slecht lopen op LPG: krijgt ook benzine
-
- 1st Gear member
Ok, probleem gevonden nu nog de oplossing:
De benzine-injector van cylinder nr 4 krijgt ook nog stroom terwijl hij op LPG draait: maw, dubbele brandstof. Nu kan ik er een schakelaartje tussen zetten, maar da's een beetje bruut, natuurlijk. Iemand een idee waar dit vandaan zou moeten komen?
Bij hoger toerental krijgt hij ook een hoger voltage, dus een lekstroompje is het niet.
Iemand aan idee?
De benzine-injector van cylinder nr 4 krijgt ook nog stroom terwijl hij op LPG draait: maw, dubbele brandstof. Nu kan ik er een schakelaartje tussen zetten, maar da's een beetje bruut, natuurlijk. Iemand een idee waar dit vandaan zou moeten komen?
Bij hoger toerental krijgt hij ook een hoger voltage, dus een lekstroompje is het niet.
Iemand aan idee?
-
- 6th Gear member
Neen kan 1 injector zijn, maar ook bv 2... omdat het aparte weerstandjes zijn.leuvie schreef:Hmm, oke, maar zou dan niet alle 4 injectoren t moeten doen?
Enig idee waar dat ding zou kunnen zitten?
Waar de realais bij jou gemonteerd is weet ik niet, heb nooit onder je kap gekeken.
Maar hij ziet er uit als deze:

-
- 1st Gear member
Het is idd een van de relais. Helaas is het een verouderd systeem en moet de kabelboom vervangen worden om een nieuwe relais (1 als hierboven denk ik)
Heeft iemand een idee waar ik het oude systeem-relais zou kunnen krijgen?
Ik denk erover om m uit elkaar te peuteren en t te bekijken of ik m kan repareren.
Heb overigens gewoon 1500km gereden. Bij lange ritten heb ik gewoon de benzine-injectorstekker losgetrokken. Liep perfect!
Heeft iemand een idee waar ik het oude systeem-relais zou kunnen krijgen?
Ik denk erover om m uit elkaar te peuteren en t te bekijken of ik m kan repareren.
Heb overigens gewoon 1500km gereden. Bij lange ritten heb ik gewoon de benzine-injectorstekker losgetrokken. Liep perfect!
-
- 2nd Gear member
probeer eens bij RIMA Volvo demontage Druten, die hebben alles van Volvo