Club
- redrooster
- 3rd Gear member
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Is er buiten dit forum om ook een autoclub waar de 400 serie bij aan kan sluiten?
De 460 GL carb van Frans
-
gertvanderspek
- 3rd Gear member
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 08.09.2007 - 09:34
Was nog een 440 site. Deze is volgens mij gestopt.
Daarnaast heb je het 480 register dus niet de 440.
Misschien zelf een club oprichten.
Daarnaast heb je het 480 register dus niet de 440.
Misschien zelf een club oprichten.
- redrooster
- 3rd Gear member
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Een club zonder bestuur, voorzitter en alle poespas er om heen........
De 460 GL carb van Frans
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Voor de 440/460 is er momenteel geen club inderdaad, het animo is er wel dus misschien zelf wat oprichten? 
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- leip11
- 5th Gear member
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
- Locatie: hoogvliet
- Contacteer:
@redrooster,
wil je dit idee doorzetten. neem dan contact met mij op ik wil hier best wel bij helpen. heb hier eerder ook over na zitten denken maar had geen zin om het in me eentje te doen. dus als je dit wil doen roept u maar.
timo
wil je dit idee doorzetten. neem dan contact met mij op ik wil hier best wel bij helpen. heb hier eerder ook over na zitten denken maar had geen zin om het in me eentje te doen. dus als je dit wil doen roept u maar.
timo
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41668
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Voordat jullie er veel tijd en energie gaan insteken...
Het oprichten van een 'Club' of vereniging doe je niet zomaar even.
Laat je goed informeren door een Notaris of vraag het na bij de kamer van Koophandel.
Slimmer is alle mogelijke leden hier op het forum te verzamelen en de kracht van het forum te gebruiken om meetings te organiseren.
We kunnen daarvoor zelfs een aparte ledengroep binnen het forum maken!
Het oprichten van een 'Club' of vereniging doe je niet zomaar even.
Laat je goed informeren door een Notaris of vraag het na bij de kamer van Koophandel.
Slimmer is alle mogelijke leden hier op het forum te verzamelen en de kracht van het forum te gebruiken om meetings te organiseren.
We kunnen daarvoor zelfs een aparte ledengroep binnen het forum maken!
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- leip11
- 5th Gear member
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
- Locatie: hoogvliet
- Contacteer:
mischien is dat ook een optie, denk dat we dit maar met een aantal man naar de optie's moeten gaan kijken.
timo
timo
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41668
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Punt is dat de andere clubs zich bezighouden met een bepaald type.housekamp schreef:is er dan niet iemand die contact heeft met een andere volvo club, om zo wat dingen op te doen?
850club, 700register 1800 register 300club etc.
Voor de 'modernere' modellen, waar ik de 400 serie dan maar even toe reken, is geen belangstelling bij de andere clubs.
De nauwste verbinding is de 480 club. Misschien zijn die bereid om de 440/460 onderdak te verlenen.
Juist omdat er voor de modernere Volvo's elders geen ruimte is ben ik Volvo-Forum.nl begonnen. Hier is ruimte voor álle modellen. van Jacob t/m XC60 en alles wat daartussen op de weg is gekomen en nog zal komen.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
housekamp
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 07:24
ideaal forum trouwens hoor. mede hierdoor heb ik al aardig wat geld weten te besparen door zelf de handen 'vuil' te maken.
ik bedoelde het ook meer om ervaringen van hun te leren over hoe je zoiets 'makkelijk' en zonder alle beginners fouten kan opzetten. mocht het jullie lukken om een soort van club op te richten, dan kan je mij wel op de ledenlijst zetten
ik bedoelde het ook meer om ervaringen van hun te leren over hoe je zoiets 'makkelijk' en zonder alle beginners fouten kan opzetten. mocht het jullie lukken om een soort van club op te richten, dan kan je mij wel op de ledenlijst zetten
Volvo 440 1.8 b18u 1794cc 66kw bouwjaar 1994
-
evanmandos
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 20.06.2008 - 15:23
- Locatie: Wijnjewoude
- Contacteer:
goede ideeen hier
bij een doorzet ben ik zeker bereid om te helpen een club op te zetten!
overigen @Ben, ooit ben ik al eens bezig geweest om te kijken wat er allemaal moet om een stichting op te zetten, en jazeker, zitten wel wat ingewikkelder dingetjes aan, maar onmogelijk is het zeker niet.
bij een club denk ik al snel aan een sleutelclub met regelmatige meetings.
dingen waar aan gedacht moet worden zijn o.a.:
- verantwoordelijken(secretaris, voorzitter en penningmeester), deze zijn ook hoofdelijk aansprakelijk
- locatie, er moet iets van een clubhuis/sleutellocatie zijn(op lange termijn)
- kapitaal, ook een stichting heeft toch buffer nodig(solvabiliteit)
- inkomsten, operationele kosten zijn hoog, zekerheid van inkomsten moet geregeld zijn(liquiditeit)
en dat is slecht het topje van de ijsberg
Overigens denk ik gezien het aantal actieve leden op dit specifieke 440/460 forum dat er wel voldoende animo is om een club te starten, maar het verschil tussen animo en inkomsten is vrij groot, centjes zijn duur, dat weet iedereen. een klein voorbeeld:
Als 500 leden op de vraag 'Ben je bereid 10 euro per maand te betalen' ja zeggen, zal slechts 20-40% hiervan dat ook daadwerkelijk doen.
