S80,update, na 8 jaar trouwe dienst ingeruild.

Gast

Ik heb afgelopen vrijdag mijn V40 T4 van november '97 ingeruild en een S80 2.9 Automaat Elegance van '99 gekocht met een ton op de teller. Rijd echt super! De T4 kon zijn vermogen slecht op het asfalt krijgen, had een nogal zoekerig weggedrag. De S80 rijd echt geweldig! Erg veel comfort, het was nogal slecht weer afgelopen dagen en het weggedrag is stukken zekerder als mijn vorige auto. Die vloog als een dweil over de weg bij een beetje regen op de weg, in deze merk je het niet eens als je een plas tegen komt. Ook die automaat is geweldig, ik geloof niet dat ik nog snel een auto zonder automaat koop. Erg zuinig is niet geloof ik maar dat was de T4 ook zeker niet ( zware rechtervoet).
Christof
2nd Gear member

Een V40 kun je toch niet direct vergelijken met een S80, dacht ik . :?
En dat driftig gedrag bij regenweer komt vooral van die heel pittige motor in een relatief lichte wagen. Ik reed vroeger met een V70 2,5 turbo , en daar was ook geen houden aan bij een nat wegdek! :(
Leve de AWD daarvoor! :razz:

M vr gr Christof
No risk, No fun
Gast
2nd Gear member

Hoi Lingsper,

Verstandige aankoop gedaan, die S80!
Zelf ben ik vanaf januari dit jaar overgestapt van een kromme Opel naar een S80 2.4 - 170 pk.
Goed, OK, appels mag je niet met peren vergelijken, maar je hebt gelijk.
Het rijdt VORSTELIJK.
120 of 140?............. mijn radio gaat geen streepje hoger. Dat was voorheen wel even anders.
weet je waar ik spijt van heb?......dat ik zes eerder niet overgestapt ben!

We gaan For Life he?
grtjs, Frank.
Gast

Je kunt zeker geen appels met peren vergelijken maar dat was ook niet mijn bedoeling. Voor mijn V40 T4 reed ik een 328 coupe Executive. Die was ook snel maar reed weer heel anders dan die V40. Je rijd stukken relaxter met zo'n grote auto. Ik heb hem nog maar ruim een week maar ik zou hem niet graag weer inruilen voor een kleiner auto. Ik heb 4 auto's gehad waarvan 3 Volvo's dus de kreet 'Volvo for Life' gaat misschien nog wel kloppen. Ik ben er in ieder geval heel tevreden mee. :D
Battlecruiser
8th Gear member

Hallo,
Dat "Volvo for life" geldt bij mij al vanaf 1978! Nooit een ander merk willen hebben. En trouwens ook sinds een week of anderhalf in het bezit van een S80 2.9 prestige. Daarvoor een 960 gereden met zelfde motor, maar in de S80 voel je je echt als de bestuurder van een vliegende schotel! Overtreft echt mijn verwachtingen. De auto nodigt door zijn stilte niet uit tot gooi- en smijtwerk, maar kan het wel als het moet.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
streetie
5th Gear member
Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)

Ben al sinds 1978 een volvo freak. van de 343, de 360, de 440, de 850, de V70 en de V40T tot en met de S80 ik heb ze allemaal bereden.
Helaas heb ik me eenmaal door mijn vrouw laten verleiden tot een mazda 626. Heb hier altijd spijt van gehad. Dat overkomt me nu niet meer.

Heb nu sedert een half jaar een S80 2.5D met alle opties (RTI, de 801 radio etc. ) Geweldig wat een fijne auto dit is. Ook na een lange rit kom je er lekker fris uit. zowel voor grote als kleine mensen is de zitplaats perfect in te stellen (ik ben lang 198cm en mijn vrouw is wat kleiner 165cm) en we kunnen alletwee perfect zitten zonder de stoel omhoog of omlaag te hoeven doen.

Mijn vorige auto een V40T was wat dat betreft voor lange mensen een rampenplan heb hem daarom ook van de hand gedaan.

