In mijn V50 MY09 zit een Performance Audio systeem. Volgens de specificatie zou dit systeem 4 speakers hebben. Mijn auto heeft echter ook tweeters ter hoogte van de buitenspiegels.
In de achterportieren zitten wel roosters voor tweeters, maar daar hoor ik geen geluid uit komen.
Volgens mij zitten er dus 6 speakers in de auto, terwijl het er 4 horen te zijn. Is iemand anders dit ook al eens opgevallen?
Hoeveel speakers bij Performance Audio?
- Chemzy
- 4th Gear member
Mag ik er van uitgaan dat je de auto tweedehands hebt gekocht? Dan zal de vorige eigenaar zelf de tweeters hebben toegevoegd. Dit is een populaire 'doe-het-zelf-mod' onder de S40/V50-rijders om de kwaliteit van het geluid omhoog te krijgen. De kapjes aan de spiegels worden dan vervangen door exemplaren waar een tweeter in kan, en de voorste speakers worden vervangen door een tweewegset of er wordt een tweeter toegevoegd links en rechts.
Bij de achterste deuren zit de tweeterroosters af fabriek geïnstalleerd, onafhankelijk van de versie die je hebt. Het enige verschil is dat naargelang de audio-uitvoering die je hebt er ook een tweeter in zicht, of dat het een tochtgat is.
Moest je je geroepen voelen om ook de achterste deuren van tweeters te voorzien, dan kun je hier op de S40/V50-sectie wel enkele doe-het-zelf handleidingen vinden (link).
En als je de auto nieuw gekocht hebt, weet ik het ook niet. Misschien een vooruitziende dealer?
Bij de achterste deuren zit de tweeterroosters af fabriek geïnstalleerd, onafhankelijk van de versie die je hebt. Het enige verschil is dat naargelang de audio-uitvoering die je hebt er ook een tweeter in zicht, of dat het een tochtgat is.
Moest je je geroepen voelen om ook de achterste deuren van tweeters te voorzien, dan kun je hier op de S40/V50-sectie wel enkele doe-het-zelf handleidingen vinden (link).
En als je de auto nieuw gekocht hebt, weet ik het ook niet. Misschien een vooruitziende dealer?
Volvo 440 1.9 TD 1995
Volvo V50 2.0 D Business Line MY08
- Peter-V50
- 4th Gear member
Nee, ik heb de auto nieuw gekocht.Mag ik er van uitgaan dat je de auto tweedehands hebt gekocht?
Volvo XC40 P8 MY21
Volvo V50 2.0 Edition I MY09
“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
- Chemzy
- 4th Gear member
Dan weet ik het ook niet. Ik vind het echter raar dat alleen de voorste speakers ge-upgrade zouden zijn. Moest het een of andere actie zijn, zouden zowel voor als achter wel veranderd zijn.
Een productiefoutje in jouw voordeel misschien? (hoewel me dat toch ook bizar lijkt)
Een productiefoutje in jouw voordeel misschien? (hoewel me dat toch ook bizar lijkt)
Volvo 440 1.9 TD 1995
- Peter
- 7th Gear member
- Contacteer:
Dan moet je er dus twee terug brengen.Peter-V50 schreef: Volgens mij zitten er dus 6 speakers in de auto, terwijl het er 4 horen te zijn.
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
 Mijn Flickr foto's
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
High Performance Audio heeft volgens mij die twee tweeters op de hoogte van de buitenspiegels.
- Peter-V50
- 4th Gear member
:oops:Peter schreef:Dan moet je er dus twee terug brengen.Peter-V50 schreef: Volgens mij zitten er dus 6 speakers in de auto, terwijl het er 4 horen te zijn.
Volvo XC40 P8 MY21
- Schuurmanneke
- 1st Gear member
Welke audio sets zijn er? En wat zijn de specs?
Ik heb High Performance Audio, klinkt perfect, mis alleen MP3
Ik heb High Performance Audio, klinkt perfect, mis alleen MP3
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
die laatste is inmiddels standaard
Volvo for life