Heren, en enkele dame,
Ik zit in dubio, mijn airco wordt niet meer superkoud. Wel gewoon koud ( 13 graden ofzo )
Zou bijvullen voldoende zijn of zit er gewoon een lek in het systeem wat ik natuurlijk niet ga laten maken, is veel te duur.
Dus, bijvullen of lekker laten............?
Airco 460 1.8i 1996
-
- 4th Gear member
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 31.03.2009 - 15:14
- Locatie: Prinsenbeek
Glitz, ik weet niet wat je bedoeld met 13 graden maar zo koud krijg ik hem echt niet. Even een aircocheck bij Volvo of aircospecialist. Als ik het zo lees ben je in de loop der jaren koelmiddel verloren ( ca. 8 a 10% per jaar)
Doorrijden met een lekkend systeem is niet bepaald milieuvriendelijk dus als dat inderdaad zo is zou ik dat zeker laten maken.
Doorrijden met een lekkend systeem is niet bepaald milieuvriendelijk dus als dat inderdaad zo is zou ik dat zeker laten maken.
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 29.03.2007 - 09:59
@ RVL
Der airco temp hoort zo rond de 6 graden te zijn, 2 jaar geleden haalde ik de 7 graden.
Ik denk idd dat het met het verlies van koudemiddel tew maken heeft. Echter als het systeem lekt ga ik dat natuurlijk niet laten maken. Kosten hiervoor zijn torenhoog en is mijn 460 met alle respect niet waard.
Der airco temp hoort zo rond de 6 graden te zijn, 2 jaar geleden haalde ik de 7 graden.
Ik denk idd dat het met het verlies van koudemiddel tew maken heeft. Echter als het systeem lekt ga ik dat natuurlijk niet laten maken. Kosten hiervoor zijn torenhoog en is mijn 460 met alle respect niet waard.
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Glitz, ik heb laatst bij de *kuch* kwikfit een uv-lektest laten doen, kostte welgeteld 7 euro. Heb totaal 106 euro betaald (99+7) voor schoonmaakbeurt, hervullen plus dus de lektest. Wellicht een idee?
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- lesterh2
- 2nd Gear member
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 17:10
- Locatie: Ruurlo
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:42
Inderdaad, je airco moet gewoon ijskoud worden als deze in goede staat is.
Tussen de 5-8 graden is toch wel normaal bij de oudere airco's, deze koelen gewoon door namelijk.
Airco service is bij dealers echt belachelijk duur. Als je kijkt op marktplaats zijn er mensen die thuis zoon ding hebben staan die hem voor 40e servicen..
Tussen de 5-8 graden is toch wel normaal bij de oudere airco's, deze koelen gewoon door namelijk.
Airco service is bij dealers echt belachelijk duur. Als je kijkt op marktplaats zijn er mensen die thuis zoon ding hebben staan die hem voor 40e servicen..