Daarnaast heeft Ben een erg sterk punt met de relatieve leeftijd. op dit moment zijn er niet zo heel veel mensen die de 440/460 als klassieker behandelen. veel mensen kopen sneller een andere dan dat ze 3000 euro gaan versleutelen aan een roestbak. naarmate de 440/460 zeldzamer worden, zal de behoefte aan een club nog sterker groeien. aan de ene kant is dit dus HET moment om een start te maken en op gang te komen voordat de 4xx zeldzaam wordt, aan de andere kant is het risico op een fiasco groter dan over 5-10 jaar.
overigen @Ben, ooit ben ik al eens bezig geweest om te kijken wat er allemaal moet om een stichting op te zetten, en jazeker, zitten wel wat ingewikkelder dingetjes aan, maar onmogelijk is het zeker niet.
bij een club denk ik al snel aan een sleutelclub met regelmatige meetings.
dingen waar aan gedacht moet worden zijn o.a.:
- verantwoordelijken(secretaris, voorzitter en penningmeester), deze zijn ook hoofdelijk aansprakelijk
- locatie, er moet iets van een clubhuis/sleutellocatie zijn(op lange termijn)
- kapitaal, ook een stichting heeft toch buffer nodig(solvabiliteit)
- inkomsten, operationele kosten zijn hoog, zekerheid van inkomsten moet geregeld zijn(liquiditeit)
en dat is slecht het topje van de ijsberg
Overigens denk ik gezien het aantal actieve leden op dit specifieke 440/460 forum dat er wel voldoende animo is om een club te starten, maar het verschil tussen animo en inkomsten is vrij groot, centjes zijn duur, dat weet iedereen. een klein voorbeeld:
Als 500 leden op de vraag 'Ben je bereid 10 euro per maand te betalen' ja zeggen, zal slechts 20-40% hiervan dat ook daadwerkelijk doen.
Daarnaast heeft Ben een erg sterk punt met de relatieve leeftijd. op dit moment zijn er niet zo heel veel mensen die de 440/460 als klassieker behandelen. veel mensen kopen sneller een andere dan dat ze 3000 euro gaan versleutelen aan een roestbak. naarmate de 440/460 zeldzamer worden, zal de behoefte aan een club nog sterker groeien. aan de ene kant is dit dus HET moment om een start te maken en op gang te komen voordat de 4xx zeldzaam wordt, aan de andere kant is het risico op een fiasco groter dan over 5-10 jaar.
440 1.6 op G3 met 230000km
Krot Mondeo 1.8 op G3 290000km (gaat eruit, V70 in aantocht)
C30 ingeleverd voor een honda greenpeace(alleen vw financiele aspect hoor!)
Krot Mondeo 1.8 op G3 290000km (gaat eruit, V70 in aantocht)
C30 ingeleverd voor een honda greenpeace(alleen vw financiele aspect hoor!)
-
mightyspawn
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Kijk eens naar volvolvo.nl, waar wagens als de 200 en 700 vertegenwoordigd zijn. geen secretaris en weet ik t allemaal. Ben verder wel lid van 700 vereniging, maar dat volvolvo kom ik graag. Veel kennis aanwezig.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- redrooster
- 3rd Gear member
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Dat topje van de ijsberg is mij al te veel van het goede. Ik weet dat qua tijd en inzet ik daarin niet iets wil of kan doen. Tenminste, ik zal niet de kar trekken.
Zonder (officiële) club kan je geen werkplaatsen af huren om sleuteldagen te hebben. Dat zou het enige vervelende zijn. Maar ik heb jaren geleefd zonder een sleuteldag. En jaren gehad dat ik ze niet bezocht. (Ik ben lid van de 300 club maar overgestapt naar de 400)
Je kan zonder officiële club wel veel andere dingen doen. Ja kan bij elkaar komen, technische meetings hebben, routes uitplannen en rijden en zo veel meer.
Belangrijk daarin is het contact. Een internetsite doet daarin wonderen. Of misschien is er een los onderwerp in de index te organiseren op deze site. Misschien is dit deel van de site al genoeg. Ik zie al topics staan waarin wordt opgeroepen om samen te komen rond een probleem. Dat contactpunt via een internetsite zou ik wel kunnen doen. Maar daar uit weg komt natuurlijk dan weer wel een stuk organisatie weg. Dit jaar heb ik er geen tijd voor. Aan het einde van dit jaar ontstaat er meer ruimte.
