Toerental loopt op bij stationair

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
HenkJanV40
1st Gear member

Eerst de onduidelijke storing; 4 weken geleden, 140 op de snelweg. De radio gaat een aantal keer aan en uit, de toerenteller en de snelheidsmeter 'dansen' een aantal keer op en neer. Auto lijkt iets in te houden. Dit duurt zo'n 20 seconden, daarna is het voorbij en rijdt alles weer als vanouds.
Vorige week op een binnenweggetje in Frankrijk begint de storing weer op dezelfde manier, nu aangevuld met lampjes als abs, etc. De digitale tellers springen op nul en de motor slaat af. Wil niet meer starten, slaat nog geen slag in de ronde. Accupool losgemaakt, poosje gewacht, geen resultaat. Via de ANWB is de 'depanneur' gekomen. Hij zet zo'n starthulp op de accu en de motor slaat direct aan. Paar keer aan en uit gezet, geen enkel probleem meer! Accu en dynamo doorgemeten, ook geen probleem, deden het prima. Hij kon mij niet vertellen wat het probleem was.
Nu het huidige probleem; sinds de starthulp eraan is geweest, loopt mijn toerental bij stationair op en zakt amper terug. Dit heeft hij voor het incident in Frankrijk nog nooit gedaan. Als ik terugschakel bij bijv. 1800 toeren, blijft hij daar op hangen. Soms loopt hij bij stilstand ook langzaam op tot boven de 2000 toeren. Door de koppeling op te laten komen, krijg je 'm wel weer terug naar de gebruikelijke 1000, 1100 toeren. (heeft hij altijd op gestaan) Het is een g-3 auto, maar het probleem doet zich zowel op benzine als op gas voor.
V40 1.8i g3 '96 luxury line 325.000 km dus bijna op de helft...
S60 2.4EDITION-g3. HU1205, spaceball, half leer...
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”