer zijn en die heb ik niet. Het leeg zijn van die stekkeraansluiting bleek het circuit te activeren: ontvanger ontkoppeld en voilà, indicatorlampje uit...
Nu dus nog zien of ik a) een (Guard Basic) immobilizer op de kop tik of dat ik b) de handzenders/ontvanger verkoop en in 1x opwaardeer naar Guard II (waar ik al deels mee begonnen ben).
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
dr hilus
2nd Gear member
Berichten: 163
Lid geworden op: 20.10.2007 - 19:48

Zark3 schreef:Met scharnierpunten portier bedoel je waarschijnlijk de rubberen doorvoerslangen, maar daar loopt het circuit niet doorheen; het circuit gaat van je dashboard naar beneden en loopt onder je dorpelafdekplaat/instaplijst naar achteren. Hij komt bij de B (voorportier) en C (achterportier) stijlen omhoog en blijft ook daar in de carosserie (het dichtvallen van de portier drukt de schakelaar in).
Oeps, nu je het zegt... je hebt helemaal gelijk :oops:
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”