Zonder (officiële) club kan je geen werkplaatsen af huren om sleuteldagen te hebben. Dat zou het enige vervelende zijn. Maar ik heb jaren geleefd zonder een sleuteldag. En jaren gehad dat ik ze niet bezocht. (Ik ben lid van de 300 club maar overgestapt naar de 400)
Je kan zonder officiële club wel veel andere dingen doen. Ja kan bij elkaar komen, technische meetings hebben, routes uitplannen en rijden en zo veel meer.
Belangrijk daarin is het contact. Een internetsite doet daarin wonderen. Of misschien is er een los onderwerp in de index te organiseren op deze site. Misschien is dit deel van de site al genoeg. Ik zie al topics staan waarin wordt opgeroepen om samen te komen rond een probleem. Dat contactpunt via een internetsite zou ik wel kunnen doen. Maar daar uit weg komt natuurlijk dan weer wel een stuk organisatie weg. Dit jaar heb ik er geen tijd voor. Aan het einde van dit jaar ontstaat er meer ruimte.
De 460 GL carb van Frans
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Leuk topic dit ! helemaal gemist. Toevallig een jongen gesproken van dit forum die precies hetzelfde idee had (dik jaar terug) helaas tot op de dag van vandaag is daar (nog) niks van terecht gekomen.
Misschien eens met hem in contact komen? Ik zal zijn forumnaam eens opzoeken.
Meetings organiseren kan natuurlijk altijd, en zijn erg leuk ! Ik kijk naar de 1e 440/460 meeting uit !
Misschien eens met hem in contact komen? Ik zal zijn forumnaam eens opzoeken.
Meetings organiseren kan natuurlijk altijd, en zijn erg leuk ! Ik kijk naar de 1e 440/460 meeting uit !
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41668
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Daar is Volvo-forum.nl voor bedoeld.redrooster schreef: Je kan zonder officiële club wel veel andere dingen doen. Ja kan bij elkaar komen, technische meetings hebben, routes uitplannen en rijden en zo veel meer.
Belangrijk daarin is het contact. Een internetsite doet daarin wonderen. Of misschien is er een los onderwerp in de index te organiseren op deze site. Misschien is dit deel van de site al genoeg. Ik zie al topics staan waarin wordt opgeroepen om samen te komen rond een probleem. Dat contactpunt via een internetsite zou ik wel kunnen doen. Maar daar uit weg komt natuurlijk dan weer wel een stuk organisatie weg. Dit jaar heb ik er geen tijd voor. Aan het einde van dit jaar ontstaat er meer ruimte.
Het Evenementendeel binnen het forum kun je vrij gebruiken voor al je oproepen.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Ik denk dat het verstandig is dat iedereen met een Nederlandse Volvo naar de meeting komt die Elco aan 't plannen is, dat is al een mooi begin lijkt me zo?!Poika schreef: Meetings organiseren kan natuurlijk altijd, en zijn erg leuk ! Ik kijk naar de 1e 440/460 meeting uit !
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

-
housekamp
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 07:24
daar begint het toch ook mee, met een meeting...
ik weet dat mijn zwager helemaal leip is van de C-kadett, lid is van een club, en een eigen hyves heeft opgestart die goed loopt. als ik me ook niet vergis heeft hij nu al een aantal meetings georganiseerd, allemaal vrij simpel, maar het was volgens hem wel gezellig. ik zou zeggen, begins een met een (standaard) meeting, en kijk wat de animo daarvoor is. als het dan na een tijdje begint te lopen groeit het vanzelf, en krijg je automatisch meer mogelijkheden
ik weet dat mijn zwager helemaal leip is van de C-kadett, lid is van een club, en een eigen hyves heeft opgestart die goed loopt. als ik me ook niet vergis heeft hij nu al een aantal meetings georganiseerd, allemaal vrij simpel, maar het was volgens hem wel gezellig. ik zou zeggen, begins een met een (standaard) meeting, en kijk wat de animo daarvoor is. als het dan na een tijdje begint te lopen groeit het vanzelf, en krijg je automatisch meer mogelijkheden
Volvo 440 1.8 b18u 1794cc 66kw bouwjaar 1994
- leip11
- 5th Gear member
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
- Locatie: hoogvliet
- Contacteer:
animo van deze kant is er zeker. mischien is het inderdaad te veel gezegt om een eigen club te starten maar we kunnen wel gewoon dit gedeelte van het forum gebruiken om dingen te kunnen doen. zoals al gezegt is. ik hou me in ieder geval beschikbaar hiervvoor.
timo
timo
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)















