Hey mensen ik zal me eerst even voorstellen ik ben Johan Reijne en ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een S80 2.4 automaat, benzine.
ik heb een klein probleempje, als de motor warm is krijg ik iedere keer
GEEN OLIEDRUK zet de motor af / GEEN OLIEDRUK zet z.s.m auto stil. in mijn venster te staan maar als ik dan stil sta gaat het symbool meetsal weg.
Maar als ik dan bijvoorbeeld bij een stoplicht wegrij geeft hij het symbool ook weer aan.
Tijdens het rijden gaat hij dan wel weer weg maar komt dan na een paar minuten weer terug.
weten jullie zo wat dit probleem is en wat kan ik er aan doen.
Het kenteken misschioen voor de handigheid is 64-HG-FT
Geen oliedruk
-
- Starter
Er zit genoeg olie in ben vandaag bij de garage geweest en deze weten ook niet hoe dit kan.
- Frumpy
- 5th Gear member
Een 2,4 170 PK?
Heb je bij snel accelleren ook een rookpluim? Oliedruppels onder de auto?
Laat even checken of de afdichtplug nog op zijn plaats zit in het gat, waar bij Turbomotoren de retourslang op aangesloten wordt.
Andere mogelijkheid is dat wellicht de oliedruksensor makken heeft.
Heb je bij snel accelleren ook een rookpluim? Oliedruppels onder de auto?
Laat even checken of de afdichtplug nog op zijn plaats zit in het gat, waar bij Turbomotoren de retourslang op aangesloten wordt.
Andere mogelijkheid is dat wellicht de oliedruksensor makken heeft.
S80 2,5T AUT5 2004
-
- 7th Gear member
tussen de aanzuigpijp van de olie pomp zit een rubberen O-ring,die is er wellicht tussenuit,dat komt vaker voor,niet meer mee rijden dus.
De carterpan moet daarbij gedemonteerd worden!
De carterpan moet daarbij gedemonteerd worden!
-
- 7th Gear member
de dealer weet precies wat er aan de hand is,het komt regelmatig voor dat die ringen er tussen uit gaan...
-
- 7th Gear member
Bij benzine motoren ook
- Rivano
- 1st Gear member
DIt probleem is waarschijnlijk al verholpen, maar toch even mijn reactie:
Ik heb deze melding ook vaak genoeg in beeld gehad. Bij het nemen van bochten (klaverbladen) of bij het starten in de ochtend kreeg ik deze melding regelmatig. Na een stukje rijden was viel de melding weer weg.
Enkele weken geleden ben ik op vakantie geweest met de S80 en heb vóór de vakantie nog mijn olie en oliefilter vervangen. Sindsdien heb ik de melding niet meer gezien..
Ik heb deze melding ook vaak genoeg in beeld gehad. Bij het nemen van bochten (klaverbladen) of bij het starten in de ochtend kreeg ik deze melding regelmatig. Na een stukje rijden was viel de melding weer weg.
Enkele weken geleden ben ik op vakantie geweest met de S80 en heb vóór de vakantie nog mijn olie en oliefilter vervangen. Sindsdien heb ik de melding niet meer gezien..
Volvo S80 Prestige Line 2.4 LPG-G3 AUT 2001 (Te koop)