Tot op heden is de S80 voor mij de fijnste auto die ik tot nu toe heb gehad.
Geniet van het leven en van elkaar.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
Gast

Eindelijk gelukt! Een foto plaatsen, sorry voor de grote. Het is dezelfde als het plaatje hiernaast.
RrRrR
2nd Gear member

Gefeliciteerd met je aankoop! Mooie auto man! :D

Hiervoor reedt ik een C70 T5 Aut. en sinds afgelopen woensdag een S80 T6 Aut. Dit kan je ook niet met elkaar vergelijken. De S80 is zoveel meer op comfort gericht dan de C70. En dat is ook niet zo raar, gezien het feit dat de C70 een GT is en de S80 een reislimo.

Wat ik altijd ook met mijn T5 deed is niet 'doortrappen'. Daarmee bedoel ik, dat ik mijn rechtervoet alleen gebruikte zowaar nodig. Ik had niet de drang om steeds sneller en sneller te gaan. Het is gewoon het gemak waarmee ze zich laten rijden en het comfort wat je daarvoor terugkrijgt wat naar mijn mening een 6 cilinder voor gemaakt is. Als ik een 'doortrap' auto wou hebben had ik wel een 'R' gekocht, haha!

Verbruik is fors bij de 6 cilinders, maar daar ben je vast wel tegenaan gelopen. Op de snelweg valt dit wel mee, maar in de stad wil het wel hoor! Maar aan de andere kant, dan moet je maar niet voor een 6 cilinder kiezen :D

Maar wat ik heb vernomen is dat de modellen vanaf 99 de minste problemen opleveren van de S80. De modellen van 98 moet je nog wel mee oppassen. Voor de rest als de servicebeurten op tijd zijn uitgevoerd en de auto is netjes behandeld is er weinig waar je je zorgen over hoeft te maken. Waar ik alleen last van heb, is dat mijn deuren op slot wouden, maar het batterijtje was op... Dus, verder weet ik nog geen grote problemen. En na een aantal Volvo's is het naar mijn mening een vrij probleemloos merk!

Succes! 8)
Your Dream - Your Mind - Your Goal
kuiper
3rd Gear member

Over wat er allemaal kan gebeuren met een S80 t-6 verwijs ik naar de topic "meningen gevraagd..." wat boven deze topic staat (reactie 15 mei). Ik ben positief over de t-6 als reislimo maar had een hoop te stellen met onderhoud. Mijn verbruik was overigens ca. 1:8,8. En dan trapte ik 'em alleen af en toe in.

Overweeg overigens mijn 9-5 aero in te ruilen op een v70 t-5 of d5 (met Rica-chip). Heb daarover gediscussieerd op het 850-forum maar ben er nog niet over uit. Wie onderbouwd advies heeft...?

Dan heb ik nog een Saab 9000 2.3 turbo SE (alle opties) die ik op termijn in wil ruilen op een S80 t-6 of een C70 t-5. RrRrR, heel graag je advies hierover!!!

Kuiper
Bescheidenheid is slechts daar op zijn plaats waar ook werkelijk niets is

C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
RrRrR
2nd Gear member

kuiper schreef:
Dan heb ik nog een Saab 9000 2.3 turbo SE (alle opties) die ik op termijn in wil ruilen op een S80 t-6 of een C70 t-5. RrRrR, heel graag je advies hierover!!!
Geef me nog even een klein maandje om de s80 goed te leren kennen. Dan kan ik je een advies/mening geven. Ok?!
Your Dream - Your Mind - Your Goal
kuiper
3rd Gear member

OK, succes er mee! Overweeg inmiddels ipv de V70 D5 of T-5 een E 320 CDI Combi. Maar ik ben bang dat dat hier op dit forum niet goed valt. :lol: Ik zie daar natuurlijk vanaf als iemand mij een goede inruil op mijn 9-5 aero geeft. :P

Dirk Kuiper

C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

kuiper schreef:OK, succes er mee! Overweeg inmiddels ipv de V70 D5 of T-5 een E 320 CDI Combi. Maar ik ben bang dat dat hier op dit forum niet goed valt. :lol: Ik zie daar natuurlijk vanaf als iemand mij een goede inruil op mijn 9-5 aero geeft. :P
Verdiep je aub goed in die nieuwe E-classe, nog nooit is er een Mercedes geweest die zoveel problemen heeft als juist deze.
Vooral Duitse bladen staan veel vernietigende kritieken.
kuiper
3rd Gear member

Uit financiële overwegingen ga ik voor het vorige model E-klasse (tot 2002). Geldt het daar ook voor? Overigens heb ik met vrijwel alle auto's die ik heb gehad (en dat zijn er nogal wat, waarvan de helft Volvo, lees mijn relaas over de T-6) ellende gehad. Eigenlijk is alleen mijn huidige 9-5 aero nog zonder gebreken, maar die heeft dan ook nog garantie. :lol:
Ik heb al afgezien van andere notoire probleemgevallen, zoals een oudere Jaguar XJ of een Camaro jaren 90.

Dirk Kuiper

Marcel
4th Gear member

kuiper schreef:Uit financiële overwegingen ga ik voor het vorige model E-klasse (tot 2002). Geldt het daar ook voor? Overigens heb ik met vrijwel alle auto's die ik heb gehad (en dat zijn er nogal wat, waarvan de helft Volvo, lees mijn relaas over de T-6) ellende gehad. Eigenlijk is alleen mijn huidige 9-5 aero nog zonder gebreken, maar die heeft dan ook nog garantie. :lol:
Ik heb al afgezien van andere notoire probleemgevallen, zoals een oudere Jaguar XJ of een Camaro jaren 90.

Dirk Kuiper
Met het vorige model e-klasse heb ik ervaring. Dat is zeker niet meer de kwaliteit van mercedessen uit de jaren 80 en zul je zeker ook flinke onkosten mee kunnen krijgen. Volgens mij loont het meer om een goede relatie met je dealer op te bouwen, en een auto te kopen die gekoesterd is. Of het dan een volvo, mercedes of saab is maakt niet uit, allemaal kunnen ze voor hoge kosten zorgen als je de verkeerde koopt.

Zelf heb ik een mindere ervaring met een S80 die erg veel problemen gaf. Gelukkig al binnen de garantietermijn maar toch. Door de dealer is dit keurig opgelost door de auto terug te nemen. Toch een andere S80 gekocht en deze is tot op heden een plezierige en probleemloze auto. Volgens mij moet je geluk hebben en je ogen de kost geven bij aanschaf. En bij een T6 loop je een verhoogd risico denk ik.
Gr. Marcel
kuiper
3rd Gear member

Ik denk inderdaad dat je met een t-6 een verhoogd risico loopt. Er wordt toch veel van zo'n auto gevraagd, en ze hadden nog geen ervaring met zo'n nieuwe aandrijflijn. Plus al die electronica. Als je nu gaat voor een S80 20 klepper (de 170 pk) heb je een beproefd concept met bijna 15 jaar ervaring op de motor en kan er weinig stuk.

Wat voor problemen had je in de E? Was dat benzine of diesel?

Dirk

Marcel
4th Gear member

Het was een e diesel, een van de eerste cdi' s uit ' 99.
En schuifdak kapot, roest rond het achterklepslot na 3 jaar, automaatbak en volgens mij alle spoorstangen en fuseekogels. Verder heel veel electronica, lampjes die branden als ze het niet moeten doen en niet branden als ze het wel moeten doen. ECC die onbetrouwbaar werkte, ramen die soms wel open, maar niet dicht wilden.
Het meest irritante was de dealer die arrogantie met hoofdletters schreef.
Daarna nog een c220 cdi gehad, nieuw uit de doos, maar ook hier weer storing op storing gehad. e.e.a. bleek achteraf te komen uit de door de dealer aangesloten VDO navidoos, maar heb er een vervelend gevoel aan over gehouden. Vooral aan de dealer Wegens wisselen van werkgever kon ik van de auto af, en heb mezelf beloofd dat als ik ooit nog mercedes wil rijden, ik in een taxi moet stappen.
Gr. Marcel
kuiper
3rd Gear member

Debankt voor je toelichting.

Tja, het vervelende is dat als je een vlotte diesel wil in deze klasse (met vijfde deur en automaat) er weinig overblijft: V70 D-5, BMW 530, E 320 en A6. Saab levert geen automaat op haar drieliter diesel.

Groet,

Dirk Kuiper

Ben
Executive Member
Contacteer:

kuiper schreef: er weinig overblijft: V70 D-5, BMW 530, E 320 en A6.
Dan is de keus toch niet moeilijk :wink:
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
kuiper
3rd Gear member

Ik vind het koppel en vermogen wat weinig vergeleken mer de concurrentie. Ik heb de verschillende discussies over chippen op dit forum goed gelezen en zou er op grond daarvan niet zo snel voor kiezen om 'em op te peppen.

Kuiper

Plaats reactie

Terug naar “S80”